تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

ساخت ۷ مسجد جدید در یکی از ایالتهای مالزی

  • کد خبر : 123
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
ساخت ۷ مسجد جدید در یکی از ایالتهای مالزی

ساخت ۷ مسجد جدید در یکی از ایالتهای مالزی دولت مالزی قصد دارد امسال به منظور برطرف کردن نیازهای مسلمانان این کشور، ۷ مسجد جدید در ایالت مسلمان نشین سلانگور بنیان‌گذاری کند. به این مطلب امتیاز دهید ۰% ۰% به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، به نقل از asiacruisenews، دولت مالزی قصد دارد امسال به […]

ساخت ۷ مسجد جدید در یکی از ایالتهای مالزی
دولت مالزی قصد دارد امسال به منظور برطرف کردن نیازهای مسلمانان این کشور، ۷ مسجد جدید در ایالت مسلمان نشین سلانگور بنیان‌گذاری کند.
مسجد مالزی ساخت ۷ مسجد جدید در یکی از ایالتهای مالزی

به این مطلب امتیاز دهید

۰% ۰%

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، به نقل از asiacruisenews، دولت مالزی قصد دارد امسال به منظور برطرف کردن نیازهای مسلمانان این کشور، ۷ مسجد جدید در یکی از ایالت‌های این کشور بنیان‌گذاری کند.
دولت مالزی با تخصیص بودجه ۶۷٫۴ میلیون رينگيت (واحد پول مالزی) تقریبا معادل ۲۰۰ میلیون دلار، قصد ساختن ۷ مسجد در ایالت سلانگور را دارد.
داتوک هریس قاسم مدیر اوقاف اسلامی سلانگور که در مراسم کلنگ زنی یکی از مساجد حضور پیدا کرده بود، در این باره گفت: سلانگور در حال حاضر ۴۱۶ مسجد دارد و قرار است ۷ مسجد جدید امسال ساخته شوند.

ساخت این ۷ مسجد در راستای اجرای بخشی از طرح ۱۹ مسجدی می‌باشد که یک برنامه ۱۰‌ ساله در مالزی بوده و تا سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.  در مجموع قرار است ۱۹ مسجد جدید هر یک با ظرفیت ۴ هزار نفر برای مناطق مختلف درنظر گرفته شود، بودجه این پروژه اختصاص داده شده، اما مکان ساخت مساجد هنوز مشخص نشده است.
مدیر اوقاف اسلامی سلانگور در ادامه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هفت مسجد جدیدی که امسال ساخته می‌شوند، مساجد کوچکی هستند که در عرض یک سال قابل استفاده خواهند بود، مساجد بزرگتر نیز قرار است تا دو ساله دیگر ساخته شوند و در مناطق مربوطه مورد استفاده مسلمانان قرار بگیرند.
سِلانگور معروف به سلانگور دارالاحسان یکی از ۱۳ ایالت کشور مالزی است که بیش از ۴ میلیون جمعیت دارد. طبق آمارهای سال ۲۰۱۰، ۵۷% جمعیت این استان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

 

حوزه نیوز/۲۲۲

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=123

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.