تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
10

یادداشت/کاندیدای محترم شورای شهر باغملک: متأسفیم- سردبیر ماهنامه سیب و صدف

  • کد خبر : 240
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
یادداشت/کاندیدای محترم شورای شهر باغملک: متأسفیم- سردبیر ماهنامه سیب و صدف

  بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست محترم جمهوری و همچنین شورای اسلامی شهر و روستا, از آنجایی که تبلیغات یکی از موثرین راه های معرفی خود به دیگران می باشد و افراد در شهرها  با نصب پوسترهای، بنرها، تراکت، تقویم  و…. بصورت انبوه  و چهره شهرها در این […]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست محترم جمهوری و همچنین شورای اسلامی شهر و روستا, از آنجایی که تبلیغات یکی از موثرین راه های معرفی خود به دیگران می باشد و افراد در شهرها  با نصب پوسترهای، بنرها، تراکت، تقویم  و…. بصورت انبوه  و چهره شهرها در این ایام ناهمگون می نمایند. جهت حفظ  سیمای شهر و جلوگیری از تخریب فضای  سطح شهر باغملک و حتی صیدون که از سال های گذشته و در انتخابات متنوع  مرسوم بوده هست و شهرداری ها باید بعد از انتخابات هزینه های زیاد و ساعات مفیدی را باید صرف پاکسازی پوسترهای نصب شده در سطح شهر بنماید، و به گفته بعضی از  کارمندان شهراداری باغملک دلیل اینکه در سال نو امسال  تزیین و زیبا  سازی سطح شهر انجام نگرفت یکی از دلایل آن همین بحث انتخابات پیشرو بوده که باعث می شود دوباره چهره شهر بهم بریزد.

بنابراین از طرف ماهنامه سیب و صدف باغملک جهت فرهنگ سازی در این زمینه که فضای شهر را با نصب پوسترها و استفاده از چسب های متنوع  تخریب نکنیم. برنامه ای تدارک دیده شد که هم پوستر تبلیغاتی کمتری در سطح شهر الصاق گردد و هم مردم کاندیدهای شهر خود را نه فقط از طریق یک پوستر و بنر بلکه از طریق افکار و ایده و میزان سواد آنان بهتر بتوانند آشنایی پیدا کنند و انتخاب بآگاهانه ای داشته باشند. لذا قریب به ۳۰ روز گذشته از طریق فضای مجازی و حضوری از بیشتر کاندیدهای شورای شهر باغ ملک و صیدون خواسته شد که جهت معرفی خود به همشهریان در ماهنامه سیب و صدف که ویژه نامه ای در ایام  انتخابات در سطح شهر توزیع می گردد به معرفی خود بپردازند. که البته این معرفی به این شکل بوده: اولا یک پوستر تبلیغاتی در یک صفحه از هر کاندید طراحی خواهد شد و در صفحه مجاور ۱۰سوال مشترک که از همه کاندیدهایی که با ماهنامه همکاری نمایند پرسیده می شود و جواب سوالات بصورت محرمانه در اختیار سردبیر قرار گیرد  مطالب ماهنامه آماده  شود تا هنگام تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر توزیع  شود.

ولی متاسفانه با پیگیری های زیاد این کاندیدها فقط جواب چشم می دادند و بعضی که نگاه به سوالات می انداختند مثل اینکه آب یخ بر سرشان ریخته باشیم و می گفتد: حتما حتما با مشاوران و کارگروه مان جواب ها را آماده می کنیم و حتی یک نفر از این کاندیدها که دارای مدارج عالیه نیز می باشد با چندین بار تماس و قولی که به ما داد در نهایت گفتند: که سرم خیلی شلوغه و سوالات هم خیلی سطح بالا هستند وقت ندارم که جواب بدهم، گفت: (به شوخی) فقط بنویس مو اومدم . از بین تقریبا۵۲ نفر شرکت کننده برای شورای شهر فقط و فقط ۲-۳نفر برای ما توانستند مطالب رو آماده کنند که یک نفر آنها امروز  مطلب را  آماده کرد. در صورتی که فرصتی برای چاپ نشریه نمانده چون برای صفحه آرایی چاپ و صحافی هر شماره از ماهنامه سیب و صدف یک هفته وقت لازم است، لذا به کاندیدهایی که مطالب را بصورت آماده به ما تحویل دادند می گوییم: کاندیدای محترم شورای شهر باغملک: متأسفیم. که با توجه به عدم استقبال دیگر رقبا نتوانستیم مطالب شما را بچاپ برسانیم

البته افرادی بودند که می گفتند: سعی کنید در این ماهنامه بصورت ائتلافی – گروهی پنج نفر را معرفی  کنید چون شورا که بیش تر از پنج نفر نمی خواهد. یا بعضی می گفتند: شما نباید بیش از پنج نفر را معرفی کنید چون برای خودمان رقیب درست می کنید. و ….

در ضمن یادآور می شوم که ما با هیچ کدام از آنان درباره مبلغ و هزینه صحبتی نداشتیم که شاید خوانندگان گرامی تصور کنند شاید هزینه بالایی باید پرداخت می کردند و به همین خاطر تمایل به همکاری نداشتند.

به دلایلی که اکثر کاندیدهای شهرمان از این تفکر فرهنگی تبلیغاتی استقبال نکردند می پردازیم:

۱- نداشتن هدف و برنامه ای برای شهر

۲- هدف فقط حضور در این عرصه و خودنمایی کردن

۳-  پشتوانه قومی و قبیله ای در انتخابات

۴- هدف فقط رفتن به شورای شهر

البته این ماهنامه  با توجه به اینکه نتواست از طریق نشریه چاپی مطالب کاندیدهای محترمی مذکور را بچاپ برساند برنامه ای ویژه ای برای آنان در نظر دارد. ان شاءلله در ایام تبلیغاتی هم سوالات و هم کاندیدهایی را که مطالب را به ما رسانند اعلام  می دارد.

کاش که شورای شهر من برای رضای خدا و خدمت به همشهریان شان وارد این عرصه شوند.

در پایان مطلب را با یک حدیث گهربار به پایان می رسانم ان شاءلله که به آن عمل کنیم.

پیامبر اکرم(ص): هر کس که ریاست و مسولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد جایگاهش دوزخ است.

عبدالحسین منگشتی/سردبیر ماهنامه سیب و صدف

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=240

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.