تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
30

سی و سومین سالروز شهادت، شهید فرهنگی نادر ایزدپناه برگزار شد.

  • کد خبر : 3266
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
سی و سومین سالروز شهادت، شهید فرهنگی نادر ایزدپناه برگزار شد.

سی و سومین سالروز شهادت، شهید فرهنگی نادر ایزدپناه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس، روز پنج شنبه ۱۸بهمن ماه با حضور امام جمعه و رئیس و معاونت پرورشی اداراه آموزش و پرورش منطقه صیدون و جمعی از مسولان و مردم منطقه در سی و سومین سالروز  شهادت، شهید نادر ایزدپناه در روستای  دره […]

سی و سومین سالروز شهادت، شهید فرهنگی نادر ایزدپناه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منگشت پرس، روز پنج شنبه ۱۸بهمن ماه با حضور امام جمعه و رئیس و معاونت پرورشی اداراه آموزش و پرورش منطقه صیدون و جمعی از مسولان و مردم منطقه در سی و سومین سالروز  شهادت، شهید نادر ایزدپناه در روستای  دره بنیاب از بخش صیدون، شهرستان باغملک برگزار گردید.

در زیر با زندگی نامه شهید آشنا می شویم:

نادر: ایزدپناه

نام پدر: زکی

محل تولد: دره بنیاب

تاریخ تولد: ۴۳/۰۱/۰۱

مدرک تحصیلی: فوق دیپلم

تاریخ شهادت:۶۴/۱۱/۲۲

محل شهادت: اروند رود

نادر در سال ۱۳۴۴ در روستای سنگنان از توابع شهرستان باغ‌ملک استان خوزستان دیده بر جهان گشود. با تولّد او خانه‌ی پدری رونق دیگری یافت. ۶ ساله بود که به مدرسه رفت و در آغازین روزهای تحصیل غم سنگینی بر زندگی‌اش سایه افکند و او مادر را از دست داد. نادر با وجود مشکلات بسیار، دوران ابتدایی را به پایان رساند و در مدرسه‌ی راهنمایی شهرستان باغ‌ملک به تحصیل پرداخت

سال‌های پیروزی انقلاب را در دوران دبیرستان تجربه کرد و فعالیت‌های خود را با پخش و نشر اعلامیه و الصاق شبانه عکس‌های امام بر روی دیوار و بعدها با عضویت در سپاه و بسیج ادامه داد. ایزدپناه بعد از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۶۰ در دانشسرای تربیت معلم شهید اندرزگوی تهران در رشته‌ی الهیات پذیرفته شد و در کنار تحصیل، مسئولیت فرماندهی بسیج را پذیرفت. سال ۱۳۶۲ به عنوان مدیر مدرسه‌ی راهنمایی صیدون معرفی گشت و در همان سال مسئولیت حفاظت اطلاعات سپاه‌پاسداران را بر عهده گرفت. سال ۱۳۶۴ نادر در امتحانات ورودی دانشگاه تهران در رشته‌ی الهیات پذیرفته شد. بعد از ۷ ماه تحصیل با جمع‌آوری کمک‌های دانشجویان برای جبهه‌ها یک آمبولانس خرید و به جبهه فرستاد. چندی بعد خود نیز قدم به عرصه‌ی ایثار نهاد و در عملیات والفجر ۸ حماسه‌ای باشکوه آفرید.

بیست و دوم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ روز عروج ایزدپناه به بارگاه الهی بود. او در سن ۲۰ سالگی در جرگه‌ی برگزیدگان امت رسول (ص) قرار گرفت.

پایگاه خبری منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3266

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.