تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5

یادداشتی بر انتخابات ریاست جمهوری در سطح کلان و شهر باغملک

  • کد خبر : 479
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
یادداشتی بر انتخابات ریاست جمهوری در سطح کلان و شهر باغملک

یادداشتی بر انتخابات ریاست جمهوری در سطح کلان و شهر باغملک ✍️به نظر می آید خاصیت تکاملی عدد ۴۰ درباره انقلاب اسلامی دارد به واقعیت می پیوندد در آستانه ی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، پایه های دموکراسی دینی در ایران روز به روز محکمتر می شود و آرام آرام فضای سیاسی کشور به سمت حزب […]

یادداشتی بر انتخابات ریاست جمهوری در سطح کلان و شهر باغملک

✍️به نظر می آید خاصیت تکاملی عدد ۴۰ درباره انقلاب اسلامی دارد به واقعیت می پیوندد در آستانه ی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، پایه های دموکراسی دینی در ایران روز به روز محکمتر می شود و آرام آرام فضای سیاسی کشور به سمت حزب سالاری پیش می رود.
🔴در انتخابات چهارسال پیش برای اولین بار اصلاحات توانست بر سر معرفی یک کاندیدا به توافق برسد و امسال هم اصول گرایان زیر چتر جمنا توانستند کاندیدای واحدی را معرفی کنند. این طلیعه ی یک دگرگونی شیرین در فضای سیاسی کشور است که امیدوارم روز به روز، جایگاه مردمسالاری دینی را در کشور ارتقا ببخشد.
🔵در این انتخابات فضای سیاسی باغملک هم به اندازه ی قابل قبولی از شور و هیجان بالایی برخورار بود نتیجه ی نهایی انتخابات ریاست جمهوری در باغملک  اگر چه در مجموع به نفع جمنا رقم خورد اما آرای اصلاحطلبان در این دوره به نسبت دور قبل رشد چشمگیری داشت تاجایی که در خود شهرباغملک پنجاه-پنجاه شد، البته به حسب، بافت سنتی و  نفوذ قدیمی اصولگرایان و احترام و التزام بالای  طبقات مختلف به ارزشهای انقلابی و اسلامی از یک سو و افزایش قشر تحصیل کرده و نفوذ شبکه های اجتماعی و رشد دگراندیشی در لایه های مختلف مردم از سویی دیگر، چنین نتیجه ای دور از انتظار نبود.
⚫️با همه ی اینها  شدت یک  اشتباه محاسباتی در هر دو اردوگاه، کم کم دارد به نتیجه گیری ها و تصمیم گیری های اشتباهی منجر می شود وآن اشتباه محاسباتی هم این است که  ۱۶ میلیونی که به آقای روحانی رای ندادند لزوما اصول گرا نیستند و به همین سیاق، ۲۳/۵ میلیونی که به ایشان رای داده اند هم لزوما طرفداران اصلاحات نیستند.
🔴 بررسی وزنی در این جور موارد، همانند بررسی طرفداران پیروزی و استقلال، به هیچ وجه قابل انطباق بر وضعیت سیاسی کشور نیست، برای مثال اگر شما از کودکی،  طرفدار تیم استقلال(پرسپولیس) بوده اید امکان ندارد الان به راحتی نظرتان را تغییر داده و طرفدار پرسپولیس(استقلال) شوید، در حالی که مردم در بده بستانهای سیاسی با کسی عقد اخوت نبسته اند و دلیلی بر حمایت مادام العمر از یک گروه سیاسی ندارند.
🔵مشابه این موضوع  در انتخابات بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا بوضوح قابل مشاهده است که تقریبا هر هشت سال یکبار پیروزی در انتخابات از حزبی به حزب دیگر منتقل می شود. جمعیت قابل توجهی از رای دهندگان هموار صاحبان آراء شناور هستند که درهر انتخاباتی به هر سمتی ممکن است کشیده شوند و همواره هم تعیین کننده ی نتیجه ی نهایی انتخابات هستند.

منگشت پرس, [۲۳٫۰۵٫۱۷ ۰۶:۲۲]
منگشت پرس, [۲۳٫۰۵٫۱۷ ۰۶:۲۱]
⚫️جمنا در باغملک بسیار خوب عمل کرد در تمامی مناطق نشستهایی  برگزارکرد  همفکرانش را پیدا کرد همه ی قشرها را با آغوش باز پذیرفت با طبقات محروم ارتباط برقرار کرد و هسته ی اولیه را استحکام بخشید  و از همین الان دارد خود را برای انتخابات ۴سال آینده آماده می کند. اما اصلاحات در باغملک هنوز به این سطح از سازماندهی نرسیده است اصلاحات باغملک و البته کل کشور، اگر می خواهد در چهارسال آینده با اختلاف فاحش انتخابات را به رقیب واگذار نکند( اتفاقی که بعد از اتمام دوره ی آقای خاتمی افتاد و اصلاحات با بیش از بیست میلیون رای آقای خاتمی به اصولگرایان باخت) از همین امروز باید شروع کند.
🔴 اولین ویژگی مهم، که طرفداران اصلاحات باید در خود ایجاد کنند خصلت خود انتقادی و پذیرفتن نصايح مشفقانه و دلسوزانه است. هر چند اصلاحات نعمتی به نام اصولگرایان دارد که با جمعیت حداقل ۱۶ میلیونی به صورت راسخ از امروز چهارچشمی مواظب تک تک حرکات و سکنات دولت و دولتمردان اصلاحات هستند اما مادامی که خود اصلاح طلبان، در انتقاد و اصلاح از اصولگرایان جلو نیفتند چاره ای جز دفاع از هر عمل اشتباه  و هر سوء مدیریت دولت ندارند که صد البته ضریب خطای عملکرد آنها را بالا می برد.
🔵از سویی دیگر اصلاحات باید نشان دهد که با یک برنامه مدون و قابل دفاع در این چهارسال یک خیز بلند برای آبادی و آبادانی ایران خواهد برداشت مع الاسف داشتن برنامه ی خوب به تنهایی کافی نیست بلکه مهمتر از برنامه ی خوب داشتن مدیران خوب است از سویی دیگر مدیرانی که درسطح کلان مدیریت می کنند در عمل در دسترس عموم جامعه نیستند و لذا به راحتی قابل قضاوت نیستند ولی مدیران محلی، از آن رو که مستقیما با عموم مردم در تماسند معیار سنجش عملکرد دولتمردان و ریاست جمهوری هستند.
⚫️هرگاه این مدیران، بر اساس شایسته سالاری و صلاحیت  و بر طبق یک چارچوب مشخص  انتخاب نشوند برنامه های خوب دولت هم  درعرصه ی اجرا نمی توانند توفیق چندانی به دست آورند.
🔴 لذا به تمامی قلم به دستان( و البته اخیرا باید گفت گوشی به دستان) طرفدار اصولگرایی خاضعانه دعوت به نظارت بر عملکرد دولت درچارچوب معیارهای اسلامی و انسانی نموده و همانند کمک راننده ای که مدام به راننده تذکر می دهد تا خوابش نبرد و تخلفی مرتکب نشود تا از پرت

شدنش به دره جلوگیری کند به دولت کمک کنید تا راه رشد و تعالی ایران را با سرعتی مطمین طی طریق کند و از تمامی اصلاحطلبان باغملک و کلیه ی عزیزانی که در ستاد آقای روحانی انجام وظیفه می کردند و می کنند  هم تقاضا داریم تاضمن تاکید بر شایسته سالاری و اجتناب از سهم خواهی و سهم خواهان، یادشان باشد که عملکرد آنان در حافظه ی تاریخی اصلاحطب و اصولگرا و عموم مردم باقی خواهد ماند.
⚫️پس لازم است تا  مدیرانی پیشنهاد و  انتخاب شوند که کارآمد و متعهد و بابرنامه باشند و احیانا عکسهای بیشتر در ستاد آقای روخانی یا رفت و آمد های تهران یا داشتن ابلاغ یا فعالیت در فضای مجازی به تنهایی ملاک انتخاب آنان نباشد. عادت به شنیدن نقد رمز موفقیت است.
با آرزوی سربلندی ایران و ایرانی

علی ذکوی دانشجوی دکتری ریاضی اصفهان

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.