تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
13

اسحق پندش کاندیداتور انتخابات شورای شهر باغ ملک/پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف

  • کد خبر : 360
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۱۹
اسحق پندش کاندیداتور انتخابات شورای شهر باغ ملک/پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف

با سلام خدمت همشهریان عزیز و گرامی: همان طور که قبلا اطلاع رسانی کردیم  از طرف ماهنامه سیب و صدف جهت اطلاع رسانی و شناخت بهتر کاندیداتورهای شورای اسلامی شهر باغملک از طریق فضای مجازی و حضوری از بیشتر کاندیدها خواسته شد تا با ما همکاری داشته باشند و به سوالات مشترکی که از آنان […]

با سلام خدمت همشهریان عزیز و گرامی:

همان طور که قبلا اطلاع رسانی کردیم  از طرف ماهنامه سیب و صدف جهت اطلاع رسانی و شناخت بهتر کاندیداتورهای شورای اسلامی شهر باغملک از طریق فضای مجازی و حضوری از بیشتر کاندیدها خواسته شد تا با ما همکاری داشته باشند و به سوالات مشترکی که از آنان پرسیده می شود پاسخ دهند و در ماهنامه فرهنگی اجتماعی سیب و صدف ویژه انتخابات چاپ و توزیع گردد، ولی متأسفانه از بین ۴۹نفر کاندیدتورها فقط تعداد خیلی کمی توانستند به سؤالات ما جواب دهند و متأسفانه این ماهنامه به دلیل عدم استقبال این بزرگواران بچاپ نرسید لذا ما بر عهد خود پایبند بودیم و از دوستانی که زحمت کشیدند با ما همکاری کردند و به سؤالات ما پاسخ دادند از طریق فضای مجازی مطالب این بزرگواران را بدون هیچ گونه چشم داشتی  فقط و فقط بخاطر اینکه در قول و قرار مان با این بزرگواران پایبند باشیم اقدام به پخش مصاحبه ایشان در فضای مجازی می کنیم.

امروز با آقای اسحق پندش آشنا می شویم. ابتدا رزومه کاری ایشان را بیان می کنیم سپس پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف توسط ایشان پاسخ داده می شود.

با سلام ابتدا با رزومه کاری ایشان آشنا می شویم

حاج اسحق پندش کاندیدپنجمین دوره انتخابات شورای شهرباغملک

تحصیلات : دانشجوی فوق لیسانس برنامه ریزی

سوابق :

۱-ییست وشش سال سابقه تدریس و مدیریت درمدارس عشایری ،روستاوشهری درشهرستان های مسجدسلیمان،رامهرمزوصیدون ۲-مدیرمدارس ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان وپیش دانشگاهی بزرگسالان ۳-دوبارمعلم نمونه

۴_عضوشورای آموزش و پرورش منطقه صیدون

۵_ رئیس وعضوشورای اسلامی روستای چلسرخ دردوره ی سوم

۶_رئیس وعضوشورای بخش صیدون دردوره ی سوم

۷_عضوشورای پایگاه کربلای رودزیر

۸_عضوشورای حوزه مقاومت مالک اشترصیدون

۹_عضوبسیج سازندگی صیدون

۱۰_عضوگردان انصار

۱۱_ شورای سازمان بسیج فرهنگیان

۱۲_عضوامربه معرف ونهی ازمنکر صیدون ومنطقه امام زاده عبدالله

۱۳- نماینده فرمانداروبخشداردراکثرانتخابات نمایندگان ،شورای شهروروستاوریاست جمهوری

۱۴_نفراول الگویی برترتدریس درس ریاضی پایه پنجم

۱۵_مسئول سوادآموزی منطقه صیدون ازسال ۹۲تاکنون

۱۶_عضو یک دوره هیئت اجرایی انتخابات نمایندگان مجلس درمنطقه صیدون 

پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف

۱- به طور کلی جایگاه شورای شهر راچگونه ارزیابی می کنید؟وبه عنوان یک شهروند چه انتظاراتی از آن  دارید؟

در روش شورايي، مشاركت مردم در بدنه حاكميت بيش از پيش توسعه يافته و نيازهاي جامعه از طريق خود مردم پيگيري و پاسخ گفته مي‌شود. در قوانين جمهوري اسلامي ايران شوراها به عنوان سازمان‌هاي محلي كه داراي شخصيت حقوقي مي‌باشند، همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي پيش‌بيني شدند تا برنامه‌ها با سرعت بيشتري حاصل گردد.

كلمه شورا از نظر لغوی به معني مشورت كردن، شور، رأي، تدبير و در اصطلاح به معناي بررسي كردن و تجزيه و تحليل يك مسئله به طور گروهي براي استخراج بهترين رأي است. پس در حقيقت تشكيل شورا، لغزش و نقصان يك موضوع را پايين مي آورد، لذا نتايجی بر آن مرتب خواهد شد،از جمله ارتقاء سطح ديد اعضاء درباره يك قضيه با شنيدن نظرات متفاوت افراد در سطوح مختلف، بوجود آمدن احساس وجود خير در تصميمات اتخاذ شده،بدست آمدن نتيجه مطلوب به لحاظ نقش خرد جمعي در تعامل و تفاهم كار گروهي و استحكام عقلانيت و خردورزي وجلوگيري از سقوط در جزم گرايي.

با مراجعه به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، مشاهده مي‌گردد كه شوراهاي شهر و روستا نقش به سزایی در پيشبرد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هر منطقه دارند.

البته بايد بر اين نكته تأكيد نمود كه شوراهاي شهر و روستا در نظام حقوقي ایران از سابقه چندانی برخوردار نیستند و به همین جهت نیازمند زمان و وضع قوانین لازم، به منظور پیشبرد و كاركردهاي موثر آن هستیم تا وظایف بر اساس شأن تأسيس به خوبي انجام پذيرد و بر اساس نيازها اختيارات و نظارت كافي نيز بر آن انجام شود. اولين قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي و انتخابات شهرداران در تاريخ ۱/۳/۷۵ به تصويب و اصلاحات و الحاقات آن نيز در مورخ ۵/۵/۸۲، ۶/۷/۸۲ ، ۴/۵/۸۵ و ۲۷/۸/۸۶ انجام شد.. 

به طور کلی می توان گفت جایگاه شورا ها در جامعه به لحاظ ارتقای نقش مشورتی و مشارکتی مردم در ادراه امور جامعه نهادینه شده است و این نقش در قانون اساسی بعنوان یک ضرورت در اداره جامعه مورد تاکید است. با این حال فعالیت شورا ها به عنوان نمادی از مشارکت های مدنی در ایران در حال کسب تجربه کاری است اما تاکنون مورد توجه مردم و گروههای مختلف بوده است .

جمهوری اسلامی ایران، که براساس اندیشه نظام سیاسی مبتنی بر مشارکت و مردم سالاری دینی تشکیل شده و اداره می شود همواره از نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا، حمایت کرده است و با برگزاری پرشور این انتخابات تلاش می کند ، شورا ها نقشی کارآمد و اعتماد ساز در جامعه داشته باشد.

۲-هدف شما از ورود به این عرصه چیست؟

هدف من خدمت صادقانه است ، چراکه در خود، این توان رامی بینم که بتوانم از طریق دوستان وهمکاران دلسوز وپیگیری از طریق مسئولین شهر ستانی ، استانی وکشوری به مردم خوب باغملک کمک کرد.چرا که بنده یک معلم هستم ودر طول ۲۵سال سابقه خدمت  درشغل شریف معلمی در شهرستان های مسجد سلیمان ، رامهرمز ، صیدون ودرپست مدیریت مدارس همیشه جهت کمک به مردم خوب ودانش آموزان در برطرف کردن مشکلات از هیچ کوششی دریغ نکردم .

۳- برنامه هاوراهبردهای شما برای حضور در شورا ی شهر چه می باشد؟

شوراهاي اسلامي شهر و روستا، تبلور روحيه مشورت اجتماعي هستند كه بايد در عمل هم به همين مهم ختم شود. به بيان ديگر، اعضاي شوراها پس از انتخاب شدن با آراي شهروندان، نبايد رسيدگي به نيازهاي شهروندان را فقط به مشورت اعضاي شورا با همديگر در صحن شورا محدود كنند بلكه رسالت مشورت‌خواهي اعضاي شورا بايد در سطح جامعه و در ميان لايه‌هاي گوناگون اقشار اجتماعي جاري و ساري شود. ساده‌تر اگر بيان كنيم بايد بگوييم كه شوراهاي اسلامي شهر و روستا براي حل معضلات شهري و رسيدگي به موضوعات مورد نياز مردم بايد با خود مردم به ويژه نخبگان فكري- عملي و كارشناسان حوزه‌هاي گوناگون در مشورت مستمر و ارتباط تنگاتنگ باشند. 

پذيرفتن اصل متعالي «مشورت» به اين معناست كه «همه چيز را همگان دانند»؛ اگر چنين نگرشي بر شوراها حاكم باشد بي‌ترديد از تخصص‌هاي گوناگون نخبگان فكري- عملي و كارشناسان صاحب ايده، براي اداره هر چه بيشتر امورات شهري بهره مي‌گيرند. در حقيقت، باخت بزرگ براي اعضاي شوراها زماني اتفاق مي‌افتد كه از مردم و شهروندان فاصله بگيرند و ميان خودشان و نخبگان و حتي «منتقدان عملكرد شورا» فاصله ايجاد كنند. پس راهبرد اصلی بنده مشورت کردن بادیگران جهت مرتفع شدن مشلکلا ت شهروپیداکردن چالش هاونواقصات در زمینه های مختلف ازجمله 

ترافيك شهري، حمل و نقل عمومي، خدمات شهري، برنامه‌هاي اجتماعي و فرهنگي ، هنری ، ورزشهای همگانی وانفرادی ، سلامت و بهداشت شهروندي و شهر، محيط ‌زيست شهري، فضاي سبز و زيبا‌سازي محيط، شهرسازي و بافت فيزيكي شهر، امور عمراني و زير ساخت‌هاي شهري، اصلاحات ساختاري، قوانين شهري، ترويج هنر متعالي در شهر توجه به حاشیه شهری و ده‌ها مورد ديگر از جمله محورهاي فعاليت اینجانب می باشد كه تمركز بر اين مسائل گسترده و تخصصي، نيازمند اين است كه در وهله نخست، خود اعضاي شورا صاحب تخصص، ايده و طرح باشند و در وهله دوم، اعضاي شورا در طول دوران خدمت خود در شوراهاي اسلامي، ارتباط تنگاتنگ و مداومي با نخبگان و صاحبنظران داشته باشند.

 سعی ام براین است که در خصوص نقش نخبگان در کیفی شدن شورای شهر باید گفت: نخبگان باید حتی الامکان در شورای شهر حضور یابند و اگر به هر دلیلی نتوانستند به عنوان عضو شورای شهر حضور پیدا کنند باید نقطه نظرات خود را جهت افزایش کیفی آراء به توده های مردمی انتقال دهند.

افرادی که قصد شرکت در انتخابات شورای پنجم شهرباغملک را دارند باید از برنامه ها و راهبردهای کارآمد سایر شوراهای شهر الگو برداری و سعی نمایند با دعوت از نخبگان شهر و افراد علاقمند و دلسوز از نقطه نظرات آن ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های حوزه های شهری و شهروندی. استفاده کنند.

۴- جایگاه ووضعیت شهرستان خود راچگونه می بینید؟

شهرباغملک از پتانسیل خوبی ازجمله رودخانه وباغات انار ، زمین های کشاورزی ومکان های گردشگری ، درمسیر جاده استان به استان ووجود کوهای اطراف جهت حذب گردشگر وسرمایگذاری ازطریق سرمایه داران خارج از شهر واستان رادارد .، می توان از این طریق جایگاه شهر باغملک را ارتقاء داد.

۵-علل یا علت عقب ماندگی ها ونابسامانی های شهرستان خود-اگراز نظر شما وجود داشته باشد –چه چیز هایی است ؟برای رفع این معظلان وموانع وگرفتاری چه باید کرزد؟

شاید صحبت ازعقب ماندگی حرف درستی نباشد ودرشان مردم هم نیست که از کلمه عقب ماندگی استفاده کنیم . اما درهرشهر ی سری کمبود ها ونواقصاتی از جمله بافت شهری ، زیرسازی خیابانها وجداول ،فاضلاب وحاشیه شهر نشینی، نابسامانی ترافیک شهری وپارک ها  وجود دارد که برای رفع این کمبود ها باید شورای شهربا تمام تلاش خود با وجود شهرداری خوب درجهت مرتفع کردن این کمبودها برآید.

۶-اگر شما یکی از راه یافتگان به شورای پیش روباشید ،پس از ۴سال شهرستان شما باید به کجا رسیده است؟ان شاء الله باهمفکری نخبگان ، شهردار وسایر راه یافتگان سعی خواهیم کرد درجهت هرچه بهتر وآبادانی شهر باغملک گام برداریم وجایگاه این شهر نسبت به چهار سال قبل چند برابربشه که مردم راضی باشند. 

۷-اگر به هر دلیلی در پیشبرد امور و برنامه ها از دیدگاه خود موفق نشدید چه خواهید کرد.

  ان شاء الله به یاری خداوند بنده تمام توان خود راجهت پیشبرد امور وبرنامه ها بکار می بندم واگر نتوانم همه برنامه رامحقق کنم ولی تعدادی را باهمفکری اعضای شورا وشهردار ونخبگان عملی خواهم کرد ودرغیر اینصورت شرمنده مردم هستم وپیشاپیش عذر خواهی می کنم 

۸-نظر شما در باره تشکیل گروها  وائتلاف هایی که در بدو انتخابات اعلام موجودیت می نمایند چیست؟

اگه تشکیل گروه ها برای رضا خدا وکمک به مردم ومرتفع کردن مشکلات شهر باشند مانعی ندارد. ولی اگرجهت اهداف دیگری غیر ازاین باشد خوب نیست .

۹- شعار یا شعار هایی انتخاباتی شما چیست؟

باشعاری که عملی نشود ودحد توان شورای شهر نباشد مخالفم. شعر نمی دهم 

فقط می گویم مردم اگه به من اعتماد کردند .من هم خدمتگزار آنان خواهم بود وتمام توانم را جهت رضایت خداوند ومردم بکار می گیرم .از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.(خلاصه   انتخاب از مردم     خدمت وپیگیری ازمن)

عبدالحسین منگشتی/ پایگاه خبری منگشت

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=360

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.