تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
21

*تجلیل بجا و شایسته شهردار و شورای اسلامی باغملک از خبرنگاران شهرستان باغملک به مناسبت روز خبرنگار*

  • کد خبر : 2555
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
*تجلیل بجا و شایسته شهردار و شورای اسلامی باغملک از خبرنگاران شهرستان باغملک به مناسبت روز خبرنگار*

*تجلیل بجا و شایسته شهردار و شورای اسلامی باغملک از خبرنگاران شهرستان باغملک به مناسبت روز خبرنگار* به مناسبت روز خبرنگار توسط شهردار و شورای شهر باغملک از خبرنگاران پایگاه های خبری شهرستان تجلیل به عمل آمد. اسحاق سعادت شهردار باغملک ضمن خیر مقدم به خبرنگاران در زمینه تجلیل از خبرنگاران و روز خبرنگار گفت: […]

*تجلیل بجا و شایسته شهردار و شورای اسلامی باغملک از خبرنگاران شهرستان باغملک به مناسبت روز خبرنگار*

به مناسبت روز خبرنگار توسط شهردار و شورای شهر باغملک از خبرنگاران پایگاه های خبری شهرستان تجلیل به عمل آمد.

اسحاق سعادت شهردار باغملک ضمن خیر مقدم به خبرنگاران در زمینه تجلیل از خبرنگاران و روز خبرنگار گفت: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی هستند و اگر بتوانند در جایگاه خود حرکت داشته باشند نقش موثری در پیگیری مطالبات مردم خواهند داشت.


وی افزود: متاسفانه در شهرستان باغملک در سطح کلان رویکرد حرفه ای و اخلاق مدار جای خود را به رویکرد ناصحیح و غیر اخلاقی داده است و در مجموع رسانه ها میتوانند با راهکارهای تبلیغی مانند معرفی و تجلیل از عدالت خواهان و  طراحی و ترویج الگوهای جذب و موثر و….گام های موثری بردارند.

 

سعادت با اشاره به خدمت ۵ ماهه خود در باغملک بیان کرد:  من همیشه ظرفیت انتقاد را دارم و از خبرنگاران هم انتظار دارم که در خبرهای خود و اطلاع رسانی جنبه های منفی و مثبت را در نظر داشته باشند و برخی مسائل را نباید رسانه ای کرد.

 

وی در پایان ضمن اعلام همکاری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان خاطر نشان کرد: در زمینه مسائل و مشکلات شهری و دیگر مسائلی که در حوزه من است آماده هر گونه همکاری هستم و هر زمان که مراجعه شود پاسخگو خواهم بود و خبرنگار باید با بی طرفی در شرح ماجرا قلم بزند و خبرش مغرضانه نباشد که باعث نا امیدی و بدبینی در بین مردم شود.

در ادامه مرتضی آل صفری رئیس شورای شهر افزود: به پاس زحمات قشر شجاع و زحمت کش خبرنگار ، وظیفه خود دانستیم که این تجلیل را انجام دهیم و از همه شما کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

وی بیان کرد: فلسفه خبرنگاری این است که درد مردم را انعکاس میدهد و هر خبر اهداف و احساس یک خبرنگار را بیان میکند و امروز ما از تلاش های شما تجلیل میکنیم ، زیرا جایگاه خبرنگار قابل احترام است و شعار ما تعامل با همه دستگاه ها و مردم خواهد بود و ا ز اینکه این مجموعه همیشه پیگیر مسائل شهر هستند مایه افتخار ، دلگرمی و انگیزه است.

 

در پایان مهران فتحی مقدم مسئول پیشگیری از وقوع جرم شهرستان از دادگستری با اشاره به بی مهری و تهدیداتی که توسط برخی ها  به خبرنگاران باغملک میشود گفت: از شهردار و شورای شهر که این مهم را مورد توجه قرار دادند تا خبرنگاران شهرستان کمتر احساس بی مهری کنند تشکر ویژه میکنیم ، زیرا رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی تاثیر زیادی در جامعه دارند ، اما متاسفانه آنطور که باید و شاید دیده نمیشوند و تهدیدات زیادی میشوند ، پوشش بیمه ای ندارند و منبع درآمدی ندارند که انتظار میرود که مدیریت شهری بتواند در این زمینه گامی مثمر الثمر بردارد که این میتواند از موضوعات آسیب شناسی هم باشد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که دوستان خبرنگار در بحث پیشگیری از وقوع جرائم دست همه مدیران را بگیرند و قبل از اینکه خبر انتقادی انعکاس دهند به مسائل مثبت هم نگاه کنند تا امید و نشاط در شهرستان رشد یابد.

فتحی مقدم درباره پیشگیری از وقوع جرم عنوان کردند: آسیب‌‌‌های اجتماعی یکی از محورها و مباحث اصلی مطالعات آسیب‌شناسی شهری در اغلب شهرها و کلان‌شهرهاست. این نوع آسیب‌‌‌ها دلایل، گونه‌‌‌ها و آثار و عوارض متعددی دارند و برنامه‌ریزی شهری نیز با هدف کاهش و کنترل آن، ناچار به اتخاذ رویکرد‌‌های متنوع و تحلیل‌‌‌های میان‌رشته‌‌‌ای است.

الگو‌‌های فضایی چهار آسیب اجتماعی (کارتن‌خوابی، تکدی‌گری، اعتیاد و کودکان خیابانی)

بستر فضایی- جغرافیایی شهر و ساختار‌‌های کالبدی و کارکردی بارگذاری‌شده در آن بر شکل‌گیری کانون‌‌‌های مکانی، محور‌‌های فضایی، شدت تراکم، دامنه و نحوۀ انتشار فضایی آسیب‌‌‌ها و در نتیجه الگو‌‌های فضایی آسیب‌‌‌های اجتماعی اثر تعیین‌کننده دارد.

وی افزود: باغات، بافت فرسوده ، مناطق حاشیه نشینی منجنیق و در ویشان، فضاهای تاریک و مخروبه مرکز  و پارک ها،  مهم‌ترین محدوده‌‌‌ها و کانون‌های آسیب‌زایی اجتماعی و نقاط شدت تراکم آسیب‌‌‌ها محسوب می‌شوند که در شکل‌گیری محور فضایی و جهت جغرافیایی آسیب‌‌‌ها به‌شدت تأثیرگذارند. رفتار فضایی معتادان و کارتن‌خواب‌ها تابع کالبد فضا است و دامنۀ انتشار فضایی گسترده‌تر و فرایند انتشار مرحله‌‌‌ای دارد. درحالی‌که رفتار فضایی متکدیان و کودکان خیابانی تحت تأثیر کارکرد فضا، دارای دامنۀ پخش محدودتر و فرایند پخش مستقیم است. در نتیجه، نظام برنامه‌ریزی و نهاد مدیریت شهری در کنار رویکرد‌‌های معمول و متداول، باید با رویکرد فضایی به بستر جغرافیایی و محل وقوع آسیب‌‌‌ها و درک و تحلیل الگو‌‌های فضایی برخاسته از آن، آسیب‌‌‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی و مدیریت کند. شالودۀ این رویکرد، برنامه‌ریزی و اصلاح ساختار‌‌های کالبدی و کارکردی فضای شهری، برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی است. رسیدگی به مناطق حاشیه ای شهر . روشنایی معابر . CNGو پمپ بنزین ها بازکردند معابر فرسوده. تعریفی جدید از فضای باغات محدودشهر و ایجاد فصای گردشگری در آن با حفظ کاربری باغات و فضای سبز . همکاری در تهیه مسکن برای آفراد آسیب پذیر با مشارکت نهادهایی مثل کمیته حضرت امام.بهزیستی و بسیج سازندگی  می تواند کاهند آسیب های اجتماعی در شهر باغملک و موجبات رضایتمندی عمومی از مدیریت شهری و احساس نشاط و امید در ساکنان  محدوده شهر باغملک باشد.

 

✍ *پایگاه خبری منگشت پرس از شهردار محترم و شورای اسلامی شهر باغملک جهت برگزاری این مراسم نمادین و  توجه و احترام به جایگاه خبرنگاران تقدیر و تشکر میکند*

✅  *در پایان از مسئولانی که سال های گذشته متولی برگزاری مراسم روز خبرنگار بودند؛ از جمله فرمانداران محترم سال های گذشته و جناب آقای احمدرضا زنگنه رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک تقدیر و تشکر می نماید. و از بزرگورانی که امسال بر این مسند ها قرار گرفته اند گلایه مند است؛ چرا در روز خبرنگار اکثر مسولین شهرستان و حتی کسانی که مسولیتی ندارند روز خبرنگار را به خبرنگاران زحمت کش و کم توقع تبریک گفتند، اما مسئولین نام برده حتی حاضر به ارسال یک پیام خشک و خالی از طریق فضای مجازی نبودند.*

امیدواریم که خداوند به این بزرگوران توفیق خدمت به مردم محروم شهرستان را عنایت فرماید.

پایگاه خبری منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2555

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.