تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
11

حضور جمعی از فرهنگیان باغملک و صیدون در همایش تجلیل از فرهنگیان مولف و اهل قلم استان خوزستان

  • کد خبر : 3174
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۵:۵۷
حضور جمعی از فرهنگیان باغملک و صیدون در همایش تجلیل از فرهنگیان مولف و اهل قلم استان خوزستان

حضور جمعی از فرهنگیان باغملک و صیدون در همایش تجلیل از فرهنگیان مولف و اهل قلم استان خوزستان به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس، روز سه شنبه ١٦ بهمن ماه ٩٧  همایش تجلیل از فرهنگیان مولف و اهل قلم استان خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. در این همایش چلداوی معاونت پژوهشی و پشتیبانی […]

حضور جمعی از فرهنگیان باغملک و صیدون در همایش تجلیل از فرهنگیان مولف و اهل قلم استان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس، روز سه شنبه ١٦ بهمن ماه ٩٧  همایش تجلیل از فرهنگیان مولف و اهل قلم استان خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. در این همایش چلداوی معاونت پژوهشی و پشتیبانی و شیخی معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل به عنوان مولف و مدعو حضور داشتند

این همایش با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد سپس سرود ملی کشور مان در سالن طنین انداز شد.

در این مراسم دکتر رفیعی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در ارتباط با ارزش و جایگاه کتاب در جامعه سخنانی را ایراد داشتند.

در ادامه تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با تبریک دهه فجر، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدای انقلاب گفت:  فرهنگی بودن یکی از بزرگترین ویژگی های انقلاب اسلامی است و بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز به این موضوع اهمیت زیادی می دادند.

وی افزود: حضرت امام سالها قبل از انقلاب یک پیام پرمحتوا برای رژیم پهلوی فرستادند و در آن پیام اظهار داشتند که ما چیزی از شما نمیخواهیم فقط آموزش و پروش را به ما بدهید و این امر نشان می دهد که انقلاب اسلامی ریشه در رشادت های دانش آموزان و فرهنگیان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه گذشته تاریخی سرزمین ایران به دوره ها، بخش ها و فصل های متفاوتی تقسیم می شود، گفت: سرزمین ایران دارای یک فرهنگ غنی است. در دوره ایلامی ها زیباترین کلمات ادبی و مذهبی بر روی اثر تاریخی جغازنبیل دیده می شود. در عین حال اختراع خط مربوط به تمدن ایرانی در جیرفت کرمان در٥  هزار سال قبل از میلاد است.

وی افزود:  سرزمین ایران از  ٧ هزار سال پیش دارای خط،  نوشتار، کتابخانه و مدرسه بوده است. در دوره ساسانیان بزرگترین کتابخانه و دانشگاه دنیا مربوط به ایران است. در عین حال دوره اسلامی خاستگاه بزرگترین نویسندگان است و  در دوره معاصر نیز  تعلیم و تربیت نوین در کشور ابداع شد.

تقی زاده خاطر نشان کرد: در سرزمین ایران علی رغم وجود یک فرهنگ تاریخی غنی اما بسیاری از شاخص ها در این کشور در مقایسه با سایر کشورها شکسته شده است که یکی از شاخص ها پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به سایر کشورهاست

وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان ملی یونسکو سرانه مطالعه هر  فنلاندی ٤٤ دقیقه ، هر ژاپنی ١٧ دقیقه و هر  ایرانی زیر ١٥ دقیقه در روز است که باید این شاخص را افزایش دهیم.

تقی زاده گذشته تاریخی این کشور را به تاریخ قبل و بعد از انقلاب تقسیم کرد و گفت: ملت ایران در طول تاریخ بر فرهنگ دنیا تاثیر گذار بوده است و با توجه به اینکه ما در دوره انقلاب و در آستانه چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی حرف های زیادی برای گفتن داریم  باید این گذشته تاریخی و فرهنگی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه هویت فرهنگی ما با انقلاب اسلامی ارتقا پیدا کرده است، گفت : تا قبل از انقلاب مشروطیت فقط مردم با واژه هایی نظیر سلطان و رعیت مواجه بودند و واژه هایی مانند ملت، حقوق مردم، مجلس و جمهوریت و عزت ملی و … با انقلاب به مردم معرفی شد.

تقی زاده در تعریف نخبگی گفت: دانش آموزی نخبه است که مهارت های اولیه زندگی که مطابق با منابع دینی است را به خوبی فرا گرفته باشد و اگر چنین دانش آموزانی پرورش دهیم در آینده برای پیشرفت در علم، صنعت و تکنولوژی مشکلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال از راه اندازی « خانه کتاب معلم» در استان خوزستان خبر داد و گفت: خانه کتاب معلم در راستای تبادل تجربیات معلمان مولف خوزستانی و ارائه آثار فرهنگی در استان راه اندازی می شود.

از نکات مورد توجه این جشن حضور جمع کثیری از همکاران فرهنگی مولف از آموزش و پرورش های باغملک و صیدون بوده است.

آقایان ناصر منگشتی، هدایت اله حسین زاده، محسنی پارسا، حسین پور، مرتضی یوسفی، محمدرضا حیدریان، بهادر بادپروا و عبدالحسین منگشتی از باغملک و صیدون شرکت داشتند.

در این مراسم از ۴۵۹ فرهنگی مولف با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

یادآور می شویم که کتاب های چاپ شده این مولفان در ساختمان کتابخانه مرکزی اهواز به نمایش گذاشته شدند.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3174

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.