تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
9

دیدار پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره)باغملک با امام جمعه شهرستان و روسای ادارات شهرستان به مناسبت ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 3425
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
دیدار پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره)باغملک با امام جمعه شهرستان و روسای ادارات شهرستان به مناسبت ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

دیدار پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره)باغملک با امام جمعه شهرستان و روسای ادارات شهرستان به مناسبت ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پرسنل کمیته امداد اداره باغملک با امام جمعه شهرستان وروسای ادارات دیدار نمودند. در این دیدار که در محل […]

دیدار پرسنل کمیته امداد امام خمینی (ره)باغملک با امام جمعه شهرستان و روسای ادارات شهرستان به مناسبت ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پرسنل کمیته امداد اداره باغملک با امام جمعه شهرستان وروسای ادارات دیدار نمودند.

در این دیدار که در محل اداره شهرستان برگزار شد حجت الاسلام هاشمی نژاد ضمن گرامی داشت این روز مهم اظهار داشت: اسفندماه یادآور بسیاری از خاطرات و مناسبت ها ست که یکی از آنها تاسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام(ره) می باشد. ایشان تسریع نمودند: البته قبل از انقلاب نیز کمیته امداد وجود داشت که زیر نظر حضرت آقا بوده با مسئولیت افراد مورد اطمینان ایشان وظیفه آنها برطرف نمودن نیاز مادی خانواده های زندانیان سیاسی در بند رژیم پهلوی و نیازمندان جامعه بوده و این نهاد با همان ترکیب هئیت امنا در ۱۴ اسفند ۵۷ با بهرگیری از کمک های مردمی و خیرین تاسیس گردید.

حجت الاسلام هاشمی نژاد گفت: شهرستان باغملک که در دوران اولیه جنگ تحمیلی یک بخش بوده بیش چهار هزار رزمنده داشت که خطوط مقدم جبهه و پشتیبانی با دادن شهدای ارزشمند دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نموده و در حال حاضر نیز بیش از چهارهزار خانوار به استعداد هجده هزار نفر را تحت حمایت خود دارد که در این میان بسیاری از اقشار نیازمند نیز از خدمات موردی بهره مند گردیدند

امام جمعه باغملک در ادامه افزودن : بنا به فرموده امام صادق (ع) حقیقت عبودیت بر سه اصل استوار است . اولین قدم این ست که انسان در زندگی احساس مالکیت نکند و مسئولیت ، ریاست و ااشراف بر مردم را ارث و میراث خود نداند زیرا عبودیت یعنی بندگی و بنده برده خداوند است بنابر این برده نمی تواند مالک گردد. 

گام دوم عبودیت انسان در برابراراده خداوند برای خودش تدیبر نکنند و به آنچه خداوند حکمت و مقدر فرموده راضی و تسلیم امر حق گردد . زیرا بنا به فرموده خداوند در قران کریم “اینما تکونوا یدرکم الموت ولوکنتم فی بروج المشیده”

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد سومین حقیقت عبودیت را قرار دادن مسیر اشتغال انسان در امر و نهی الهی دانست و اضافه نمود: از اعمال بد همچون غیب ، تهمت ، حق الناس و بد عهدی دوری کنیم و در عوض به نماز اول وقت انس با قرآن ، انفاق کردن روی اوریم و تنها گوینده نباشیم بلکه تمامی مسیر خود پیش قدم شویم تا عبودیت ما قبول درگاه احدیت قرار گیرد.

در پایان یادآور می شود که زیارت عاشورا نیز قرائت شد.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3425

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.