تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

آیت‌الله جوادی آملی: ملتی که “خزانه خالی” دارد تضعیف می‌شود / کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب “اسباب قتل” علیه ایران تولید می‌کند

  • کد خبر : 312
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
آیت‌الله جوادی آملی: ملتی که “خزانه خالی” دارد تضعیف می‌شود / کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب “اسباب قتل” علیه ایران تولید می‌کند

آیت‌الله جوادی آملی جنگ نیابتی غربی‌ها علیه کشور را مدنظر قرار داد و گفت: کارخانجات اسلحه‌سازی آنها به‌صورت سه‌شیفت آلات قتل ما را تولید می‌کنند. به گزارش منگشت پرس از قم، آیت‌الله جوادی آملی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد […]

آیت‌الله جوادی آملی جنگ نیابتی غربی‌ها علیه کشور را مدنظر قرار داد و گفت: کارخانجات اسلحه‌سازی آنها به‌صورت سه‌شیفت آلات قتل ما را تولید می‌کنند.

به گزارش منگشت پرس از قم، آیت‌الله جوادی آملی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: برای روشن شدن رسالت همایش سه بخش تبیین صورت‌مسئله ظهور، رسالت منجی و وظیفه امت باید صورت پذیرد.

وی تبیین اصل ظهور و ارتباط آن با دین و شرح و منهاج را مدنظر قرار داد و افزود: اگر اصل ظهور در شرح و منهاج باشد که شامل ادیان ابراهیمی نمی‌شود ولی اگر جزئی از دین باشد همه را در بر می‌گیرد، همان‌گونه که قرآن می‌فرماید آنچه برای انبیا گفته می‌شود مسئله کلی دین و مذاهب است و این کار در مسئله ظهور سابقه دارد که در این شرایط یک محقق باید صورت‌مسئله را معرفی کند که جریان ظهور امری جهانی و همه انبیا منتظر ظهور منجی هستند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش رسالت حضرت قائم(عج) نیز تصریح کرد: امام زمان تنها امام, خلیفة الله و خلیفه رسول‌الله نیست و امامت ویژه دریافت کرده است که در این راه نخستین کار مشخص کردن خلافت وی و درک معنی آن است و آنچه به‌عنوان امامت مطرح است مرتبط به شناخت حوزه استخلافی است.

وی با بیان اینکه فرشتگان نه توان شاگردی و نه حد وجودی آن حضرت را دارند، ابراز کرد: امام زمان موجود موعود است که کل نظام هستی را در دست گرفته است و به همین خاطر باید جهان را به‌صورت کامل بشناسند تا بتوانند مردم را به مقصد برسانند و اگر مسائل مختلف در دست ایشان نبود چگونه می‌توانست در عصر ظهور جامعه را به عقل کامل برساند.

استاد برجسته حوزه علمیه دعا کردن و صدقه دادن را از وظایف ما در زمان غیبت دانست و گفت: اگر زمانی قرار بود امام تنها یک رهبر باشد همین مباحث علمی و حوزوی کافی بود ولی وقتی کسی خلیفة الله را نشناسد نمی‌تواند خلافت الله و رسول را درک کند، انتصاب امام از جانب خداوند است نه از سوی مردم و ما در امامت به‌دنبال ولی می‌گردیم نه حاکم.

وی وظیفه حوزویان و دانشگاهیان را مشخص کردن علوم برای روشن کردن مردم برشمرد و عنوان کرد: تا زمانی که مردم آمادگی ظهور و حضور نداشته باشند جهان پر از عدل و داد نخواهد شد و اگر امام بخواهد جامعه را به عقل و عدل برساند باید مردم نیز حضور داشته باشند و تا زمانی که مردم در صحنه نباشند رهبران دینی تنها می‌مانند.

آیت‌الله جوادی آملی از حوزویان خواست حدیث “عرّفنی نفسک” را برای جامعه تبیین و عملی کنند و مطرح کرد: سه بخش معرفت الله، معرفت رسول‌الله و معرفت ولی‌الله باید به‌خوبی تبیین شود و مردم هم اگر بخواهند طعم شیرین ولایت را درک کنند باید در بخش انگیزه با میل و در بخش اندیشه با عقل وارد شوند و آنچه تفاوت انسان و حیوان بوده اراده است.

وی با تأکید بر اینکه در زمان ظهور علم و قطعیت جایگزین ظن و نگاه عاقلانه می‌شود، تصریح کرد: در دوره ظهور عقل مردم کامل و انگیزه و اندیشه نیز تکامل می‌یابد و حوزه زمانی انقلابی است که از راه علم وارد شود و تفسیر و نهج‌البلاغه را از مهجوریت خارج کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: تنها راه رسیدن به جامعه‌ای دینی و قرآنی حضور مردم ایستاده است چراکه دارا بودن رهبر خوب یک‌سوی قضیه است و رهبری هم با حمایت و مقاومت مردم همراه است و ملتی که جیب، اقتصاد و خزانه خالی دارد تضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که جیب و خزانه خالی دارد گدا خواهد شد و طبق فرموده قرآن گدا فقیر است و کسی که ستون فقراتش شکسته است نمی‌تواند به‌روی پای خود بایستد و ملت فقیر توان قیام ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آدم فقیر متملق می‌شود و انسان فقیر اهل مبارزه و قیام نیست بلکه انسانی چاپلوس و متملق خواهد بود.

وی با انتقاد از ارسال نامه مشاور پاپ به این همایش اظهار داشت: کاش جناب پاپ متوجه کیستی مهدی(عج) می‌شد و شخصاً به این همایش پیام می‌داد و می‌فهمید مهدی(عج) برای عاقل کردن و عادل کردن مردم چه خواهد کرد، امام زمان(عج) کاری می‌کند که پیروان او و قائم به ایمان و عدل شوند.

آیت‌الله جوادی آملی جنگ نیابتی غربی‌ها علیه کشور را مدنظر قرار داد و گفت: کارخانجات اسلحه‌سازی آنها به‌صورت سه‌شیفت آلات قتل ما را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/* خبرگزاری تسنیم

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=312

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.