تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

استاندار خوزستان در صیدون تاکید کرد: رفع مشکلات آب شرب، سه خطه کردن مسیر باغملک- صیدون و احیای زمین های کشاورزی در اولویت کار استان است.

  • کد خبر : 1730
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
استاندار خوزستان در صیدون تاکید کرد: رفع مشکلات آب شرب، سه خطه کردن مسیر باغملک- صیدون و احیای زمین های کشاورزی در اولویت کار استان است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سه خطه کردن مسیر باغملک- صیدون واحیای زمین های کشاورزی استاندار خوزستان گفت: رفع مشکلات آب شرب، سه خطه کردن مسیر باغملک- صیدون و احیای زمین های کشاورزی در اولویت کار استان است. به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گردهمایی بزرگ رزمندگان باغملک با اشاره به برخی مشکلات مردم […]

استاندار خوزستان تاکید کرد:

سه خطه کردن مسیر باغملک- صیدون واحیای زمین های کشاورزی

استاندار خوزستان گفت: رفع مشکلات آب شرب، سه خطه کردن مسیر باغملک- صیدون و احیای زمین های کشاورزی در اولویت کار استان است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گردهمایی بزرگ رزمندگان باغملک با اشاره به برخی مشکلات مردم این شهرستان اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم این منطقه بحث آب شرب و کشاورزی است که با پیگیریهای مستمر پس از مصوبه ۱۵ فروردین ماه امسال دولت در خصوص مشکلات آب شرب و فاضلاب خوزستان ، فعالیت دراین حوزه به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس این اقدامات طرح آبرسانی خوزستان به سه طرح غدیر برای آبرسانی به ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستا، طرح آب شمال شرق برای آبرسانی به هشت شهر و ۶۸۲ روستا و طرح آبرسانی جنوب شرق نیز برای آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای این منطقه در دستور کار قرار گرفت.


استاندار خوزستان ادامه داد: شهرستان های ایذه، باغملک، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و روستاهای مختلف جزو طرح آبرسانی شمال بودند که با پیگیری های موثر استانداری و نمایندگان استان اقدامات اساسی آن انجام شده و در شورای اقتصاد استان نیز ۱۰ روز پیش تصویب شده و اقدامات اداری آن نیزدر بانک مرکزی در دست انجام است.
وی تصریح کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۰۶ میلیون یورو معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی هشت شهر و ۶۸۲ روستا اجرایی می شود.


شریعتی بیان کرد: امیدواریم روال اداری این طرح بین کشور ما و طرف نروژی تامین کننده فاینانس به زودی انجام و عملیات اجرایی آن هرچه سریعتر آغاز شود.
وی ادامه داد: همچنین در خصوص مشکلات کشاورزی شهرستان باغملک نیز در فاز دوم طرح رهبرمعظم انقلاب که احیای ۲۲۹ هزار هکتار از اراضی شمال خوزستان را شامل می شود، حدود ۵۲ هزار هکتار آن برای شهرهای ایذه، باغملک، مسجد سلیمان ،اندیکا و لالی و بخش های مربوطه است.
استاندار خوزستان گفت: تخصیص آب آن نیز از طریق وزارت نیرو در دست پیگیری است و این هدیه ای است که دولت برای خوزستان در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: امید است آینده درخشانی را برای این منطقه شاهد باشیم و زمین های دیم به زمین های آبی تبدیل شده و گامی موثر در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
شریعتی تصریح کرد: اکنون برای برطرف کردن مشکلات آب شرب بخش صیدون شهرستان باغملک به صورت کوتاه مدت یک دستگاه آب شیرین کن در این محل نصب می شود و اداره آب و فاضلاب استان نیز موظف شده به زودی این دستگاه را راه اندازی کند.


وی افزود: همچنین در بخش راه نیز با هماهنگی با راه و شهرسازی استان اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته و سه خطه کردن مسیر باغملک – صیدون یکی از این اقدامات مهم است.
استاندار خوزستان گفت: توسعه راه های این منطقه و اصلاح زیرساخت ها در زمینه گردشگری نیز تاثیرگذار بوده و همین امر باعث رونق اقتصادی در این بخش می شود.
وی بیان کرد: مرکز درمان بستر صیدون نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند و به زودی راه اندازی و مشکلات درمانی نیز در این بخش به زودی برطرف می شود.
شریعتی یاداور شد: برق رسانی به این مرکز درمانی و تامین تجهیزات لازم نیز در دستور کار قرار گرفته و اگر لازم باشد بازهم پیگیری های بیشتری را در دستور کار قرار می دهیم.


براساس این گزارش غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز یکشنبه از شهرستان باغملک و بخش صیدون این شهرستان بازدید کرد و مطالبات اصلی مردم این منطقه را از قبیل تامین آب شرب، بحث فاضلاب ، توسعه زیرساخت های راه و احیای زمین های کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و این وعده را به مردم بخش صیدون داد که به زودی مشکلات آب شرب و تردد آن ها برطرف می شود.
در این مراسم فرمانده سپاه باغملک و امام جمعه این شهرستان نیز درخصوص مسائل و مشکلات این منطقه در حضور استاندار سخنرانی کرده و خواستار رفع مشکلات مردم در بخش صیدون شدند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1730

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.