تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
13

اولین جشنواره انار باغملک برگزار می شود.

  • کد خبر : 2717
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۵۴
اولین جشنواره انار باغملک برگزار می شود.

  اولین جشنواره انار شهرستان باغملک برگزار می شود.   خداوند در هر فصلی میوه های متناسب باآن فصل را آفرید تا آدمی براساس نیازهای جسمی خود از این میوه ها استفاده کند.محققان طب قرانی براین عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بارمی نشیند که […]

 

اولین جشنواره انار شهرستان باغملک برگزار می شود.

 

خداوند در هر فصلی میوه های متناسب باآن فصل را آفرید تا آدمی براساس نیازهای جسمی خود از این میوه ها استفاده کند.محققان طب قرانی براین عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بارمی نشیند که فصل پاییز ، فصل خزان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های میوه انار مفید و موجب شادابی می شود.

به عقیده پزشکان در انار اکسیر حیات وجوودارد. بسیاری از مردم معتقدند که انار، درمان کننده بسیاری از بیماریها و دردهاست و این اعتقاد درستی است.چرا که اناربسیاری از بیماریها را درمان می کند.

زادگاه اصلی انارایران است و در فرهنگ ایرانی نشانه زندگی ، زایش و فراوانی است . پس عجیب نیست که این میوه تاجدار در جنبه های گوناگون فرهنگ ایران هم حضور داشته باشد.

درقرآن  از اناربه عنوان میوه بهشتی نام برده شده است و ازمیوه هایی است که درآیات و روایات مختلف به خوردن آن سفارش شده است .

اولین جشنواره انار شهرستان باغملک برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس؛ جلال غریبوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک و دبیر کمیته اجرایی اولین جشنواره انار شهرستان باغملک با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه در دانشگاه پیام نور شهرستان برگزار میشود.

وی هدف از برگزاری جشنواره انار را شناساندن انار باغملک به استان و کشور و احیای فرهنگ بومی و محلی همچون پخت انواع غذاهای محلی از انار، تهیه رب انار و دیگر فراورده ها برشمرد.

غریبوند افزودند که باغملک قطب انار منطقه به شمار می رود که باید این ظرفیت های عظیم کشاورزی به استان و کشور معرفی شود.

در این جشنواره باغداران شهرستان باغملک رقم های مختلف انار را به همراه فراورده های این میوه بهشتی به نمایش خواهند گذاشت.

پایگاه خبری مُنگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2717

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.