تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش باغملک برگزار گردید.

  • کد خبر : 1160
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
جلسه شورای اداری آموزش و پرورش باغملک برگزار گردید.

  باوجود موفقیت های بسیار، هنوز از نظر فضای آموزشی دچار مشکل هستیم جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان باغملک برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس، جلسه ی شورای آموزش و پرورش باغملک  در روز شنبه مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ در ادره آموزش و بپرورش برگزار گردید  در ابتدای این جلسه که […]

 
باوجود موفقیت های بسیار، هنوز از نظر فضای آموزشی دچار مشکل هستیم
جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان باغملک برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس، جلسه ی شورای آموزش و پرورش باغملک  در روز شنبه مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ در ادره آموزش و بپرورش برگزار گردید  در ابتدای این جلسه که با حضور مسولین ادارات و نهاد های مختلف شهرستان باغ ملک برگزار شد، خداداد کردی ضمن خیر مقدم به مدعوین محترم، ایام شهادت امام صادق علیه السلام را تسلیت گفتند و حدیثی از این امام صادق(ع) ذکر کردند : شیعیان ما زینت ما باشید. و  همچنین ابراز داشتند که قدم خالصانه برای رضای خداوند و معصومین (ع) برداریم  تا فاصله ها کم شود و برنامه ای برای خودسازی داشته و ارتقا آموزش و پرورش داشته باشیم و به دستورات جلسه پرداختند.

ایشان ابتدا عنوان کردند که از دوستان صداوسیما دعوت کرده بودیم که جهت انعکاس مشکلات حضور پیدا کنند که وضعیت مدارس در سطح شهرستان بحرانی است که به این منطقه کمتر توجه شده است اداره نوسازی باید توجه به این وضعیت کند که بعضی از مدارس ما در حد بحران هستند و باید تعطیل شوند و بعضی دانش آموزان ما به دلیل نبود فضای آموزشی مجبورند که بر روی آسفالت بنشینند. کسی توجه ای به این وضعیت نمی کند همه منتظر هستند تا خدای ناکرده مدرسه ای خراب شود ، چند درصد سهم مناطق محروم از نفت را هم به  ما نمی دهند و ه مناطق برخوردار می دهند. و حتی مدارس ما به مناقصه گذاشته می شوند اما پس از مدتی این اعتبارات ما به جاهای دیگر اختصاص پیدا می کند. منطقه ما از نظر فضای آموزشی با هیچ جا قابل مقایسه نیست . سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۶متر می باشد که تاسفانه در باغملک نیم متر هست.  اما تلاش های بسیاری شده است که ان شاءلله در هفته دولت با همکاری خیرین گرامی و هزینه های دولتی ۴۰ الی ۵۰ کلاس به آموزش و پرورش باغملک اضافه می شود

همچنین ایشان از اجرای مصوبات جلسه خرداد ماه ارائه و درباره برگزاری شایسته و منظم کنکور سراسری سخن به میان آورد و از نیروی انتظامی به سبب برقراری امنیت حوزه های امتحانی سپاس گزاری کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش باغملک در ادامه سخنان خود به بیان دستاوردهای این اداره در حوزه آموزش اشاره کرد که از آن میان به رشد میانگین نمرات نهایی سال سوم علی رغم غیبت حدود ۸۰ دانش آموز در آزمون های پایانی اشاره کرد و افزود :«افزایش ۰/۵نمره ای میانگین دروس تجربی ، افزایش فنی و حرفه ای ۲/۵۶ نمره و همچنین افزایش ۲/۷ نمرات رشته علوم انسانی بسیار چشمگیر است.»

همچنین ایشان به برپایی دو پایگاه کنکور در شهرستان باغملک برای اولین بار اشاره کرد و اعلام امیدواری نمود که نتایج این طرح را در کنکور ۹۶ خواهیم دید.

ایشان خاطر نشان کرد:« برپایی طرح اربیعن که در نوع خود در کشور کم نظیر بود و مقام اول استانی در مسابقات ورزشی هم به لحاظ حضور در مسابقات و هم از نظر کیفی و کسب مدال های مختلف نشان دهنده عزم جزم این اداره در ارتقا بخشیدن به کیفیت آموزش در شهرستان دارد».

وی در ادامه سخنان خود با توجه به مشکلات فضا های آموزشی گفت : «بیش از یک سوم فضاهای آموزشی باغملک فرسوده و در حال تخریب اند. دیگر اینکه سرانه ی فضای آموزشی دانش آموزان در باغملک بسیار کمتر از سرانه کشوری می باشد و این درحالی است که متاسفانه اعتباراتی هم که با رایزنی های فراوان از طریق بنیاد برکت و دیگر نهاد ها جذب شدند به جای تزریق به بدنه ی آموزش و پرورش به ادارات دیگر بخشیده شده که این مسئله جای سوال های بسیار دارد».

وی از مسولین خواست تا در جذب اعتبارات برای بهبود فضاهای آموزشی شهرستان کمک کنند و همچنین شهرداری را طبق قانون مکلف به پرداخت پنج درصد عوارض شهرداری دانست که این مسئله دچار مشکلاتی شده است و ابراز امیدواری کرد تا دوایر حقوقی هر دو نهاد به رفع این مسله بپردازند.

در ادامه این جلسه جناب طاهرزاده از اعلام آمادگی تریبون نماز جمعه برای انتقال مساعی آموزش و پرورش خبر داد، و  خواستند که نماینده محترم مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار  و امام جمعه شهرستان به عنوان سه راس مثلث قدرت شهرستان در یک هم نشینی به مشکلات شهرستان علی الخصوص مشکلات آموزش و پروش بپردازند و تصمیماتی خوبی اتخاذ گردد.

و همچنین نماینده راهنمایی و رانندگی بر عزم راهنمایی و رانندگی باغملک در خط کشی و تعبیه سرعت گیرهای مجاور مدارس در قالب پروزه مهر سخن به میان آورد. و عنوان داشتند که این کار باید فرهنگ سازی شود که همکاران ما از مهدهای کودک در حال آموزش به فرزندان هستند.

موسی آروین نماینده ی انجمن های اولیا و مربیان دیگر سخنران این جلسه بود که با تاکید بر مشکلات مدارس امام مهدی«عج» و رضوان رستم آباد  که در بحران بسر می برند  از توجه ویژه جناب کردی ریاست داره تشکر و بر چاره اندیشی برای سامان دهی کمبود فضا برای ۷۰۰دانش آموز دختر و پسر در دو مدرسه، نبود مدرسه دخترانه در منطقه فرمانداری و انتقال دکل تلفن همراه از فضای آموزشی سخن گفت. و در پایان پیشنهاد دو کد مدرسه جدید برای برای منطقه رستم آباد را ارایه نمودند

در ادامه این جلسه دکتر شهریاری ریس شبکه بهداشت باغملک از ضرورت تغییر نگاه به آموزش و پرورش سخن گفت .

وی افزود :«آموزش و پرورش تولیدی ترین نهاد و پر سود ترین بنگاه در کشور است». وی با تاکید بر آموزش در کشورهای توسعه یافته نگاه مصرف گرایی را به این نهاد نکوهش کرد و افزود :«اگر مشکل  تامین اعتبار آموزش و پرورش حل شود ما شاهد رشد فرهنگ در کشور خواهیم بود و در آن صورت نیاز نیست شهرداری ها برای جمع آوری زباله از سطح شهر هزینه کنند وهمچنین با تربیت انسان هایی متعهد شاهد حفر چاه های غیر مجاز و برداشت از سفره های زیر زمینی نخواهیم بود».

ایشان عنوان کردند: خیلی شرم آور است که آموزش و پرورش بخاطر مشکلات مالی و عدم توجه به آنان مجبور باشد دست خود را جلوی شهرداری ها دراز کند. در آموزش و پرورش، مقوله پرورش رها شده و به آموزش چسبیده شده است ما در شهرستان دانش موزان خوب و با استعداد زیادی داریم که آموزش و پرورش ما در ابتدایی ترین امکانات خود مانده است. من از همه مسولین خواهشمندم که اعتبارات بیشتری به سمت آموزش و پروش روانه کنند. من مجبورم که این سخن را بیان کنم:

ای که دستت می رسد، کاری بکن

در ادامه ایشان افزودند: در جلسات اداری شورای آموزش و پرورش با ذوق و شوق شرکت می کنم.

ایشان  با اشاره به روند تکمیلی پروژه بیمارستان باغملک خواستار سوق دادن دانش آموزان به زیرشاخه های علوم پزشکی بود و  ابراز داشتند :«با تکمیل این بیمارستان به بیش از ۲۰۰ پرستار به صورت مستقیم نیاز خواهیم داشت و همچنین به پزشکان و هوشبران بیشتری نیاز خواهیم داشت که با هدایت دانش آموزان به این رشته ها می توان آینده شغلی ایشان را تضمین و با بومی سازی ظرفیت های شغلی از آسیب های اجتماعی بیکاری نیروهای تحصیل کرده و پذیرش نیروهای غیر بومی برحذر باشیم».

وی در پایان سخنان خود در این جلسه از زحمات خداداد کردی تقدیر کرد و گفت :«ما طی سال گذشته شاهد رشد سطح آموزشی و بهبود فضا ها و نیروهای انسانی آموزش و پرورش بودیم که این مسئله علی رغم همه ی کم بود ها جای سپاسگزاری دارد».

در پایان این جلسه تامرادیان نژاد معاونت فرمانداری باغملک به ایراد سخنانی پرداخت. وی به بالا بردن فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و افزود :«مسئله فرهنگ و افزایش آگاهی های عمومی اولویت اصلی شهرستان باغملک است و این مسئه با اهتمام متولیان امر در آموزش و پرورش به منصه ظهور خواهد نشست.»وی افزود :«وضعیت مدارس در شهر باغملک نگران کننده است و با وجود بسیاری کم بود ها آموزش و پرورش باغملک ویترین افتخارات این شهرستان را نمود بخشیده و تلاش های ریاست اداره آموزش و پرورش را قابل تقدیر دانست».

ایشان در سخن پایانی خویش از حضور باشکوه مردم سرافراز باغملک در تشییع پیکر سه تن از شهدای گمنام تشکر کرد و برای متولیان این حرکت فرهنگی علو درجات الهی را مسئلت نمود.

تهیه و تنظیم خبر: عبدالحسین منگشتی / پایگاه خبری منگشت پرس/ با همکاری روابط عمومی اداره آموزش و پرورش باغملک

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=1160

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.