تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

ارسال ۴۲۱ مقاله به دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی

  • کد خبر : 95
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
ارسال ۴۲۱ مقاله به دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی

ارسال ۴۲۱ مقاله به دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی ۴ اردیبهشت در قم و در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی ۴ اردیبهشت در قم و در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب، با بیان این مطلب افزود: در نوبت […]

ارسال ۴۲۱ مقاله به دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی

دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی

دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی ۴ اردیبهشت در قم و در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی ۴ اردیبهشت در قم و در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب، با بیان این مطلب افزود: در نوبت صبح این همایش مجموعاً ۱۶ مقاله به ۳ زبان ارائه می‌شود و در هر میزگرد  ۳ داور حضور خواهند داشت که امتیازدهی می‌کنند و پس از ارائه مقالات در هرمیزگرد، نفرات برتر مشخص خواهند شد.

وی ادامه داد: در نوبت صبح ارائه میزگرد را خواهیم داشت که مجموع مقالات در ۲ میزگرد در نوبت صبح ارائه می‌شوند و در نوبت بعدازظهر نیز برنامه اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه افتتاحیه این همایش گفت: مراسم افتتاحیه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، ۲ مهمان خارجی؛ رئیس دانشگاه تونس و دکتر البراشدی، رئیس ائمه جمعه و جماعات کشور عمان و ۲۰ مهمان که پژوهشگران قرآنی از سایر کشورها هستند برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با اشاره به مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش عنوان کرد: ۴۲۱ مقاله از ۲۰ کشور مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که  ۳۵۶ عنوان آن مقالات داخلی و ۶۵ مورد مقالات خارجی هستند که در میان مقالات خارجی؛ ۱۱ عنوان  مقالات فارسی، ۱۹ عنوان  مقالات عربی و ۳۵ عنوان  مقاله به زبان انگلیسی نوشته شده است.

نقیب با بیان اینکه ۲۰ مقاله در مجموع ۴۲۱ مقاله رسیده به دبیرخانه برگزیده شدند، خاطرنشان کرد: از مجموع مقالات دریافت شده، ۲۰ مقاله با تایید هیئت داوران برگزیده شناخته شدند که از میان این تعداد؛ ۸ مقاله خارجی و ۱۲ مقاله داخلی هستند. مقالات خارجی نیز از کشورهایی همچون آمریکا، مالزی، سوریه، لبنان، هندوستان، روسیه، استرالیا، کانادا، ایتالیا، زیمبابوه، اندونزی، نیوزلند، آفریقای جنوبی، پاکستان، فرانسه، انگلیس، یمن، عراق، الجزایر و افغانستان ارسال شده است.

وی افزود: در نوبت صبح برگزاری همایش مجموعا ۱۶ مقاله؛ ۸ مقاله خارجی و ۸ مقاله داخلی در ۲ میزگرد دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی ارائه می‌شوند که یکی فارسی و دیگری عربی و انگلیسی است. در هرمیزگرد  ۳ داور حضور دارند که امسال برای اولین‌بار بحث امتیازدهی به میزگرد‌ها لحاظ شده و پس از ارائه مقالات در هر کدام از میزگرد‌ها نفرات برتر مشخص خواهند شد. در هر میزگرد۸ مقاله ارائه می‌شود.

دبیر دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی به چاپ مجموعه مقالات نهمین و دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در یک جلد مقالات علمی پژوهشی  به چاپ خواهندرسید، در مجلد دیگری مقالات علمی-ترویجی چاپ می‌شود که در مجموع ۲۴ مقاله برگزیده جهت چاپ در مجلات انتخاب شده‌اند و در یک مجلد نیز چکیده مجموع مقالات چاپ می‌شود و در روز برگزاری همایش در اختیار حضار قرار می‌گیرد. همچنین سی‌دی مجموع مقالات این همایش در اختیار مخاطبان قرار داده خواهد شد.

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=95

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.