تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
16

برگزاری جشنواره بومی محلی روستای دره نی به مناسبت دهه ی مبارک فجر

  • کد خبر : 2031
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
برگزاری جشنواره بومی محلی روستای دره نی به مناسبت دهه ی مبارک فجر

  برگزاری جشنواره بومی محلی روستای دره نی به مناسبت دهه ی مبارک فجر به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس به نقل از اوربه نیوز، جشنواره بومی محلی دهه فجر با حضور فرماندار ، فرماندهی نیروی انتظامی ، بخشداران ، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران ، مدیر کل سیاسی و هیئت همراه از […]

 

برگزاری جشنواره بومی محلی روستای دره نی به مناسبت دهه ی مبارک فجر

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس به نقل از اوربه نیوز، جشنواره بومی محلی دهه فجر با حضور فرماندار ، فرماندهی نیروی انتظامی ، بخشداران ، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران ، مدیر کل سیاسی و هیئت همراه از استان ، مسئول ستاد دهه فجر ، معاونت فرمانداری ، خانواده های معظم شهدای انقلاب و مدافع حرم ، جانبازان و ایثار گران ، مدیران ادارات ، هنرمندان و مردم شهید پرور در روستای دره نی از توابع شهرستان باغملک برگزار شد.

محمد پاکدل بخشدار مرکزی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک ایام الله دهه فجر و تقدیر و تشکر از شورا و دهیاران روستا گفت: با توجه به نقش تاثیر گذاری که روستاییان و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند بر خود لازم دانستیم که جشنواره و نمایشگاه بومی محلی را برگزار کنیم تا خاطرات انقلاب اسلامی را بازگو کنیم و آداب و رسوم نیاکانمان را به نمایش بگذاریم و به نسل جوان معرفی کنیم.

وی بیان داشت: زنده نگهداشتن فرهنگ و آداب و رسوم از وظایف ما میباشد و این جشنواره های بومی محلی باعث ایجاد نشاط در در بین مردم خواهد شد.

بخشدار مرکزی در پایان با اشاره به فراموش شدن آداب و رسوم دیرینه خاطر نشان کرد: ما باید زمینه را برای شناخت به جوانان و نسل آینده برای انتقال فرهنگ و خرده فرهنگ ها فراهم کنیم تا آنها یاد بگیرند و به نسل های آینده انتقال دهند و به فراموشی سپرده نشوند.

در ادامه فضل الله پور مدیر کل سیاسی استان ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار شهرستان و بخشدار مرکزی افزود: بسیار مفتخریم که در بین روستاییان فرهیخته و دلسوز و انقلابی هستم و نقش عشایر غیور و مردم شهید پرور خوزستان در پیروزی انقلاب بسیار پر رنگ بوده است.

وی عنوان کرد: ایل بختیاری یکی از ستون فقرات جمهوری اسلامی است و نقش زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی و مقدمه پیروزی انقلاب مشروطیت داشتند.

فضل الله پور با اشاره به تلاش های ایل بختیاری در فتح اصفهان و پیروزی مشروطیت ادامه داد: در ۱۹ بهمن بختیاری ها به دیدار امام خمینی(ره) رفتند و بختیار با دیدن آنها دولت خود را شکست خورده دانست و متوجه شد که دیگر جایگاهی نخواهد داشت و ایل بختیاری در پیروزی انقلاب اسلامی در راستای یکی از نقوش برجسته بود.

وی با بیان اینکه دو ایل بزرگ بهمئی و بختیاری زحمات زیادی را متحمل شدند و شهدای زیادی را تحویل انقلاب کردند خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات موجود مردم ما همیشه در صحنه هستند و پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند که امیدواریم همیشه و همواره در جشن های با شکوه انقلاب حضور داشته باشند و شاهد هر روز بهتر شدن معیشت و نیازهای مردم باشیم.

مهران فتحی مقدم در زمینه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما پدیده ای بزرگ بود که نوری را در جهان بوجود آورد و دستاورد های انقلاب اسلامی باید بازگو شود تا عده ای فکر نکنند که همینطور بوجود آمد.

وی افزود: ارتقا مشارکت سیاسی و آگاهی مردم که امروزه شاهد آن هستیم از اقتدار شوراها و دهیاران روستاهاست و میتوان گفت با توجه به اوضاع نامساعد تخصیص اعتبارات در زمینه بهسازی روستاها بخشدار مرکزی عملکرد جهادی را از خود به یادگار گذاشت.

فتحی مقدم با اشاره به اینکه روستاهای محروم باید مورد توجه قرار گیرند عنوان کرد: ما به شرق و غرب وابستگی نداریم و تحقیر آمریکا یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و جنایت های آمریکا آنقدر زیاد است که امام خمینی(ره) از آن به شیطان بزرگ یاد میکرد و مبارزه با این غول سیاسی از وظایف همه ما میباشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این انقلاب دستاورد مردم است و خانواده های مستضعف آن را به وجود آوردند و ما با حفظ خون شهدا باید پشتوانه آن باشیم و نگذاریم کسی به آن آسیبی برساند.

باید یادآور شد که در این جشنواره غرفه هایی با محصولات محلی وجود داشت که مورد استقبال مهمانان قرار گرفت و هنرمندان شهرستان نیز به اجرای شعر خوانی و موسیقی محلی پرداختند./ اوربه نیوز

در پایان این مراسم جانباز مدافع حرم جناب آقای پیام ضمن خوش آمد گویی خدمت همه مهمانان بزرگواری که در این جشنواره شرکت نمودند از مسولین شهرستان که تا پایان این جلسه حضور نداشتند و مراسم را ترک کردند هر چند که شاید جای دیگری برنامه داشته باشند گله مند شدند، و از مسولین استانی و شهرستان خواستند تا فاصله ای را که در بین مردم  بوجود آمده و مردم را به دو دسته ی کت و شلواری و ساده و کهنه پوش تقسیم کرده اند را از بین ببرند البته این نگاه باید از بالا عوض شود چرا که هنگام مراجعه به ادارات متاسفانه با مردم برخورد مناسبی انجام نمی گیرد و کار مردم به درستی انجام نمی گیرد.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی کارها و فعالیت های خوبی انجام گردید ولی منطقه ما با مشکلات زیادی مواجه هست از جمله روستای ما و روستاهای اطراف آب شرب مناسب و با کیفیتی ندارند، جاده ها مشکلات زیادی دارند که هرساله شاهد چندین تصادف در این منطقه هستیم.

جناب پیام ادامه دادند که مشکل اصلی این منطقه بیکاری جوانان است که هر خانه ای ۳-۴ جوان داری مدارک عالیه بیکار دارند که باعث شده عده ای از نوجوانان درس و مشق را ترک کردند به دلیل  اینکه دیگر اعضای خانوار بیکار هستند؛ پس سعی کنید برای جوانان شغل ایجاد کنید و جوانان را نسبت به نظام جمهوری بدبین نکنید و برای خدا کار و تلاش کنید./ منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2031

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.