تاریخ : جمعه, ۶ خرداد , ۱۴۰۱ 26 شوال 1443 Friday, 27 May , 2022
1

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش + محورها

  • کد خبر : 2940
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۴:۳۰
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش + محورها

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش + محورها طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلای تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.   به گزارش مُنگشت پرس به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستورکار […]

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش + محورها

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلای تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش + محورها

 

به گزارش مُنگشت پرس به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، ضمن تأیید این خبر، گفت: وزیر آموزش و پرورش توجهی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش ندارد که این، یکی از مهم‌ترین دلایل استیضاح آقای بطحایی است.

وی افزود: طرح استیضاح آقای بطحایی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است.

متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم

سلام علیکم

احترماً، به اینجانبان جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طبق اصل ۸۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲۲۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به دلایل زیر، درخواست استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش، جناب آقای دکتر بطحایی را داریم، خواهشمند است طبق مواد و اصول قانون اساسی، اقدامات مربوطه را انجام دهید.

**موارد استیضاح:

۱- عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش

۲- عدم توجه به عملی به امور تربیتی – پرورشی – تربیت بدنی- سلامت در آموزش و پرورش و مدارس

۳- عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگی

۴- تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان

۵- گران‌تر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان

۶- عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور، به‌خصوص مناطق محروم و متأسفانه، افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ویژه در مناطق حاشیه‌شهر – محروم – کارگران در دوره وزارت ایشان

۷- افزایش آسیب‌های اجتاعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیب‌های جدید

۸- عزل و نصب‌های سیاسی – حزبی – باندی – رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم وجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و….

۹- عدم برنامه جدید برای، افزایش حقوق، مزایای رفاهی، معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی – اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان

۱۰- کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌های دانش‌آموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان

۱۱- عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش‌آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش انگیزه ادامه تحصیل

۱۲- عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث، انتخاب معلمان خرید خدمت، در مهر سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان با تحصیلات عالیه، شده و از طرفی بعضاً افراد غیر شایسته و غیر تخصصی و غیر مرتبط و فقط با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شده‌اند.

۱۳- عدم مدیریت در سامان‌دهی نیروی انسانی در مدارس

۱۴- عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش

۱۵- واگذاری مراکز رفاهی – تربیتی – فرهنگی آموزشی و پرورشی به بخش خصوصی از جمله اردوگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی

۱۶- عدم نظارت بر مدارس غیر دولتی و وابسته به سازمان‌ها و نهادهای دیگر

۱۷- حذف و کاهش مدارس ابتدایی و افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل به‌خصوص در مناطق محروم

۱۸- عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل

۱۹- عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس

۲۰- عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در زمان اخذ رأی اعتماد

۲۱- عدم پذیرش مسئولیت در مورد امکانات مدرسه غرب تهران، استان قزوین و مدرسه شاهد تهران

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2940

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.