تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

جمعی از بانوان باغملکی با حضور در کنار شهدای گمنام برای آنها به سروه‌خوانی پرداختند.

  • کد خبر : 1142
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
جمعی از بانوان باغملکی با حضور در کنار شهدای گمنام برای آنها به سروه‌خوانی پرداختند.

  جمعی از بانوان باغملکی با حضور در کنار شهدای گمنام برای آنها به سروه‌خوانی پرداختند. به گزارش منگشت پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم اهواز، همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد(ع) باغملک زادگاه سردار شهید صحنعلی تاراس و سردار شهید تاج‌محمد پرویزی میزبان ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد. جمعی از بانوان باغملکی […]

 

جمعی از بانوان باغملکی با حضور در کنار شهدای گمنام برای آنها به سروه‌خوانی پرداختند.

به گزارش منگشت پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم اهواز، همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد(ع) باغملک زادگاه سردار شهید صحنعلی تاراس و سردار شهید تاج‌محمد پرویزی میزبان ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد.

جمعی از بانوان باغملکی و همشهریان شهید حجت‌الله رحیمی و شهید مرتضی حشمان با حضور در کنار شهدای گمنام آنها را چون فرزندان خود در برگرفتند و به جای مادران و خواهرانشان تابوت این لاله‌های بی‌نشان را بوسه باران کردند.

همچنین بانوان دیار سردار شهید هدایت‌الله خسروی و سردار شهید علی نوری‌ممبینی در کنار تابوت ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس حضور یافتند و مانند مادران جوان از دست داده به سروه‌خوانی پرداختند و از دیدگان خود اشک جاری کردند.

بر اساس سنت محلی بانوان باغملکی مانند یک مادر عزیز از دست داده چادرهای خود را به دور گردن بستند برای شهدای گمنام عزاداری کردند.

به گزارش تسنیم سروه‌خوانی یک آئین سنتی است که در هنگام از دست دادن یک عزیز به ویژه در سوگ یک جوان توسط بانوان برخی از شهرهای خوزستان از جمله باغملک و هفتگل انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1142

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.