تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
18

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با محوریت آغاز طرح کنترل فشار خون

  • کد خبر : 3717
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با محوریت آغاز طرح کنترل فشار خون

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با محوریت آغاز طرح کنترل فشار خون  به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس، نشست خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری با مدیر شبکه بهداشت و درمان با محوریت آغاز طرح کنترل فشار خون در شهرستان باغملک برگزار شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن تقدیر و […]

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با محوریت آغاز طرح کنترل فشار خون 

به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس، نشست خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری با مدیر شبکه بهداشت و درمان با محوریت آغاز طرح کنترل فشار خون در شهرستان باغملک برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری و آرزوی قبولی طاعات و عبادات افزود: طرح کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در شهرستان باغملک نیز از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خرداد با اطلاع رسانی و آموزش های لازم به پرسنل و عوامل مربوطه شروع شد.

دکتر حسین زمانزاده بیان کرد: هدف از دعوت شما اصحاب رسانه همکاری و اطلاع رسانی در زمینه این مهم میباشد تا بتوانیم در خدمت رسانی به مردم موفق تر عمل کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در شهرستان ادامه داد: در آموزش دادن به مردم در زمینه مسائل بهداشتی اصحاب رسانه یک رکن مهم و اساسی در بهداشت و درمان هستند و میتوانند کمک های زیادی به بهداشت  درمان داشته باشند ، اما متاسفانه در باغملک چالش هایی وجود داشت که ما نتوانستیم برای معارفه خود از اصحاب رسانه دعوتی داشته باشیم و تعامل با رسانه ها میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد: انتظار داریم که رسانه ها خارج از بحث فشار خون مسائلی را به زبان و تصویر بیاورند که امید و انگیزه را در مردم به وجود بیاورد تا اگر نقصی وجود دارد برطرف شود.

وی یادآور شد: ما در طرح کنترل فشار خون شعار خود را مبنی بر دانستن و اقدام کردن گذاشتیم و گروه های هدف ما سه گروه سنی بالای ۳۰ سال هستند که این افراد باید شناسایی و غربالگری شوند و مادران باردار و بیماران کلیوی در این طرح ملی قرار خواهند گرفت و این سه گروه در مراکز بهداشت و درمان از خانه بهداشت ، پایگاه های بهداشتی ، مراکز جامع خدمات سلامت، بیمارستان و مکان های سیار مثل نماز جمعه و ادارات که خود در آنجا حضور پیدا میکنیم و در مراکز که مردم باید حضور پیدا کنند اقدامات لازم انجام داده خواهد شد.

دکتر زمانزاده خاطر نشان کرد: از ۱۷ خرداد به صورت ویژه و عملیاتی این طرح شروع به ثبت میکند و فشار خون های بالا کنترل خواهد شد و بیماران فشار خونی شناسایی خواهند شد و تحت مراقبت و درمان قرار خواهند گرفت و آموزش های لازم در رابطه با سفره کم نمک و بدون شیرینی را باید داشته باشیم که متاسفانه عامل سوم و مهم دود قلیان و سیگار است که باعث بالا بردن فشار خون میشود.

وی در زمینه پذیرش بیمار در کلنیک گفت: پزشکان متخصص ما تا جایی که امکان داشته باشد بیماران را ویزیت میکنند ، شاید خدمات ما تکمیل نباشد و مردم هم ناراضی باشند، ولی تلاش خود را در خدمات با کیفیت به مردم خواهیم داشت و با محدودیت هایی که در شهرستان وجود دارد هر پزشکی برای خدمت حاضر به آمدن نمیشود و در این زمینه همکاری مردم، امام جمعه، فرماندار و ادارات میتوانند موثر باشد و از جاذبه های شهرستان برا جذب و ماندگاری پزشکان استفاده شود، ما در تلاش هستیم تا یک پزشک رادیولوژیست را به شهرستان بیاوریم و این نیاز به حمایت مردم ، شهرداری و همه عوامل مربوطه جهت همکاری دارد تا این پزشک بتواند ماندگار شود و در بعضی مواقع شاید ما دست بوس پزشکان شویم تا در شهرستان بمانند.

در پایان خبرنگاران حاضر در جلسه سوالات خود در زمینه مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان را بیان کردند و دکتر حسین زمانزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند که یکی از مهمترین آنها نوبت دهی حضوری و اینترنتی برای بیماران کلنیک بوده است که با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برای بررسی و حل این مشکل در اولویت کاری قرار گرفت.

وی درباره افزایش دویست و هشتاد هزار تومانی هزینه اعزام بیماران اورژانسی به اهواز عنوان کرد: بعد از انعکاس خبری در این مورد از طرف پایگاه خبری، با پیگیری های که شخصا انجام شد این مبلغ به زمان قبل بازگشت.

همچنین دکتر زمانزاده درباره روند تکمیل بیمارستان باغملک افزود: پیگیری های خوبی در حال انجام است و تا کنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سعی می شود بیمارستان به تجهیزات پزشکی مجهز شود و اگر پیشرفت به همین شکل احتمال دارد تا پایان سال بیمارستان افتتاح شود.

تنظیم خبر: مهین ممبینی

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3717

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.