تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

دیوان عدالت اداری حق فنی داروخانه ها را حذف کرد

  • کد خبر : 4454
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
دیوان عدالت اداری حق فنی داروخانه ها را حذف کرد

دیوان عدالت اداری حق فنی جدید داروخانه‌ها را هم باطل کرد به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس به نقل از ایرنا؛ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که پیش از این دریافت حق فنی داروخانه ها از بیماران را ممنوع کرده بود، شکل جدید این تعرفه را نیز که با عنوان تعرفه خدمات سرپایی دارویی توسط […]

دیوان عدالت اداری حق فنی جدید داروخانه‌ها را هم باطل کرد

به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس به نقل از ایرنا؛ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که پیش از این دریافت حق فنی داروخانه ها از بیماران را ممنوع کرده بود، شکل جدید این تعرفه را نیز که با عنوان تعرفه خدمات سرپایی دارویی توسط وزارت بهداشت تصویب شده بود، ابطال کرد.

به گزارش روز سه شنبه دیوان عدالت اداری، پس از آنکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی ابطال مکرر مقرره دریافت حق فنی توسط داروخانه ها از بیماران، مجددا مقرره ای با عنوان «تعرفه خدمات سرپایی دارویی در داروخانه های دولتی و خصوصی» را به تصویب رساند، این مصوبه مشمول ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری شد و به صورت خارج از نوبت و با دعوت از نماینده وزارت بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکیست هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از استماع دفاعیات نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طرح استدلال های موافق و مخالف اعضای هیات عمومی، با اکثریت آراء، رأی به ابطال مقرره تعرفه خدمات سرپایی دارویی در داروخانه های دولتی و خصوصی داد.

در ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری آمده است: چنانچه مصوبه‌ای در هیأت عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رأی هیأت عمومی در مصوبات بعدی، الزامی است. هرگاه مراجع مربوط، مصوبه جدیدی مغایر رأی هیأت عمومی تصویب کنند، رئیس دیوان موضوع را خارج از نوبت بدون رعایت مفاد ماده (۸۳) این قانون و فقط با دعوت نماینده مرجع تصویب ‌کننده، در هیأت عمومی مطرح می کند.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=4454

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.