تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
6

استاندار خوزستان گفت: بزرگداشت زنده یاد عفت فتحی، احترام به ادب و فرهنگ و قلم است.

  • کد خبر : 1849
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
استاندار خوزستان گفت: بزرگداشت زنده یاد عفت فتحی، احترام به ادب و فرهنگ و قلم است.

شریعتی: بزرگداشت زنده یاد عفت فتحی، احترام به ادب و فرهنگ و قلم است. استاندار خوزستان گفت: بزرگداشت زنده یاد عفت فتحی، احترام به ادب و فرهنگ و قلم است. به گزارش منگشت پرس به نقل از ایسنا – منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در دومین همایش آواز ققنوس که شب گذشته در تالار مهتاب کتابخانه […]

شریعتی: بزرگداشت زنده یاد عفت فتحی، احترام به ادب و فرهنگ و قلم است.

استاندار خوزستان گفت: بزرگداشت زنده یاد عفت فتحی، احترام به ادب و فرهنگ و قلم است.

به گزارش منگشت پرس به نقل از ایسنا – منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در دومین همایش آواز ققنوس که شب گذشته در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: نفس خبرنگاری و سنگینی کار و نقشی که در جامعه می تواند ایفا کند، وابستگی سلامت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه به کار و تلاشی که خبرنگار در این جهت دارد، ما را به این سمت و سو کشانده که مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی بنامیم.

شریعتی عنوان کرد: بودن مطبوعات آزاد، همیشه ضامن آزادی و دموکراسی خواهد بود و نقش ویژه ای بر سلامت جامعه و رفتارهای حاکم بر جامعه به خصوص بر حاکمان ایفا می کند.

استاندار خوزستان با اشاره به خصوصیات اخلاقی زنده یاد بانو فتحی، گفت: این بانوی درگذشته و خبرنگار مودب و اخلاق مدار، از باب سجایای شخصی و اخلاقی مورد تکریم و احترام است. خبرنگاری که جز وظیفه و حرفه خبرنگاری خودش به هیچ چیز دیگری تمسک نمی جست و تمام هم و غم او، اهتمام به کار خود و بالا بردن حرمت کاری که انجام می دهد بود و البته احترام به جایگاهی که دارد و رفتار و سکنات و اخلاق و مراودات، که واضح و مبرهن بود.

شریعتی افزود: زنده یاد بانو فتحی نمونه یک خبرنگار فرهیخته و ارزشمندی بود که جز به حرفه و کار تخصصی خود به هیچ مساله حاشیه ای دیگری نمی پرداخت. جدیت در کار، پذیرش سختی در کار و در عین حال صداقت در آن، رفتار و حرفه خبرنگاری و عدم رفتن به سمت حاشیه ها از خصوصیات این بانوی ارزشمند بود. این موارد ارزشمند، نمونه و الگویی برای سایر همکارانش است.

وی با یادآوری این رخداد تلخ، اظهار کرد: زمانی که حادثه رخ داد، مثل پتکی بر سرم زده شد و البته جامعه و استان و کسانی که با این بانو آشنایی داشتند را نیز دچار شوک عظیم کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این یادبود از این بابت هم احترام به حرفه خبرنگاری و هم احترام به انسانیت و اخلاقیات در یک حرفه حساس و مهم است.

وی بیان کرد: از تریبون خبرنگاری و رسانه هم می توان در جهت سوءاستفاده و هم صداقت و خلوص در راستای اخلاق حرفه ای گام برداشت، لذا در طول مدتی که با این بانو آشنایی داشتم ندیدم که قدمی در مسیر سوء بردارد و فقط و فقط در مسیر اخلاق حرفه ای و کار خبری خود بود که از هیچ کوششی فروگذار نبود و کاملا با جدیت کارش را دنبال می کرد، این ها برای استان سرمایه های انسانی ارزشمندی است که ما باید تلاش کنیم بیشتر و بیشتر داشته باشیم، بسازیم و الگو قرار دهیم تا به سمت یک جامعه سالم و با نشاط پیش برویم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار کرد: یاد این بانوی عزیز در ذهن همه همکاران و همراهان و کسانی که به تدریج وارد این حرفه می شوند، می ماند، اینکه چه اخلاق حرفه ای و تعهدی به کار داشت و اینکه هیچگونه سواستفاده ای از کارش به خود روا نداشت، اینها ارزشمند است و آن چیزی که در جامعه امروز کمیاب است، اخلاق در کار حرفه ای است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارهای حرفه ای در چنین مواقعی وسوسه انگیز است، اظهار کرد: آن کسی که از آن ابزار استفاده مناسب و صحیح کند، در کارش جاودانه است و همین اخلاق و سجایا در این حرفه از زنده یاد بانو فتحی او را در بین همکاران و جامعه خبری استان جاودانه کرد، باید این ها را گسترش بدهیم و تبلیغ کنیم تا جوانان ما استفاده کنند و بهره بگیرند، چنین افراد و اخلاق هایی باید در جامعه گسترش داده شوند تا جامعه را به سمت توسعه در همه زمینه ها خصوصا رشد اخلاق و سلامت اندیشه پیش ببریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1849

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.