تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
17

مدیر جهاد کشاورزی باغملک از ممنوعیت کشت هندوانه و محصولات با مصرف بالای آب خبر داد.

  • کد خبر : 2929
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
مدیر جهاد کشاورزی باغملک از ممنوعیت کشت هندوانه و محصولات با مصرف بالای آب خبر داد.

ممنوعیت کشت هندوانه و محصولات با مصرف بالای آب مدیر جهاد کشاورزی باغملک از ممنوعیت کشت هندوانه و محصولات با مصرف بالای آب خبر داد. جلال غریبوند در گفتگو با خبرنگار منگشت پرس، با اعلام این خبر گفت : امسال بارش‌های خوبی در سطح شهرستان  داشتیم اما این بارندگی‌های یکساله مشکل کم آبی ما را […]

ممنوعیت کشت هندوانه و محصولات با مصرف بالای آب

مدیر جهاد کشاورزی باغملک از ممنوعیت کشت هندوانه و محصولات با مصرف بالای آب خبر داد.

جلال غریبوند در گفتگو با خبرنگار منگشت پرس، با اعلام این خبر گفت : امسال بارش‌های خوبی در سطح شهرستان  داشتیم اما این بارندگی‌های یکساله مشکل کم آبی ما را برطرف نمی‌کند و سطح آب‌های زیرزمینی و جاری ما همچنان با مشکل مواجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک  با تاکید بر مصرف بهینه و بالابردن راندمان آب افزود: بحث مدیریت آب امری همگانی است و لازمه آن این است که کشاورزان و بهره‌برداران بپذیرند که ما در کنار آنان هستیم و نه در مقابل آنان، زیرا آب سرمایه ملی است و آیندگان نیز حق استفاده از آن را دارند.

وی افزایش راندمان آب را از مهمترین اقدامات برای مقابله با بحران آب در حوزه کشاورزی عنوان و بیان کرد: برای تحقق این هدف ارتقا سیستم‌های آبیاری نوین به صورت بارانی و قطره‌ای موثر است.

غریبوند  تغییر الگوی کشت با جایگزین کردن کشت محصولات کشاورزی با مصرف کم آب را از دیگر راهکارهای مهم دانست و افزود: کشت کلزا و دانه های روغنی  از اقداماتی است که درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی دارد و  مصرف آب در این محصول نیز مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک  بیان کرد: طی یکساله گذشته اقدامات خوبی در خصوص ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان برای تغییر الگوی کشت انجام و درمراکز جهاد کشاورزی کلاس‌های آموزشی مهمی برگزار شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای کشاورزی شهرستان باغملک اعلام کرد که کشت هندوانه به طور کلی ممنوع میباشد و به کشاورزان و بهره برداران توصیه کرد که به هیج وجه نسبت به اجاره زمین جهت کشت هندوانه اقدام نکنند و با توجه به زمان باقی برای کشت نسبت به کشت محصولات کم مصرف آب مثل دانه های روغنی و غلات اقدام نمایند و در صورتیکه این قانون نقض شود با متخلفان وفق قانون برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2929

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.