تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

✍✍اجاره منی چند؟؟

  • کد خبر : 2466
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
✍✍اجاره منی چند؟؟

✍✍اجاره منی چند؟؟    کارگران و تهیدستان را در این وای نفسای گرانی و رهن دریابید.   🔹دیروز برای رهن یا اجاره منزل به یکی از بنگاه های شهر رفته بودم، در حالی که من نشسته بودم آقایی وارد بنگاه شدند و گفتندکه منزلی در خیابان….دارند که قصد دارند به مبلغ ۴۰ تا۴۵ میلیون رهن […]

✍✍اجاره منی چند؟؟

 

 کارگران و تهیدستان را در این وای نفسای گرانی و رهن دریابید.

 

🔹دیروز برای رهن یا اجاره منزل به یکی از بنگاه های شهر رفته بودم، در حالی که من نشسته بودم آقایی وارد بنگاه شدند و گفتندکه منزلی در خیابان….دارند که قصد دارند به مبلغ ۴۰ تا۴۵ میلیون رهن بدهند که در کمال ناباوری بنگاه دار گفتند فقط ۴۵ تا؟ چرا اینقدرکم…؟؟؟!!

من ۶۰تا۶۵براتون ردش میکنم… !!(خاطره به نقل از یکی از دوستان)

 

🔸فرماندار عزیز مسئولین محترم ومتولیان  امر:

 

هر ساله در ابتدای فصل تابستان بازار رهن و اجاره در شهرستان باغ ملک داغ می شود .

 

🔶 امسال اما وضع کمی فرق می کند.صاحب خانه ها،  با قیمتهای گزاف خانه های خود را به بنگاه و مستاجر عرضه می کنند و هر مبلغی که دلشان بخواهد پیشنهاد می کنند در این میان مشاوران املاک هم آتش بیار معرکه شده و  بعنوان امین طرفین با آگاهی کامل از قیمت منطقه ای به جای آنکه نرخ عادلانه ای تعیین کنند و اگر قیمتی غیرمنطقی از سوی صاحب ملک ارائه میگردد بلافاصله آن را وتو کنند احتمالا برای اخذ دستمزد بیشتر تنور معامله را داغتر می کنند.

 

🔹متاسفانه در بنگاههای املاک، مشاوره و وساطتی در این خصوص انجام نمیشود و هر قیمتی که از سوی مالک اعلام میگردد عرضه میکنند،در حالیکه کارکنان این صنف در این زمینه خبره هستند،کلام آنها نافذ و مشاوره آنها کارساز است و می توانند به نحوی که نه سیخ بسوزد نه کباب طرفین را از معامله  راضی کنند.

 

🔶 امسال متفاوت تر از سالهای گذشته عرضه و به تبع آن تقاضای رهن و اجاره پیش تر از موعد صورت گرفت و باعث التهاب بیشتر در این  وانفسای لجام گسیخته بنگاه های باغملک شده است.

 

🔹قیمتهای فوق العاده سنگین ، خارج از عرف و با درصد افزایش بیش از حد نسبت به سال گذشته، بی هیچ سنخیتی با تورم و افزایش حقوق و دستمزدها ی تعیین شده ، مبالغی ارائه شده ای که با احتساب مبلغ رهن و اجاره ماهیانه با دریافتی حقوق کارمندان جزء و یا دستمزد ماهانه کارگران برابری میکند.در واقع کارمند و کارگر باید قسمت عمده ی حقوق و درآمد خود را صرف اجاره بها نماید و سایر مایحتاج و نیازمندیهای دیگر را به فراموشی بسپارد و به محنت روزگار بگذراند.

 

داد تمام مستاجران از این موضوع بیداد شده است.با توجه به اینکه اکثرشهروندان یا کارمند ویا کارگر هستند که دستمزدی ثابت و بسیار پایین دارند و هیچ کارخانه ویاشرکت و….نیست که درآمد انچنانی داشته باشند  روزهای خوبی برای کارگران خصوصا کارگران مستاجر متصور نیست.چرا چنین شده است؟!.آیا اصل ۳۱ قانون اساسی گفته است که قشر عظیمی از جامعه شهری اضطراب پرداخت هر ماه و هر سال و خیلی ها حتی تا آخر عمر پرداخت اجاره بهاء ماهیانه داشته باشند !؟

 

🔶درست است که تاثیر گرانی طلا و ارز به مراتب بر روی تمام کالاهای اساسی اثر گذار بوده است و این حقیقتی آشکار و تاثیر گذار است ولی تا چه حد؟این روزها متاسفانه شرایط طوری شده است که هرکس سعی دارد از این ماراتن گرانی جا نماند و این تصور به وجود آمده اگر کالای خود را ارزانتر و یا منصفانه تر عرضه کند متضرر شده است و فرقی ندارد چه کالا یا خدماتی ارائه می کند!!.

 

🔹قیمت اجاره بها و رهن منازل در باغملک درقیاس باشهرهای اطراف بسیار بالاتر و حتی با مرکز استان ومناطق خوب نه تنها برابری که زیادی میکند….

این بازار لجام گسیخته وظلمی که اکثر بنگاه داران بر کارگران و .. روا میدارند را کدام نهادباید سازماندهی  کند؟!

چرا هیچ رسیدگی نمی شود و هرساله بنگاه داران خودسر ، و یا با همدستی سرمایه داران و موجر درصدهای زیادی خارج از عرف ِحتی کلان شهرها به اجاره و رهن منازل اضافه می کنند.

🔸🔸ای مسلمانان!

اگر هنوزهم به خدا اعتقاد دارید اگر همچنان به قیامت ایمان دارید اگر نماز می خوانید برادران فقیرتان را دریابید.

کارگران را دریابید.

بیکاران و تهیدستان و مریض داران مستاجر را دریابید.

بسیاری از معضلات فرهنگی و حتی اخلاقی ریشه در سیر صعودی  و بدون کنترل بازار بخصوص رهن و اجاره ساختمان  دارد…..

 

ای که دستت می رسد کاری بکن

 

اسدالله شهریاری

۹۷/۵/۲

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2466

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.