تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
11

برگزاری سومین جلسه شورای مبازره با مواد مخدر در سالن فرمانداری شهرستان باغملک برگزار گردید.

  • کد خبر : 966
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
برگزاری سومین جلسه شورای مبازره با مواد مخدر در سالن فرمانداری شهرستان باغملک برگزار گردید.

  به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس؛ سومین جلسه شورای مبازره با مواد مخدر  روز چهارشنبه در سالن فرمانداری شهرستان باغملک برگزار گردید. موسوی رئیس بیمارستان شهید طبا طبایی به نمایندگی از شبکه بهداشت و درمان در این جلسه عنوان کردند: اعتیاد بلای خانمان سوزیست که دامن گیر افراد جامعه میشود و ما موظفیم طبق […]

 

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس؛ سومین جلسه شورای مبازره با مواد مخدر  روز چهارشنبه در سالن فرمانداری شهرستان باغملک برگزار گردید.

موسوی رئیس بیمارستان شهید طبا طبایی به نمایندگی از شبکه بهداشت و درمان در این جلسه عنوان کردند: اعتیاد بلای خانمان سوزیست که دامن گیر افراد جامعه میشود و ما موظفیم طبق وظیفه شهروندی و انسانی خود اقدامات لازم را در این زمینه داشته باشیم و این مهم با ورود عوامل قضایی موثر تر خواهد بود.

 

وی ضمن گلایه از عدم همکاری برخی عوامل اجرایی افزود: معضل اعتیاد حساسیت ویژه ای دارد و شبکه بهداشت موارد مربوطه برای پیشگیری را انعکاس داده است، ولی متاسفانه برخی عوامل مربوطه هیچ گونه همکاری با این نهاد ندارند که تقاضا داریم مورد بررسی قرار گیرد.

موسوی ضمن تاکید بر در مضیقه بودن شبکه بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: مرکز ترک اعتیاد میلاد ۱۱۹عضو دارد که بیش از ظرفیت خود میباشد و در زمینه خدمات دهی به نیرو های خود بیش از پیش خدمات دهی دارد و طبق بازدید هایی که از این مراکز داشتیم باید تمامی افراد شاغل در این پایگاه ها شناسایی شوند و سلامت پرسنل حاضر در کمپ ها باید شناسایی و تایید شوند و از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر و حوزه قضایی تقاضای رسیدگی به این مهم را داریم تا در زمینه خدمت رسانی سالم به باز پروران مثمر الثمر باشیم.
عزیز زکوی معاونت آموزش و پرورش در جلسه گفت: ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر عملکردهای مثبتی داشتیم که برگزاری جلسه کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر با همکاری دیگر ادارات از جمله آنهاست که خروجی های خوبی هم داشته است و از تلاشهای اداراتی که در این زمینه همکاری داشتند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه و همایش در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر یکی دیگر از اقدامات این نهاد بوده است که در این زمینه سازمان دانش آموزی شهرستان فعالیت چشمگیری داشتند و تلاش های آنها در زمینه ترک سیگار بسیار موثر بوده است به طوری که با توزیع میوه سلامت و تحویل گرفتن سیگار های بازدید کنندگان استقبال خوبی شد و از اینکه توانستیم در این زمینه موثر باشیم بسیار خرسندیم.

زکوی ضمن تقدیر و تشکر از دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و بیان عملکردهای این نهاد اذعان داشت: با کارگاه های آموزشی که در این نهاد با حضور پرسنل و نیروهای ستادی و با حضور اساتید استانی بر پا داشتیم خوشبختانه بازتاب خوبی داشته و با استقبال خوبی همراه بوده است که امیدواریم این عملکردها مداوم باشد.

در ادامه غلامی رئیس اداره بهزیستی ابراز داشتند: مسئله مواد مخدر بسیار مهم میباشد و ما در جلسات متعدد با ارائه راه کارها موثر بودیم، ولی این معضل فعالیت دسته جمعی را می طلبد و همه باید در این جلسات شرکت داشته باشند تا با همکاری همدیگر بتوانیم در زمینه پیشرفت شهرستان سهیم باشیم.

وی ضمن گلایه از عدم حضور مسئولین دانشگاه ها افزود: ۹۰درصد از دانشجویان دانشگاه ها را جوانان تشکیل میدهند که در معرض خطر اعتیاد هستند و از عدم حضور مسئولین دانشگاه ها که نقش فرهنگسازی را در جامعه دارند گله مندیم.

غلامی اذعان داشت: برخی مسئولین مربوطه به هیچ وجه دغدغه مواد مخدر را ندارند و انتظار داریم که این مسئله موردبررسی قرار گیرد و مدیران کمپ های ترک اعتیاد نیز در این جلسات حضور داشته باشند تا از مصوبات اجرایی این جلسات مطلع شوند و به عنوان کسی که از این نهادها در آمد زایی میکنند باید ارائه گزارش دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: از عملکردهای ما در زمینه مواد مخدر در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر نصب بنر در سطح شهرستان و دیوار نگاری، بازدید از مراکز MMT(باز پروری) و دیگر مراکز، راه اندازی دو پایگاه سلامت، برگزاری نمایشگاه، برگزاری کمیته پایگاه های مردمی، توزیع بیش از هزار بروشور آموزشی، اعطای وام ۱۵میلیون تومانی به وام گیرندگان شاغل و فعال باز پرور، قرار دادن خانواده های بد سرپرست تحت حمایت این نهاد و گرفتن مستمری بوده است و در هفته بهزیستی نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و برنامه های خوبی داریم.

تامرادی معاونت فرمانداری ضمن خیر مقدم به مدیران ضمن تبریک روز حجاب و عفاف به بانوان شهرستان گفت: ما در دین اسلام الگوهای بزرگی را در زندگی داریم که از جمله آنها بانوان میباشند و چیزی که جامعه را دچار تزلزل میکند نداشتن الگوی خاص است و در دین اسلام و تشیع الگوی ما حضرت فاطمه زهرا(س)میباشد که الگوی بزرگی برای همه ما هست و انشاالله که بتوانیم از رهروان این بزرگ بانو باشیم.

وی افزود: با تاکید استاندار و اهمیت جلسات مبارزه با مواد مخدر باید بسیار عملیاتی و میدانی و تاثیر گذار در این زمینه اقدام کرد.

تامرادی ضمن گلایه از عدم حضور برخی مدیران ادارات اذعان داشت: مهم ترین اقدام در رابطه با معضل اعتیاد پیشگیری میباشد که بخاطر حساسیت بالای این مهم باید از مهد کودک ها شروع کرد تا آموزش های لازم به خانواده ها

برسد که اهمیت بالایی دارد و عدم حضور برخی مدیران ادارات و کم کاری آنها در این جلسه بخشودنی نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: اعتیاد و حل آن بسیار مهم و حیاتی میباشد که با عملکرد یک دستگاه یا نهاد برطرف نمیشود و همکاری همه را میطلبد و برخی گزارشات ارسالی راجع به این مسئله باعث نگرانی میباشد و اگر کسی بخواهد در شهرستان از جوانی سوءاستفاده کند با آن برخورد قانونی خواهد شدو انتظار میرود که تمامی مصوبات محول شده اجرایی شوند که متاسفانه برخی مدیران کوتاهی میکنند، ولی این جلسات کاربردی هستند و جلسه مواد مخدر نیز در راس سلامت جامعه میباشد که کوتاهی و کم کاری در آن معنایی ندارد.

در پایان عبدالرضا فاطمی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر مصوبات اجرایی جلسه قبل و مصوبات قابل اجرا در این جلسه را برای اعضای شورا و مدیران ادارات قرائت کرد.
باید خاطر نشان کرد که با توجه به حساسیت جلسات مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن متاسفانه عدم حضور برخی مدیران ادارات و همکاری نکردن آنها و ارائه گزارش ندادن در این زمینه نگران کننده است و بی تفاوتی آنها به خوبی احساس میشود و حضور کم رنگ آنها قابل تامل است ،در صورتی که اعتیاد بین مردان و زنان یکی از معضلات بزرگ و چالشی شهرستان میباشد.

منبع: پایگاه خبری اوربه نیوز

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=966

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.