تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

مطلب کوتاهی پیرامون صحبتهای آقای عراقچی درمورد خروج افاغنه

  • کد خبر : 3625
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

مطلب کوتاهی پیرامون صحبتهای آقای عراقچی درمورد خروج افاغنه   نویسنده: علی ذکوی  با سیاستی که کف خیابان و در تاکسی ها تحلیل می شود نمی شود کشور را اداره کرد. این روزها  افکار عمومی مارا  فلان بازیگر تلویزیونی هدایت می کند و روابط بین الملل را فلان بازیکن فوتبال. روشنفکرنماها و تحصیل کرده هایمان […]

مطلب کوتاهی پیرامون صحبتهای آقای عراقچی درمورد خروج افاغنه

 

نویسنده: علی ذکوی 

با سیاستی که کف خیابان و در تاکسی ها تحلیل می شود نمی شود کشور را اداره کرد. این روزها  افکار عمومی مارا  فلان بازیگر تلویزیونی هدایت می کند و روابط بین الملل را فلان بازیکن فوتبال. روشنفکرنماها و تحصیل کرده هایمان هم به جای خط دادن درست به افکار عمومی، صبر می کنند تا ببینند جریان عمومی واکنش های سیاسی_اجتماعی به کدام سمت متمایل می شوند  در همان سمت موضع گیری می کنند تا غلظت به به و چه چه شنیدنشان رقیق نشود.

 این طور نیست که یک  دیپلماتی در جایگاه آقای  عراقچی یک دفعه تصمیم بگیرد و اعلام کند ما افغان ها را از ایران بیرون می کنیم. بلکه مسائلی از این دست بارها در اتاق فکر وزارت خارجه تجزیه و تحلیل می شوند تصمیمات لازم گرفته می شود  و مثلا  مقرر می شود  در چنین مصاحبه هایی از آن رونمایی کنند. ارتباط تاریخی و هم کیش و همزبان بودن ایرانیان و افغانها بر کسی پوشیده نیست علاقه ی بخش عمده ای از افغانها به ایرانی ها آنقدر عمیق است که هرگز احساس جدایی نکرده اند و پسران و دخترانشان تلاش می کنند تا همانند ایرانیان لباس بپوشند و با لهجه ی ایرانی سخن بگویند. موضوع فاطمیون که جای خود دارد. 

آیا آقای عراقچی از این پتانسیل بسیار ارزشمند بی خبر است؟ هرگز!! پس جریان چیست؟ 

اروپایی هادر قضیه ی برجام، به مراتب بدتر از آمریکا عمل کردند آمریکائیها با دشمنی شفاف از برجام بیرون رفتند و اروپائیها با تظاهر  به دوستی، مانع رسیدن ایران به منافع برجام شدند. اکنون که ایران ضرب العجل دو ماهه برای بهره مندی از منافع برجام تعیین کرده است باید کارتهای خود را رو کند. ایران به جای آنکه بر طبل جنگ بکوبد از اهرم های فشار خود استفاده می کند. کابوس مهاجران برای اروپاییها آنقدر تلخ است که سالانه به خاطر آن شش هزار میلیارد یورو به ترکیه ای ها پول نقد می دهند تا اردوغان مانع ورود مهاجران به اروپا شود. بنابراین ایران لازم نیست تا افغانهارا از  بیرون کند فقط کافیست مرزهای خروجش را شل بگیرد تا سالانه هزاران پناهنده ی افغانی در آرزوی بهشت اروپا راهی آنجا شوند قطعا افغانها از نظر اقتصادی، اروپا را به ایران ترجیح می دهند. 

مسئله ی خانمانسوز دیگرکه اروپاییها از آن وحشت دارند مسئله ی مواد مخدر است که از قضا آن هم فرمانش دست افغانهاست. بنابراین تصور اینکه افغانها با ساکهای پراز مواد مخدر راهی اروپا شود وحشت آفرین است.  این های کارتهای شانس ایران در بازی با اروپا است که اخیرا دیگر نفت ایران را هم نمی خرد.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3625

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.