تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4

تشکیل جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک در سالن فرمانداری

  • کد خبر : 1814
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
تشکیل جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک در سالن فرمانداری

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک در محل فرمانداری تشکیل شد. به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس روز یک شنبه ۱۶ مهرماه در سالن فرمانداری باغملک جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک برگزار گردید. در ابتداي اين جلسه مرادی نیا رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي شهرستان ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام عزاداري […]

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس روز یک شنبه ۱۶ مهرماه در سالن فرمانداری باغملک جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باغملک برگزار گردید.

در ابتداي اين جلسه مرادی نیا رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي شهرستان ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و خير مقدم گويي به مدعوين به ارائه گزارشي از عملکرد کتابخانه هاي عمومي شهرستان در سال جاري و وضعيت مصوبات جلسه قبلي انجمن پرداخت.

مرادی نیا به بيان جايگاه مهم کتابخانه‌هاي عمومي و همچنين اهميت توجه به کتابخانه هاي عمومي و ترويج فرهنگ مطالعه در اين شهرستان پرداخت و افزود: اگر جامعه اي بخواهد به پيشرفت برسد بايد کتابخواني و مطالعه در آن از جايگاه بالايي برخوردار باشد.


وی بيان کرد: فراهم کردن امکانات و فرصت‌هاي مطالعاتي براي کودکان و نوجوانان يکي از راهکارهاي مهم ترويج فرهنگ کتابخواني است بنابراين جهت تشويق و ترغيب آنها به مطالعه بايد براي تهيه و خريد کتاب آنها را همراهي و حمايت کرد.
مرادی نیا بیان کرد: فرهنگ زيربناي هر کشوري است و با فرهنگ سازي مي توانيم به پيشرفت هاي چشمگيري دست پيدا کنيم.
وي افزود: يکي از راه هاي مهم ترويج فرهنگ، مطالعه و کتابخواني است وقتي سرانه مطالعه مردم بيشتر شود مردم در حال رشد و تکامل خواهند بود و در اين راه بايد در سطح اکثر شهرها کتابخانه احداث شود و کتاب در دسترس همه قرار گيرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی باغملک اظهار داشت ترويج فرهنگ رضوي يکي از مهم‌ترين شيوه‌هاي گسترش سبک زندگي اسلامي است و جشنواره کتابخواني رضوي باعث شد فرهنگ زيستن مطابق با آموزه‌هاي ديني در کشور ترويج شود.
سید مجید صالحی فرماندار شهرستان نقش کتاب و کتابخواني را در پيشرفت جامعه مهم دانست و اظهار داشت: ترغيب اقشار مردم به امر مهم مطالعه و کتابخواني مي تواند زمينه ساز فرهنگ مطالعه در آينده باشد، وي افزود: يکي از فعاليت های مهم در راستاي مطالعه، تقويت فکري و جذب دانش آموزان به کتاب و کتابخواني است.
وی بيان کرد: اساس توسعه و پيشرفت هر جامعه بر پايه مطالعه و کتابخواني است؛ به همين دليل بايد در امر ترويج مطالعه و کتابخواني برنامه‌ريزي و پژوهش‌هاي لازم صورت گيرد و با نگاه علمي در جهت ايجاد اشتياق و انگيزه کتابخواني گام‌هاي اساسي برداشته شود.
در ادامه فرماندار باغملک بيان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبري بر اهميت فرهنگ مطالعه و کتاب خواني سفارش کرده اند بايد از ظرفيت خيرين، سازمان هاي مردم نهاد و کانون هاي فرهنگي مساجد براي گسترش فرهنگ مطالعه استفاده کرد.
وي افزود : با توجه به اين که این نهاد مي تواند نيم درصد را از حساب هاي شهرداري ها برداشت کند، بهتر است شهرداري ها نيم درصد را پرداخت کنند تا انجمن را فعال تر کنيم.
مهندس صالحی اضافه کرد : تمام دستگاه ها موظفند فرهنگ مطالعه را ترويج دهند و اين وظيفه مختص اداره کتابخانه هاي عمومي نيست و از ظرفيت آموزش و پرورش، دانشگاه هاي آزاد و پيام نور استفاده شود و مکان لازم در اختيار اداره کتابخانه هاي عمومي گذاشته شود.
وی در پايان تأکيد کرد: اگر مي‌خواهيم در حوزه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي موفق عمل کنيم، بايد به کتاب و کتابخواني توجه ويژه‌اي داشته باشيم.
در پایان جلسه هر یک از اعضای انجمن نقطه نظرات و راهکارهای خود را بیان کردند.

عبدالحسین منگشتی: پایگاه خبری منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1814

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.