تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
4

حمایت وزارت کشور از استاندار خوزستان

  • کد خبر : 2320
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
حمایت وزارت کشور از استاندار خوزستان

حمایت وزارت کشور از استاندار خوزستان به دنبال درج مطلبی انتقادی در یک روزنامه سراسری از عملکرد استاندار خوزستان، وزارت کشور با انتشار متنی به انتقاد این روزنامه پاسخ داد. در پاسخ وزارت کشور به این روزنامه آمده است: “۱ – قاعدتا نویسندگان آن نشریه محترم مطلع هستند که انتخاب استانداران رویه قانونی مشخصی دارد […]

حمایت وزارت کشور از استاندار خوزستان
به دنبال درج مطلبی انتقادی در یک روزنامه سراسری از عملکرد استاندار خوزستان، وزارت کشور با انتشار متنی به انتقاد این روزنامه پاسخ داد.
در پاسخ وزارت کشور به این روزنامه آمده است:
“۱ – قاعدتا نویسندگان آن نشریه محترم مطلع هستند که انتخاب استانداران رویه قانونی مشخصی دارد که کاملا در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور و دولت می‌باشد و وزارت کشور نیز صرفا بر مبنای وظیفه قانونی خود نسبت به اعلام آن اقدام می‌کند، البته امکان دارد این بخش از وظایف وزارت کشور که تصریح می‌دارد «هماهنگی و هدایت استانداران برای تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های دولت» موجب تلقی نادرست نحوه انتخاب و یا عزل استانداران شده باشد که لازم است به منظور ادای دین به تنویر افکار عمومی نسبت به تقویت اطلاعات اقدام مقتضی صورت پذیرد.
۲ – استاندار سابق استان خوزستان از نیروهای خدوم وزارت نفت بودند که حدود یک سال پیش از استعفای خود درخواست بازنشستگی داشتند و بنا به خواست وزیر محترم کشور و به منظور برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به انجام وظیفه پرداخته و نهایتا با اصرار خودشان در اوائل سال ۱۳۹۵ با استعفای ایشان موافقت شد و بلافاصله نیز به سمت مشاور وزیر کشور منصوب شدند. البته خود ایشان در مصاحبه‌های مکرر دلایل استعفای خود را مطرح کردند که ارتباطی با مسئولیت‌های محوله از سوی وزارت کشور ندارد.
۳ – قطعا تصدیق می‌فرمائید استاندار نماینده عالی دولت در استان می‌باشد که وظایف و مسئولیت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف از آحاد مردم استان گرفته تا بخش‌ها و شهرها و شهرستان‌ها برعهده دارد و گستردگی و حجم بالای وظایف خدمت‌رسانی ایجاب می‌کند به جای تضعیف فرمانده میدانی عملیات به تقویت وی پرداخت، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نبرد فعلی در عرصه اقتصادی است و لذا در هنگامه نبرد انتظار یاری و همراهی از همراهان نظام اسلامی می‌باشد.
۴ – استاندار محترم خوزستان و سایر مسئولان محلی با جدیت و مجاهدت فراوان در تمامی عرصه‌های موردنیاز و مناطق مختلف استان به انجام وظیفه می‌پردازند و تاکنون با مدیریت صحیح به کنترل اوضاع و رسیدگی شایسته و با کمترین هزینه ممکن به اعتراضات و مشکلات توجه ویژه داشته‌اند که جای سپاس و قدردانی دارد.
۵ – قابل ذکر است عملکرد تمامی مدیران و مسئولان در وزارت کشور به طور دائمی و بسیار سختگیرانه از طرق مختلف بازرسی و ارزیابی مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد و فارغ از هرگونه تعصب و ملاحظات در هر زمان که لازم باشد نسبت به تذکر، اصلاح مدیریتی و تغییر مدیران اقدام می‌شود.
۶ – بهترین شیوه مدیریتی معطوف به ارزش‌های والای اسلامی و کرامت انسانی، رفع مشکلات مردم و معضلات جامعه می‌باشد که در این منطق و روش، هدف مرتفع ساختن موانع برای حصول مطالبات مردم عزیز است و لذا این هدف صرفا با حضور وزیر محترم کشور در محل وقوع اتفاق و حادثه، آن هم به صورت نمایشی قابل احصا نیست. چه بسا مسائل مختلف در یک واحد زمانی مشخصی در نقاط مختلف کشور روی دهد که عملا حضور وزیر کشور و یا سایر مسئولان مربوطه در تمامی این وقایع نه تنها ممکن نباشد بلکه حتی قدرت تصمیم‌گیری برای رفع مشکل را محدود سازد، لذا بهتر است در جهت دادن مطالبات و توقعات، به واقعیات و الزامات نیز توجه شود، در عین حال که تاکید می‌شود بخشدار، فرماندار و استاندار نماینده عالی دولت در محدوده محل خدمت خود می‌باشند و تصمیمات و تعهداتشان حاکمیتی است.
۷ – موضوع اتفاقات منطقه جنوب غرب استان خوزستان از جوانب مختلف قابل بحث است، که برای بررسی آنها باید علاوه بر اطلاعات کافی و احاطه به ویژگی‌های مختلف منطقه به طور منصفانه موضوع را مورد توجه قرار داد. پروژه آبرسانی غدیر که پس از قریب دو دهه توقف با دستور اکید ریاست محترم جمهوری اسلامی و مساعدت و تلاش ویژه قرارگاه خاتم سپاه پاسداران در مدت زمان کوتاهی درحال اتمام است و ان‌شاءالله به‌زودی بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد حاصل زحمات تمام مسئولان ذیربط در استان و سطح ملی بوده است و لذا بروز حوادث فوق در آستانه بهره‌برداری با شایعاتی مانند انتقال آب شیرین به مناطق همجوار خارج از کشور و تخریب اموال عمومی و تحریک احساسات مردم، بیانگر فعال بودن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است که از رسانه‌های محترم درخواست کمک و یاری برای افشای فتنه‌گری دشمنان نظام و همراهی با مسئولان خدوم و زحمتکش را داریم.”/ شوشان
متن: انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از وزیر کشور:
🔴 چرا استاندار قبلی خوزستان را لجوجانه کنار گذاشتید؟
🔸روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از وضعیت نابسامان خوزستان نوشت: مدیریت قبلی استان که کارنامه قابل قبولی در استانداری خوزستان و چند استان دیگر را تجربه کرده بود به دلیل لجاجت وزارت کشور با شکل نامناسبی از کار برکنار شد و آقای شریعتی جوان را که یک پزشک هستند و تقریبا هیچ تجربه مدیریتی قابل اعتنایی نداشته با حمایت‌های خاصی که صورت می‌گرفت به استانداری منصوب کردند.
🔸همان موقع بسیاری از دلسوزان و آگاهان گفتند که آقای شریعتی انسانی متدین و علاقمند به کار اجرایی و جوان است اما برای استان خوزستان که در حد یک کشور مسئله و مشکل دارد کار بسیار سنگینی است. دو بحران برق و آب و گردو غبار و آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر و مدیریت ضعیف این بحران‌ها، درستی نظر دلسوزان را اثبات کرد.
🔸دکتر شریعتی استاندار خوزستان از نظر دوندگی و تلاش و تشکیل جلسات و سرکشی به تمام شهرها و روستاهای دور و نزدیک واقعا نمونه هستند و تا پاسی از شب مشغول بکار است.
🔸اما واقعیت این است که مدیریت در خوزستان با این حساسیت که همه می‌دانیم، علاوه بر نیاز به این ویژه گی‌های ارزشمند، نیازمند ویژگی‌های بنیادی‌تر است. استانداری خوزستان به معاونانی قوی احتیاج دارد که علاوه بر داشتن دانش و شناخت از توان بالای مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیز برخوردار باشند و توان اولویت‌بندی مشکلات را داشته باشند.
🔸واقعیت این است که ریشه مشکلات اخیر خرمشهر و آبادان حاصل ضعف شدید مدیریت در استان خوزستان است و عملکرد وزارت کشور در تحمیل انتصابات و سفارشی بودن برخی بخشداران و فرمانداران مسن که ضعف عملکردشان در دوره دولتهای نهم و دهم خود را نشان داده بود، این شرایط را امروز به درستی آشکار می‌کند. برخی فرمانداران و بخشدارانی که خانواده هایشان در اهواز و خودشان در محل کار خود مسافر روزانه هستند هرگز قادر به برنامه‌ریزی و درک مشکلات نیستند و انتظاری جز روزمره گی از آنان نمی‌توان داشت.
🔸واقعیت این است که مسائل اخیر در آبادان و خرمشهر قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود. کم آبی و شوری غیر قابل تحمل آب خرمشهر و آبادان ربطی به وضعیت بازار دلار و ارز نداشت و ربطی به خروج ترامپ از برجام نیز ندارد.
🔸به وزیرمحترم کشور نیز بایداین واقعیت گوشزد شودکه جنابعالی بعد از دو سه بحران دراستان خوزستان هرگز سفری به خوزستان نداشتید. هر شهروند عادی اهوازی که از کنار کارون عبور می‌کرد می‌گفت اگر دبی آب کارون افزایش نیابد، آب در آبادان و خرمشهر شور خواهد شد و بحران را به دنبال دارد.
🔸مسئولان استان نتوانستند هشدارها را بشنوند و آنقدر امور پیش پا افتاده آنها را مشغول و جلسات شبانه وقت آنها را تلف کرده بود، که در روز روشن متوجه وضع بحرانی کارون نمی‌شدند. وزیر محترم کشور باید در این زمینه احساس مسئولیت کند.
لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2320

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.