تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
6

توزیع متفاوت ترین نذری در روز عاشورا در بین عزاداران حسینی باغملک

  • کد خبر : 1761
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
توزیع متفاوت ترین نذری در روز عاشورا در بین عزاداران حسینی باغملک

توزیع متفاوت ترین نذری در روز عاشورا در بین عزاداران حسینی باغملک  در ظهر عاشورا در بین عزاداران حسینی باغملک شاهد یک کار فرهنگی خلاقانه و متفاوت بودیم جایی که اکثر نذرها بصورت غذا، آب و شربت توزیع می شده، در بین عزاداران مشاهده شده است کتابی با عنوان “سخنرانی های سفیران کربلا ” توسط […]

توزیع متفاوت ترین نذری در روز عاشورا در بین عزاداران حسینی باغملک

 در ظهر عاشورا در بین عزاداران حسینی باغملک شاهد یک کار فرهنگی خلاقانه و متفاوت بودیم جایی که اکثر نذرها بصورت غذا، آب و شربت توزیع می شده، در بین عزاداران مشاهده شده است کتابی با عنوان “سخنرانی های سفیران کربلا ” توسط مولف کتاب در بین عزاداران توزیع می شد، استقبال پرشور و گسترده مردم از این کار فرهنگی مجال مناسبی را برای تهیه فلیم و عکس بصورت کامل به ما نداده است.


عبدالحسین منگشتی مولف کتاب در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای و قبولی عزاداری همه عزیزان عنوان کردند: از آنجایی که کارهای فرهنگی نیازمند کار و تلاش فراوان و همچنین بودجه های مناسب خود می باشد و مخصوصا در زمینه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی جا برای کار کردن زیاد وجود دارد متاسفانه در کشور ما سرانه مطالعه بسیار پایین هست و این خود زنگ خطری برای جامعه است.

وی افزود: در همین جا از همه مسئولین و خیرین بزرگوار درخواست می کنم که به فکر فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی در جامعه باشند. و هر کس به نوبه خود می تواند گامی هر چند کوچک در این زمینه بردارد.
هر چند حمایت های مناسبی از نویسندگان و مولفان نمی شود ولی خود آنان نیز می توانند برای رضای خدا دست به اقدامات متفاوتی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بزنند.

منگشتی ادامه دادند: امروز این حقیر برآن شدم تا دست به یک اقدام فرهنگی عاشورایی بزنم، فکر کنم در کشور برای اولین بار این کار انجام می گیرد که در روز عاشورا حسینی ما پیام های امام حسین علیه السلام را در قالب یک کتاب بصورت مختصر و مفید تالیف نموده و تحت عنوان #نذر کتاب در بین عزاداران باغملک توزیع گردید که با استقبالی غیر قابل تصور انجام گرفت که ما را به شگرف انداخت. امروز ما صدها جلد از این کتاب عاشورایی را توزیع کردیم امیدواریم که یک سنت و رسم شود که مردم علاوه بر نذرهای مرسوم برای روزهای عزاداری، کار پسندیده نذر کتاب و همچنین صدقه کتاب را در برنامه های خود قرار دهند که اجر معنوی بالای دارد.


آرزو داشتم که امروز به تعداد حاضران کتاب در اختیار داشتم و تقدیم عاشقان ابا عبدالله الحسین می کردم. صدها جلد کتب ما امروز مانند قطره ای در برابر خیل عزاداران و مشتاقان بوده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کردند: ان شاء الله این سنت به شهرها و استان های دیگر نیز سرایت کند و نذر کتاب، مخصوصا در این روزها باب شود.

این کتاب شامل: سخنرانی های حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام پس از واقعه عاشورا ایراد گردید بصورت ساده و روان ترجمه تالیف شده و داستان ها و وقایعی که در مسیر کربلا تا مدینه اتفاق افتاد و همچنین شامل پیام های عاشورا و عبرت های عاشورا اهداف قیام امام علیه السلام و …. می باشد.


لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1761

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.