تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
13

واکنش یک فعال سیاسی اجتماعی و تئورسین همراه مهندس خادمی نسبت به کلیپ منتشر شده و برخورد زننده نماینده با مادر یک ورزشکار در ایذه

  • کد خبر : 3363
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
واکنش یک فعال سیاسی اجتماعی و تئورسین همراه مهندس خادمی نسبت به کلیپ منتشر شده و برخورد زننده نماینده با مادر یک ورزشکار در ایذه

واکنش یک فعال سیاسی اجتماعی و تئورسین همراه مهندس خادمی نسبت به کلیپ منتشر شده و برخورد زننده نماینده با مادر یک ورزشکار در ایذه سحر آمدم به کویت به شکار رفته بودی تو که سگ نبرده بودی به چکار رفته بودی؟ می گویند شاه عباس صفوی به شاعران متملق و بذله گوی دربار خود […]

واکنش یک فعال سیاسی اجتماعی و تئورسین همراه مهندس خادمی نسبت به کلیپ منتشر شده و برخورد زننده نماینده با مادر یک ورزشکار در ایذه

سحر آمدم به کویت به شکار رفته بودی

تو که سگ نبرده بودی به چکار رفته بودی؟

می گویند شاه عباس صفوی به شاعران متملق و بذله گوی دربار خود بسیار اهمیت می داد و برخی چون “حسن بیگ ترکمان” که تک بیت فوق از اوست یکی از آن متملقین است که از قضا بخاطر تملق و چاپلوسی به موقعیت های خوبی دست پیدا کرد. 

همین شاعر توسط شاه عباس به لقب “سگ لوند” نائل آمد و نقل است که روزی شاه عباس به شکار رفته و حسن بیگ را با خود نبرده بود ؛ حسن بیگ طبع شعرش در وصف حال خود گل می کند و این تک بیت را به شکارگاه با نامه می فرستد.

سحر آمدم به کویت به شکار رفته بودی 

تو که سگ نبرده بودی به چکار رفته بودی؟

بعد از این تک بیت حسن بیگ مورد عنایت شاه عباس قرار می گیرد.

به نوعی می شود گفت رفتار برخی از ما تکرار تاریخ و این حکایت و تمثیل هاست ، گرچه این یک بازخوانی تاریخ و تمثیل است ؛ در مثل هم مناقشه نیست  و ربطی به مسائلی که در پی این مرقومه می آید ندارد و می تواند تلنگری به رفتار ما باشد.

توجه کنیم اوصاف نقل شده را بر خود و دیگری حمل نکنیم.

اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از مادران ورزشکار به همراه فرزندش که برای انجام مسابقات کشوری راهی ایذه شدند از وضعیت سرویس های بهداشتی(مسائل بهداشتی در جهان اولویت هستند) محل انجام مسابقات به نماینده ایذه و باغملک گلایه و شکایت می کنند و نماینده در پاسخ به این شهروند بجای پیگیری می گوید خلایق هر چه لایق!

جناب آقای خادمی چند سوال؛ شما وکیل الدوله هستید یا وکیل المله که اینگونه جواب شکایت مردم را می دهید؟!

آیا شما نماینده فدراسیون یا وزارت ورزش بودید یا نماینده ی مردم که اینگونه در مقابل مطالبه مردم موضع گرفتید؟!

چرا بجای پیگیری شکایت به حق مردم به آنها اهانت می کنید؟!

آیا حق ورزشکاران و مردم همین وضع موجود است که اینگونه می فرمایید خلایق هر چه لایق؟!

مگر همین خلایق شما را روی کار نیاوردند و فرداها نباید برای کسب قدرت و کرسی مجلس به آنها مراجعه کنید آیا فرداها هم در مقابل همین مردم می گویید این وضعیت ایده آل است و حق مضاعفی ندارید یا نه آن موقع وضع فرق می کند؟!

سابق هم مشابه این رفتار از نماینده ی ایذه و باغملک که مورد حمایت نگارنده بود، سر زد و اولین بار نیست.

نماینده با تکرار رفتارهای اشتباه در مواجهه با مطالبات مردم حرفهایی به زبان می آورد که جای هیچ توجیحی ندارند و بعد بجای اینکه از مردم بخاطر رفتار اشتباه عذرخواهی کند اخیرا با فشار افکار عمومی در خصوص برخورد با این بانو ،بیانیه صادر می کنند و می گویند : نمی دانیم “آن مرد همراه خانم در فیلم همسر یا دوست” ایشان هستند و جالب این که همین حرف را در بیانیه تکرار می کنند!

آقای خادمی یکی هست بپرسد و منتظر پاسخ شماست ، کجای فرهنگ ما زنی که مادر است با دوست مرد خود به مکان های رسمی و عمومی می رود!؟

هستند خودی هایی که برای روی کار آمدن و تثبیت موقعیت جنابعالی هزینه داده اند و بپرسند این حرفها به منظور گفته می شود ؛ به منظور بستن دهان منتقد؟

آقای خادمی به کجا چنین شتابان؟

مگر مردم با این ذهنیت از شما همراه جریان شدند و به جنابعالی آری گفتند؟

به چه قیمتی می خواهید هر طور شده دهان مردم ،مخالف و منتقد را گل بگیرید؟!

شما را به خدا بگویید این موقعیت نمایندگی چقدر اهمیت دارد که اخلاق را اینگونه ذبح و لگد مال می کنید؟

تعجب بیشتر آنجاست که برخی از دوستان خودی که دوست ما هستند از رفتار اشتباه نماینده تمام قد دفاع می کنند و این دفاع آنقدر مشمئز کننده است که انسان ناخود آگاه یاد حسن بیگ ترکمان و دربار شاه عباس می افتد.

این رفتار را با هر خط کشی از شاخص اخلاق ، ادب ، شعور و قانون بسنجیم نادرست است.

بسیار شگفت زده ام که برخی دوستان از کدام درستی این رفتار دفاع می کنند ، این رفتار نماینده چه به به و چهچه زدنی دارد ، حواسمان باشد اوصافمان وصف حال “حسن بیگ” نشود؟!

بزرگی کالا نیست ؛ چون کالا نیست خریدنی نیست در مقابل مردم باید فروتن بود و کوچک ، هر که با بد اخلاقی و نگاه از بالا ،بر مردم بود این مردم او را به زیر کشیدند.

رفتار صحیح این بود که از این مادر بخاطر اشتباه عذرخواهی می کردیم و قول پیگیری امور را می دادیم اگر اینگونه می شد بعد می دیدیم که چگونه نظر مردم و این شهروند محق بر می گشت و تفاوت این رفتار بزرگوارانه مشخص می شد.

نه اینکه بعد از منتشر شدن فیلم رفتار اولیه باز اقدام به ترور شخصیت افراد و شهروندان کنیم.

اینجانب از طرف خودم بعنوان یکی از سمپاتها و همراهان مهندس خادمی فارغ از اینکه اکنون بخاطر مواضعی که دارم توسط رأس جریان و اطرافیان، جزء جریان مهندس خادمی محسوب شوم یا نه، از پیشگاه آن مادر ، ورزشکاران و مردم شریف و محق پوزش می طلبم و از آنها می خواهم این رفتار را بحساب شخص مرتکب و حامیان این رفتار بگذارند. 

بعد از گذشت چند سال مراوده با نماینده بخوبی می دانیم موضع نماینده در مواجهه با نقد و مطالبه چگونه همراه با فرافکنی و بد اخلاقی است ، در همین چند سطر به مردم و آن مادر غیور می گویم این را بدانید ذره ای به پاکی و شرافت این مادر شک نداریم و ممنونیم که فریاد محرومیت این مردم بودید.

آن مادر حتی اگر مخالف نماینده و ما که بخشی از این جریان هستیم بشمار آید مطالبه گری ایشان را ارج می نهیم و می گوییم با این فرافکنی و بدخلاقی ها میدان مطالبه گری را خالی نکنید.

هستند کسانی در میان این جریان که هر اشتباه خودی را صواب و ثواب قلمداد نکنند و در مقابل تصمیم و رفتار نابخردانه بایستند، این رفتارها به هیج وجه مورد پذیرش و حمایت آزادگان در این جریان نبود و نیست و شدیدا با آن مخالف هستیم.

از شخص نماینده می خواهیم بخاطر این رفتارها از مردم عذرخواهی کنند.

بهمن شیخی، باغملک

۲۲بهمن۱۳۹۷

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3363

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.