تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

جلسه گرامیداشت برپایی اولین نماز جمعه، با حضور حجت السلام هاشمی نژاد و مسئولین در محل ستاد نمازجمعه شهرستان باغملک برگزار گردید. + تصاویر

  • کد خبر : 1217
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۴۷
جلسه گرامیداشت برپایی اولین نماز جمعه، با حضور حجت السلام هاشمی نژاد و مسئولین در محل ستاد نمازجمعه  شهرستان باغملک برگزار گردید. + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس در روز جمعه ۶ مرداد ماه جلسه گرامیداشت برپایی اولین نماز جمعه، با حضور حجت السلام هاشمی نژاد و مسئولین در محل ستاد نمازجمعه شهرستان باغملک برگزار گردید. در ابتدای این دیدار ابتدا خداداد کردی مدیریت اداره آموزش و پرورش باغملک ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها […]

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس در روز جمعه ۶ مرداد ماه جلسه گرامیداشت برپایی اولین نماز جمعه، با حضور حجت السلام هاشمی نژاد و مسئولین در محل ستاد نمازجمعه شهرستان باغملک برگزار گردید.

در ابتدای این دیدار ابتدا خداداد کردی مدیریت اداره آموزش و پرورش باغملک ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و همچنین گرامی داشت دهه کرامت، به ارایه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی انجام شده پرداخت و گفت :«اهمیت جایگاه امام جمعه به دوجهت است : یکی اتصال به ولایت فقیه و دیگری جایگاه معنوی امامان جمعه در شهر که همه از برکاتشان بهره مند هستند».

حاج آقا هاشمی نژاد امام جمعه باغملک ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نمازجمعه به فرمان حضرت امام(ره) در ۵ مرداد ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت الله طالقانی به فلسفه و جایگاه امام جمعه پرداختند. ایشان عنوان کردند: فلسفه و جایگاه امام جمعه بسیار مهم است، خیلی اوقات مسائل سیاسی و اعتقادی را اشتباه می گیریم، در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و جاهایی که کار فرهنگی انجام می دهمد باید مسائل سیاسی و اعتقادی را برای جامعه خود از جمله جامعه دانش آموزی کار کنند و نباید این مسائل را باهم غاطی کنند که کار خطرناکی است.
فلسفه و تاسیس نمازجمعه نشان دهنده توجه امام(ره) به آن را نشان می‌دهد که باید توجه ویژه ای به آن شود که از شئون تاسیس نمازجمعه است؛ شان حکومت اسلامی ایجاد یکی از شاخصه های حکومت دینی رکن امامت جمعه است. امام(ره) حکیم ریزبین، فیلسوف دقیق نگرکه مساله ای را بی مورد مطرح نمی کردند که از مهمترین مسائلی را که اوایل انقلاب دستور به ایجاد آن دادند، ایجاد امامت جمعه بوده است.


ایشان در ادامه اشاره کردند: *امام فرمودند: نماز جمعه در راس تمام امور است، تکلیف شرعی و انسانی است که برای نسل های سوم و چهارم نشر و شرح دهیم. البته چنین مطلبی در باره مجلس نیز وجود دارد که در باره نمازجمعه با قید کمتری است؛ چرا که امام فرمودند میزان رای مردم است و مجلس در راس امور است.*
همچنین ایشان ضمن نقل حدیثی از امام علی (ع) بیان کردند گل واژه سیاست باید درست تعریف کنیم و سیاست ورطه مقدسی است به دلیل غافل و کم کاری ما و تمامیت خواهی دشمن بعضی ها سیاست مدار را دغل باز تلقی می کنند، که اگر اینچنین جلوه دهیم ظلم به نسل های ماست.


ایشان در ادامه افزودند: ما زنده به مکتب و مکتبی اندیشیدن هستیم.
در پایان اشاره ای به مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود دارند داشتند از مسولین که در شهرستان باغملک ساکن هستند و در هنگام قطع شدن آب، برق و … با مردم همراه هستند و سردی و گرمی و کاستی ها را می چشند تشکر کردند و بهترین افراد را از نظر قرآن کسانی دانستند که اهل کار و عمل و خدمت باشند.

در این دیدار بهمن تامرادی معاونت فرمانداری ضمن گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه، جایگاه نماز جمعه را در نزد خداوند آنقدر ارزشمند دانست که یک سوره با نام جمعه در قرآن وجود دارد و به تشریح آیه ۹ این سوره که جایگاه و ارزش نماز جمعه را ثابت می کند پرداختند و در ادامه ایشان به بیان مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود دارد پرداختند کارهای زیادی انجام گرفته و ما برای کارهای بیشتر وجود دارد، از جمله مشکلات به مشکل شبکه آبرسانی در سطح شهر اشاره داشتند که این سیستم به ۳۰ سال قبل برمی گردد که قدیمی و فرسوده است و شهروندان با مشکل کم آبی مواجه هستند و همچنین ایشان همکاری و هماهنگی بیشتر ادارات را برای پیشرفت شهرستان محروم باغملک برشمردند و در پایان از زحمات مسئولین قدردانی کردند.

عبدالحسین منگشتی / پایگاه خبری منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1217

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.