تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
13

ابتکار یکی از دهیاران در شهرستان باغملک

  • کد خبر : 989
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
ابتکار یکی از دهیاران در شهرستان باغملک

یار مهربانی که این روزها تنها شده است و کسی به فکر جای خالی او نیست؛ و همه وانمود می کنند که فضای مجازی جای کتاب را پر کرده و با این کلام از زیر بار مسؤلیت خود براحتی شانه خالی می کنند و دست اندرکاران و مسؤلین و حتی خانواده ها خود را قانع […]


یار مهربانی که این روزها تنها شده است و کسی به فکر جای خالی او نیست؛ و همه وانمود می کنند که فضای مجازی جای کتاب را پر کرده و با این کلام از زیر بار مسؤلیت خود براحتی شانه خالی می کنند و دست اندرکاران و مسؤلین و حتی خانواده ها خود را قانع می کنند و از کتاب و کتابخوانی روز به روز دور و دورتر می شوند. یکی از شاخصه های میزان توسعه در کشورهای پیشرفته سرانه مطالعه و کتابخوانی و رجوع به کتابخانه هاست. متاسفانه طبق آمار سازمان یونسکو سرانه مطالعه در کشور ما ایران زیر یک دقیقه است که خطر جدی را به دنبال دارد. با این وضعیت مسؤلین و مردم باید جایگاه و اهمیت کتاب را بشناسند و بکار گیرند. و شهروندان را به سمت مطالعه راغب نمایند.

برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین روستاےیان محترم باغملک با همکاری بخشدار مرکزی و بخشدار صیدون در ماه مبارک رمضان با همکاری دهیاران خواستار برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب آداب نماز شدیم، که متأسفانه با استقبال بسیار سردی از طرف دهیاران بخش مرکزی روبرو شدیم، از بین ۶۰ دهیاری در بخش مرکزی کمتر از ده تن از دهیاران محترم با ما همکاری کردند؛ البته با وجود اینکه در بخش صیدون به مراتب تعداد دهیاری های کمتری وجود دارد استقبال بهتری شدی و از همکاری و زحمات آقای برمزن کمال قدردانی را داریم.
امیدواریم مابقی دهیاران همکاری لازم را داشته باشند و ان شاءلله در آینده نزدیک در صورت همکاری دهیاران بخش میداوود این فعالیت فرهنگی نیز در منطقه انجام خواهد شد.

اما داستان ما

ابتکار یکی از دهیاران در باغملک

در بین این محدود دهیاران استقبال کننده، آقای زاهد ممبینی دهیار روستای چغاسرخک که از فرهنگیان دلسوز و خدوم شهرستان باݟ ملک می باشند دست به ابتکار زیبایی جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه زدند. ایشان وقتی سخن از مسابقه کتابخوانی در بین روستاےیان از طرف دهیاری ها شد به گرمی استقبال کردند ایشان عنوان کردند: وقتی حرف از کتاب می شود و مخصوصا این کتاب که در مورد نماز هست همه باید استقبال می کردند. ایشان تعدادی از کتب را شخصا خریداری کردند، در روستای چغاسرخک ضمن اطلاع رسانی به اهالی این کتب را بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دادند و برای تشویق و ترغیب بیشتر به مطالعه کامل کتاب و شرکت در این مسابقه برای ۳نفر برتر در سه جایزه ۵۰ هزار تومانی در نظر گرفتند.


و در یک بازده زمانی نوجوانان و جوانان روستا با شور و شوق فراوان در ایام ماه مبارک رمضان کتاب را مطالعه نمودند و بعدازظهر روز عید فطر با نظارت آقای ممبینی در مسجد محل اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی بصورت کتبی نمودند، پس از برگزاری در همان محل نتایج را اعلام نمودند به نفرات اول و دوم هر کدام مبلغ ۵۰ هزار تومان و دو نفر مشترکاً سوم شدند که مبلغ مذکور در بین آنها تقسیم شد و از طرف امور کتابخانه های شهرستان نیز قرار شد که به دو نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهداء شود.

امیدواریم که دهیاران محترم در فعالیت های فرهنگی نیز فعال باشند.

در پایان از مسؤلین محترم ادارات خواهشمندیم در زمینه مطالعه و کتابخوانی همکاری لازم را داشته باشند.

عبدالحسین منگشتی: مولف کتاب آداب نماز

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=989

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.