تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
13

نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در باغملک

  • کد خبر : 3809
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در باغملک

نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در باغملک   نشست خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس، به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک […]

نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در باغملک

 

نشست خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک

به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس، به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک برگزار شد.

 

رئیس دادگستری شهرستان ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش افزود: دکتر بهشتی یکی از شخصیت های بزرگی در نظام بودند که در خصوص قانون اساسی نقش بسزایی داشتند و اگر ایشان اکنون حضور داشتند یکی از ارکان مهم نظام بودند ، اما دشمنان این را خوب میدانستند و بزرگانی چون دکتر بهشتی را شهید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احسان موسوی بیان کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان مهم در جمهوری اسلامی است و احیای فصل عامه و قوائد و مقررات جزو وظایف دادگستری میباشد و کارشناسان قضائی ، وکلا ، پزشکان ، رسانه ها و هر شخصی که به طریقی با دادگستری همکاری دارد به عنوان بازوان قوه قضائیه هستند.

وی ادامه داد: حرفه خبرنگاری سختی و شیرینی های خاص خود را دارد و جامعه ای پیشرفت خواهد کرد که انتقاد پذیر باشد و در سایه نقد است که مسئولین در وظایف خود موفق خواهند شد ، نقد منصفانه تاثیر گذار خواهد بود و این خبرنگاران و مطبوعات هستند که با روشنگری های بحق و منصفانه مشکلات و معضلات و نکات مثبت و منفی آن را اعلام میکنند.

رئیس دادگستری شهرستان با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه در شهرستان یادآور شد: روشنگری و تفکر درست خبرنگاران میتواند یک شهر را آباد کند و پیشرفت زمانی حاصل خواهد شد که خبرنگاران با نقد منصفانه خود باعث شوند تا مسئولین در رفع مشکل اعلام شده گام های مثمرالثمری بردارند.

وی ضمن تشریح عملکرد دادگستری شهرستان در طول یک سال گذشته خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد مثبتی که دادگستری باغملک داشته است ، آمار بالای تعداد پرونده های ورودی برای کشوری مسلمان یک نقص محسوب میشود و ما آمار بالایی از پرونده های ورودی و مختومه داریم که از ۹۶/۴/۱ تا ۹۷/۴/۱ پرونده های ورودی ۱۸۶۱۶ و  مختومه ۱۸۰۱۳ بودند و از ۹۷/۴/۱ تا ۹۸/۴/۱ تعداد ورودی پرونده ها ۱۷۳۰۹ و مختومه ۱۷۱۹۵ بودند ، اما با توجه به سال گذشته اکنون تراز مثبتی داریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در ادامه عنوان کرد: یکی از اصول عصر ارتباطات در زمان کنونی خبرنگاران هستند و آزادی بیان یکی از اصول مهم جامعه و اصل دموکراسی است ، اما نباید انتقاد با توهین اشتباه گرفته شود و ما هر زمان احساس کردیم در زمینه مشکلات شهرستان باید ورود کنیم و از وظایف ما میباشد ورود خواهیم کرد.

رحمان بن سعید افزود: با توجه به تورم و وضعیت نامناسب اقتصادی کشور ، مشکلات در تمام استان و شهرستان ها وجود دارند و باغملک نیز مشکلاتی دارد ، اما نحوه ارسال خبر از طرف رسانه ها بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: ما در زمینه مکان های گردشگری ، نظارت بر رستوران های بین راهی ، تیراندازی در مراسمات ، پروژه مسکن مهر ، تعرض به بستر رودخانه ها ، آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی و کوه خواری ، وضعیت نامناسب خیابان ها و جاده ها و…. با ورود خود توانستیم عملکرد مثبتی داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ضمن بیان دیگر عملکرد های دادگستری و اشاره به توزیع مواد مخدر یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود کمپ های دولتی در شهرستان با مشکلاتی رو به رو هستیم که اگر برخی زیر ساخت ها در شهرستان راه اندازی شود بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد و ما هم ادامه دهنده اقدامات لازم هستیم ، اما چون زیرساختی وجود ندارد پیشرفت موثری احساس نمیشود و با جلسه ای که با عاملین توزیع کننده شربت و قرص متادون برگزار کردیم این مسئله نیز در حال پیگیری میباشد که بنا بر قول مسائدی که داده شد مقرر شد در این زمینه مدیریت درستی صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: با ورود در بحث پمپ های غیر مجاز در بالا دست میداوود و آب شرب این منطقه و بازدید حضوری که خواهیم داشت این مسئله به زودی حل خواهد شد تا سلامتی مردم بیش از این به خطر نیفتد.

در این جلسه مهران فتحی مقدم مسئول پیشگیری از وقوع جرم دادگستری باغملک به دیگر عملکرد این نهاد پرداخت و از خبرنگاران حاضر در جلسه که با اطلاع رسانی خود در شهرستان تاثیر گذار هستند تقدیر و تشکر کردند. 

در ادامه خبرنگاران حاضر در جلسه ضمن بیان مشکلات موجود در شهرستان که جزو دغدغه های آنها میباشد گلایه های مردم را عنوان کردند و رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قول مسائد در زمینه رفع مشکلات دادند و همچنین خبرنگاران خواستار حمایت از خود در چارچوب قانون شدند ، زیرا در برخی موارد مورد ضرب و شتم قرار میگیرند و تهدید به مرگ میشوند که نباید اینگونه باشد و هیچ شخصی نمیتواند صدای رسای مردم را به خفقان ببرد.

تنظیم خبر: مهین ممبینی

عکاس: علی طهماسبی

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3809

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.