تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
3

رهبر انقلاب در اجتماع جهادگران بسیجی: موتور محرک این قطار شما جوانان هستید/آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد/راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم است

  • کد خبر : 2634
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۶:۵۶
رهبر انقلاب در اجتماع جهادگران بسیجی: موتور محرک این قطار شما جوانان هستید/آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد/راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم است

  رهبر معظم انقلاب فرمودند: برای اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که کشور ایران را از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید. به گزارش منگشت پرس به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش ده‌ها هزارنفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی با بیان اینکه […]

 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: برای اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که کشور ایران را از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید.

موتور محرک این قطار شما جوانان هستید/آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد/راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم استبه گزارش منگشت پرس به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش ده‌ها هزارنفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی با بیان اینکه در ایام حماسه زینبی هستیم، فرمودند: این‌ها توانستند با حرکت‌های خود ماجرای عاشورا را دائمی و زوال ناپذیر کنند. ما هم در چنین روز‌های احساس ارتباط قلبی بیشتری با این شهیدان می‌کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه اربعین در پیش است و ملت ایران و عراق در تدارک حماسه بزرگ اربعین است, افزودند: حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده‌ای است و هنگامی‌که دنیای اسلام نیازمند این پدیده بود بوجود آمد.

ایشان گفتند: این اجتماع جوان پرشور و بسیجی که یادآور همین اجتماع در دهه ۶۰ است که در آن اجتماع جوانان به میدان‌ها رفتند و به پیروزی رسیدند، انشالله شماهم به پیروزی خواهید رسید.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه این جلسه بزرگ در موقعیت بسیار حساسی تشکیل شده است, تاکید کردند: موقعیت کشور، موقعیت منطقه و جهان، موقعیتهای حساسی است؛ بخصوص برای ما ملت ایران. حساسیت از این جهت که از یک طرف عربده‌کشی‌های سران استکبار و سیاست‌های آمریکای جهان‌خوار و از یک طرف قدرت‌نمایی جوان‌های مؤمن و پیروزی‌های پیاپی در میدان‌های مختلف و از یک طرف مشکلات اقتصادی کشور و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم ضعیف کشور و از طرفی حساس شدن و به تکاپو افتادن نخبگان کشور که این وضعیت آنها را حساس کرده و به تکاپو و تلاش فکری و عملی وادار کرده است.

ایشان با بیان اینکه کشور بخاطر وجود مشکل از خمودگی و بی عملی درآمده است و خیلی‌ها که فقط تماشاگر بودند امروز احساس وظیفه می‌کنند و سرگرم تلاش می‌شوند؛ گفتند: امروز در خصوص عظمت و اقتدار و شکست ناپذیری ملت ایران سخن خواهم گفت، این ها رجزخوانی و شعار محض نیست، اینها واقعیاتی است که دشمنان ملت ایران آرزو می کنند که این ها را ندانیم و از آنها غفلت کنیم و گمان دیگری در مورد ملت خودمان ببریم، اما حقایق واضح تر از آن است که کسی بتواند انکار کند.

ایشان با بیان اینکه عظمت ایران یک امر تاریخی است، تصریح کردند: کشورمان توانسته در عرصه علم فلسفه سیاست و هنر و پرچمداری علوم انسانی در میان همه ملت های جهان سرافراز بایستد و خود را نشان دهد، عظمت ایران امروز هر منصفی به ناچار مجبور به تاکید آن است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در این ۲۰۰ سال از دوران قاجار و منحوس پهلوی عظمت ایران لگدمال شد، جمهوری اسلامی کشور ایران را از زیر سلطه آمریکا و انگلیس بیرون کشید.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول این ۴۰ سال عمر خود در مقابل دست اندازی دشمنان سینه سپر کرده است، تصریح کردند: برای اولین بار در یک جنگی از تجزیه کشور برخلاف گذشته ها جلوگیری کرده است، شكست ناپذيري ملت ايران به بركت اسلام است.

ایشان در ادامه فرمودند: در این چهل است ملت ايران احساس ضعف نكرد ، نداشتن ابتكار برای تداوم پيروزی موجب عقب ماندگي و پيش روي دشمن مي شود و اگر مغرور بشويم ناكام خواهيم ماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: بايد تلاش و مجاهدت به نحول اكمل ادامه داد، ملت بزرگ ایران در صحنه نبرد سیاسی و اقتصادی عینا مثل نبرد نظامی اگر جبهه ای مغرور شود و به بی عملی دچار شویم ناکام خواهیم ماند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: باید تلاش و مجاهدت و شجاعت داشت، لکن چیزی که برای شما جوانان مهم است که نوک پیکان این حرکت عظیم شما جوانان هستید، پیران اگر خسته و از کار افتاده نباشد می توانند شمارا راهنمایی کنند اما موتور محرک این قطار شما جوانان هستید.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: در جهاد با طاغوت و تجزيه طلبان در آغاز انقلاب كه در شمال و غرب كشور پيدا شدند كه جلو دار اين حركت عظيم جوانان بودند.در جهاد سازندگی كه از رويش‌های آغاز انقلاب بود, جوانان بودند كه اين جهاد را شروع كردند.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نقش پررنگ جوانان افزودند: این جوانان بودند که در جهاد با تروريست‌ها در دهه شصت, در جهاد دفاع مقدس, در جهاد سازندگی بعد از خرابی‌های بعد از جنگ, درجهاد عليه تهاجم فرهنگی دهه هفتاد و جهاد علمی دهه هشتاد و جهاد با تروريسم تكفيری و جهاد علمی و اقتصادی برای حل مشكلات حضور داشتند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: بسياری از پيشنهادات مربوط به جوانان است كه بسیار پخته هستند، جوانان صاحب فكر و انگيزه هستند. جوانان احساس تكليف می‌كنند.

ایشان فرمودند: امروز حدود ده هزار هسته گروه‌های جهادی در سراسر كشور مشغول هستند كه سرمايه عظيمی برای آينده كشورند، شايد صدهزار كار مربوط به طبقات ضعيف توسط اين‌ها انجام می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: جوانان ما امروز در قبال مسائلی که کشور با آن درگیر هستند احساس تکلیف و مسئولیت می‌کنند. شاید ۱۰۰ هزار کار مهم مربوط به طبقات ضعیف در نقاط دور دست را درحال انجام هستند و این یک سرمایه عظیم برای کشور است و این نقش جوانان است که مژده آینده بهتر کشور است.

فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آینده کشور برای شما جوانان است، فرمودند: وقتی من از جوانان تعریف می‌کنم بعضی‌ها فکر می‌کنند من از این لاابالی‌گری‌ها مطلع نیستم،  خیر من از بعضی جوانان که دچار انحراف هستند باخبرم و این ریزش است.بعضی نقش جوانان در آینده کشور درک نمی‌کنند و مورد توجه قرار نمی‌دهند. برخی ها جوانان را مشکل کشور می‌دانند من برعکس فکر می‌کنم جوانان راه حل مشکل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه راه پرپيچ و خم است و دشمن به طور كامل در برابر ما فعال است, فرمودند: ما بايد در برابر موانع اين راه را طی كنيم.گام اول اين است كه وجود دشمن را حس كنيم.

فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه آن روشنفكری كه دشمنی آمريكا را نمی‌فهمد اگر عامل دشمن نباشد مرد ميدان اين ميدان نيستند، تاکید کردند: تا انسان نداند دشمن در براير اوست سلاح لازم را در دست نمی‌گيرد و حرز و حفاظ و سنگر بوجود نمی‌آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: گام دوم اعتماد به نفس است، آدمهای خودكم بينی در اين ميدان هنری نمی‌توانند نشان دهند و گاهی با ياس و تنبلی خود برای ديگران مانع ايجاد می‌كنند. جوانان ما در همه جهادها به اين بلايا مبتلا نبودند. اعتماد به نفس داشتند و بزدل و ترسو نبودند؛گام سوم شناخت حوزه و عرصه تهاجم است، باید تهدید دشمن را درست فهم کنیم و اندازه آن را درست بشناسیم.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اگر دشمن از مرز شرقی حمله می‌کند شما نیروها را به غرب ببرید هیچ سودی نخواهد برد. باید بدانید دشمن از کجا حمله می کند، همه ملت باید درک درستی از دشمن داشته باشند.

ایشان اظهار کردند: عرصه‌های نبرد دشمن اسلام و ايمان اسلامی است، آمریکا از اسلام سیلی خورده و از انقلاب اسلامی کینه در دل دارند. آمریکایی‌ها پیش از انقلاب در کشور همه کاره بودند و سرمایه‌های کشور با میل آنها جابجا می‌شد و سیاست ها بر میل آنها چیده می‌شد؛ اما اسلام و انقلاب دست آنها را کوتاه کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعضی از جمله نق‌زن ها می‌گویند از آنها بدگویی نکنید که با شما دشمن نشوند. این دشمنی به خاطر بدگویی گفتن و مرگ بر آمریکایی است که می‌گویید؛ فقط این نیست. اینها از اصل انقلاب و اصل حرکت عظیم ملت ایران کینه در دل دارند کید و مکر آنها به خاطر این است .

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه این اولین عرصه جنگ است؛ اینها می‌ترسند یک قدرت نظامی بزرگی در این منطقه سربلند کند و جلوی مطامع آنها را به کلی در این منطقه بگیرد؛ فرمودند:آنها از این می‌ترسند و  صف آرایی و جبهه گیری می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با استفاده از رسانه‌ها به دنبال تصویر سازی در دنیا هستند, گفتند: یکی از تصویرهای غلط این است که فکر می کنند در موضع قدرت هستند، بله .آنها وانمود می کنند در موضع قدرت هستند. البته قدرت سخت افزاری آنها قابل نشان دادن است؛ اما ابزار اصلی برای تسلط قدرت ترم افزاری است. در نبرد جهانی اهداف بوسیه قدرت نرم افزاری محقق می‌شود. قدرت نرم افزاری یعنی منطق, استدلال و سخن نو به میان آوردن. اینها سخن نو و منطق ندارند.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه امروز لیبرال دموکراسی آمریکا در دنیا مفتضح است و مورد انتقاد صاحب نظران دنیا قرار گرفته افزودند: تصویر سازی آنها از خودشان دروغین است.آمریکای دارای قدرت اتمی تکنولوژی پیشرفته و پول فراوان شکست خورد.آمریکا در عراق, پاکستان, افغانستان و در مواجه با دیگر قدرتهای جهانی شکست خورده و می‌خورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه آنها یک تصویرسازی دیگری دارند که غلط و خدعه آمیز است؛ مربوط به  تصویری می‌شود که سعی می کنند از ایران اسلامی به جهانیان نشان دهند؛ خاطرنشان کردند: آنها حتی سعی میکنند  این تصویر غلط را  به خود ملت ما هم القا کنند و این تصویر با تکیه بر مشکلات اقتصادی است. آنها خیالاتی را در سر کم مغزشان دارند؛ اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به سران برخی کشورها گفته است که ۲ الی ۳ ماه صبر کنید کلکشان کنده می شود.

ایشان گفتند: به یاد حرف‌هایی افتادیم که ۴۰ سال قبل همین کسانی که نوکران آمریکا بودند و خود آن‌ها مژده می‌دانند ۶ ماهه کلک کنده می‌شود؛ امروز چهل سال گذشته، آن نهال باریک تبدیل شده به درختی تناور. حالا این بیچاره دلخوشی به خودش و همکارانش می‌دهد. بنده یاد این شعر عامیانه افتادم که می‌گوید شتر در خواب بیند پنبه‌دانه ..گهی لف‌لف خورد گه دانه‌دانه. بله، دشمن شما را نشناخته؛ دشمن ملت ایران را نشناخته؛ دشمن، انقلاب و روحیه‌ی انقلابی و ایمانی را نشناخته؛ این تحلیل غلط موجب گمراهی او شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما مشکل اقتصادی و اقتصاد نفتی داریم، تصریح کردند: فرهنگ صرفه جویی بسیار ضعیف است و این عیب است، اما عیب واقعی بن بست است که بحمدالله نداریم. عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند که راه حلی  به جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد؛ برخی ها دنبال القا کردن این حرف ها به جوانان ما هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: من صریحا اعلام می کنم کسانی که در داخل کشور این فکر را که مطلوب و محبوب دشمنان است را ترویج می‌کند اینها به کشور خیانت می‌کنند، اینکه بر طبق میل دشمن ترویج کنیم این خیانت است تا جایی که جان و توان دارم نمی‌گذارم همچین اتفاقی در کشور بیافتد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: امروز سياست مداران بزرگ دنيا ملت ايران را به خاطر مقاومت چهل ساله تكريم می‌كنند كه واقعيت است.سياستمداران پخته حتی در خود آمريكاى غرب ملت ايران را به خاطر چهل سال مقاومت و ايستادگی تحسین می‌كنند.

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه امروز ملت ايران خودش را به قدرت تبديل كرده است, فرمودند: يك افسر برجسته صهيونيسیم گفته بود كه با ايران بَدَم اما در مقابل كسی كه موشك را درست كرده به احترام او بلند می شوم وكلاهم را بر می‌دارم. مغزهای سیاسی دنیا مقاومت و پیشرفت این کشور را تکریم می‌کنند، کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در کمتر کشوری پیدا می شود. منابع جغرافیایی, اقلیمی, نیروی انسانی و امکانات زیر زمین و روی زمین ظرفیتهایی هستند که به خوبی از آنها استفاده نکرده‌ایم.

ایشان تصریح کردند: ما در استفاده نکردن از ظرفیت های کشور در دنیا اول هستیم، ظرفیت بالفعل کشور شما جوانان مومن هستیم، این تصویر واقعی است، جوانان مومن که هم توانایی دفاعی و هم توایی در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند و این یک تصویر واقعی از کشور است.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه دشمن به جز تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد، تاکید کردند: تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است، به حول قوه الهی تحریم را شکست می‌دهیم و آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد.

فرمانده معظم کل قوا اظهار کردند: تصوير درست از وضع كشور همين بسيج است، اين حركت عظيم مردمی سرمشقی شد تا كشورهای ديگرهم برای حل مشكلاتشان به طرف جوانانشان بروند.

ایشان با اشاره به آیه «حسبنا اللله و نعم الوكيل» فرمودند: بسيج مصداق اين آيه شریفه است كه در مقابل تهدید دشمن نه تنها عقب نشینی نمی‌کند بلکه ایمانش افزايش پيدا می‌كند.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای  گفتند: دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند. ابزار رسانه را به سلاح شیمیایی در جنگ نظامی تشبیه می کنند، امروز از تلویزیون رادیو و اینترنت و شبکه های اجتماعی علیه افکار عمومی ما استفاده می شود. از کسانی که مسئولیت این بخش ارتباطات را دارد، در جلسات حضوری هم به اینها تاکید کردیم آنها ابزاری نشوند که دشمن این سلاح شیمیایی را برای مردم استفاده کند، اگر دشمن عظم راسخ و اراده محکم را ببیند عقب می‌نشینند.

رهبر انقلاب فرمودند: بسیج یکی از نقطه های برجسته کشور است، دشمن با بسيج مخالف است و عوامل دشمن هم با بسيح مخالفند، ده هزار هسته گروه جهادی فعال هستند، بسبج سازندگی, راهيان نور و اعتكاف روز به روز رونق پيدا می‌كنند و تصوير واقعی كشورند، دولت و همه نهادها موظف هستند به بسبج و نيروهاي جهادی كمك كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: ما باید به دشمن پیام قدرت بدهیم نه پیام ضعف، دشمن باید احساس کند با یک مجموعه قدرتمند روبرو است، با اطلاعی که از وضعیت کشور دارم قاطعانه عرض می کنم که این ملت و این نسل جدید جوان تصمیم گرفته‌ دیگر تحقیر و دنباله رو دشمن نشود و ایران را به اوج قدرت برساند، هم تصمیم دارد و هم عزم راسخ دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: جمعيت امروز يادآور دهه شصت است كه حركت كردند و در ميدان های جنگ پيروزی كسب كردند. شما جوانان در ميدان علم و كارآفرينی, شبكه سازی و ميدانهای حركت لازم و آتش به اختيار پيروز و موفق خواهيد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.