تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
17

بنای یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای اهواز رونمایی شد.

  • کد خبر : 1348
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
بنای یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای اهواز رونمایی شد.

نصب یادبود شهید مدافع حرم در گلزار شهدای اهواز + تصاویر بنای یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای اهواز رونمایی شد. به گزارش منگشت پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای اهواز نصب شد. کار […]

نصب یادبود شهید مدافع حرم در گلزار شهدای اهواز + تصاویر

بنای یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای اهواز رونمایی شد.

به گزارش منگشت پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای اهواز نصب شد.

کار نصب این یادبود در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اهواز و در کنار مزار شهید علی‌حسینی‌کاهکش از شهدای گلگون کفن آزادی نبل و الزهرا  انجام شد.

نوذر علیخانی، فرزند سردار شهید محمدرضا علیخانی در این ارتباط در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این یادبود برای پدر شهیدم در گلزار شهدای اهواز نصب شد.

وی افزود: نصب یادبود سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم باغملک به منظور گرامیداشت این شهید والامقام صورت گرفت که امیدوارم رهرو خوبی برای ایشان و همه شهدا باشیم.

فرزند سردار شهید محمدرضا علیخانی یادآور شد: پیکر پاک این شهید پس از شهادت در باغملک تشییع شد و بنا بر وصیتش در روستای طلاور بخش صیدون آرام گرفت.

ابوذر علیخانی، فرزند ارشد سردار شهید محمدرضا علیخانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این نخستین یادبود شهدای مدافع حرم شهرهای دیگر خوزستان است که در گلزار شهدای اهواز نصب می‌شود.

وی از همه کسانی که برای نصب این یادبود خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی را یاری کردند قدردانی کرد.

به گزارش تسنیم، شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک است که در تاریخ سوم خرداد ماه سال ۱۳۴۴ در روستای طلاور این شهرستان متولد شد.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از ۲ خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی خانواده روستایی خود کرد.

این فرزند دلیر خوزستان  برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) عازم سوریه شد و به نبرد با تکفیری‌ها پرداخت.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، روز یکشنبه ۲۹ آذر ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال ۱۴۳۷ هجری قمری و سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در استان حلب سوریه مجروح و چند روز در بیمارستان بستری شد.

این دلیرمرد در روز چهارشنبه دوم دی ماه سال ۱۳۹۴ مقارن با ۱۱ ربیع الاول سال ۱۴۳۷ هجری قمری در شهر خان طومان استان حلب سوریه شربت شهادت نوشید.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید علیخانی در سال ۱۳۶۵ با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی ۳ فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و ۲ فرزند دختر است.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1348

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.