تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
10

پیام رئیس اداره نهضت سوادآموزی باغملک به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی

  • کد خبر : 4384
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۶:۱۵
پیام رئیس اداره نهضت سوادآموزی باغملک به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی

پیام رئیس اداره نهضت سوادآموزی باغملک به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به نام خدا ن و القلم وما یسطرون اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی ، امر به خواندن است. یکی از شاخص های رشد در جوامع متمدن میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد خواندن و نوشتن است. بدیهی […]

پیام رئیس اداره نهضت سوادآموزی باغملک به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی

به نام خدا

ن و القلم وما یسطرون

اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی ، امر به خواندن است. یکی از شاخص های رشد در جوامع متمدن میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد خواندن و نوشتن است. بدیهی است مبارزه با بیسوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام قلمداد می شود، بلکه در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه ای است. هرچه افراد جامعه به سمت باسواد شدن پیش روند، یقینا سیر تحول و رویکرد آن جامعه به سمت توسعه امرسریع تری خواهد بود. سواد و آگاهی، ابزاراصلی توسعه اقتصادی ، اجتماعی، حفاظت محیط زیست و هم جنین ابزار مهمی  برای کاهش فقروگسترش فرصت های شغلی، بهبودسلامت، بهداشت خانواده و دستیابی به توسعه حقیقی وپایداراست. پس از پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل و وجود ۵۳ درصد جمعیت بی سواد کشور، معظم له در دی ماه ۱۳۵۸ فرمان تاسیس نهَضت سوادآموزی را صادر و همه باسوادان را برای یاد دادن و همه بیسوادان را برای یادگرفتن مکلف نمودند. هم اکنون با گذشت تقریبا ۴دهه از فعالیت های سوادآموزی توفیقات بسیار و رشد چشمگیری در ارتقا سطح سواد جامعه حاصل گردید درصد باسوادی کشور در گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال به ۹۴/۷درصد و شهرسنان باغملک به ۸۹ درصدرسید. که در این مدت ۵۰ درصد رشد باسوادی داشته ایم.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۷دیماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی این روز فرخنده را به کلیه دست اندرکاران، صاحب نظران، مدیران، معلمان کارشناسان ،پیشکسوتان تلاشگران عرصه سوادآموزی بخصوص راهبران، آموزشیاران و آموزش دهندگان سخت کوش و سوادآموزان تبریک عرض نموده و از زحمات بی شائبه و خالصانه این عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم؛ پیروز، سربلند و سعادتمند باشید. 

       محمد واعظی

رئیس‌اداره سوادآموزی شهرستان باغملک

 

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=4384

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.