تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

معلمان؛ “عسر و یسر” *

  • کد خبر : 2389
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۷:۵۰
معلمان؛ “عسر و یسر”  *

  معلمان؛ “عسر و یسر”   بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و پس از چانه زنی های زیاد و بازی معروف کی بود کی بود من نبودم بین دولت و مجلس و ماهها مشغول کردن معلمان به جملات ۶ تا ۱۲ درصد یا ۱۰ تا ۲۰ درصد و پس از ششصد هزار […]

 

معلمان؛ “عسر و یسر”

 

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و پس از چانه زنی های زیاد و بازی معروف کی بود کی بود من نبودم بین دولت و مجلس و ماهها مشغول کردن معلمان به جملات ۶ تا ۱۲ درصد یا ۱۰ تا ۲۰ درصد و پس از ششصد هزار بار زیرنویس و پخش خبر از صدا و سیمای محترم ؛ در تیرماه احکام (کاهش و افزایش) حقوق فرهنگیان صادر شد.  و در کمال تعجب دیدیم که این مقدار بین شش تا دوازده درصد در نوسان بود و دولت زورش را به مجلس و قوانین صادره در آن نشان داد و ثابت کرد که پایبند به قوانین مجلس (البته فقط برای فرهنگیان) نیست و هیچ گونه فرمول منطقی نیز برای این احکام پیدا نکردیم و صدور احکام همانند اثر انگشت افراد که اصلا شبیه به هم نیست به یک معجزه تبدیل شده و هیچ دو نفری حتی با یک سابقه و یک مدرک و یک رتبه پیدا نمی شود که حکمشان شبیه به هم صادر شده باشد.

اما در این میان یک نکته حائز اهمیت است و همین یک نکته تمام فرهنگیان را ناراحت کرده و آن حذف و یا کاهش سختی کارمعلمان بوده است.

در این چند روز هر چه تحقیق کردیم و فکر نمودیم که دلیل حذف سختی کار چه بوده چیز زیادی به ذهنمان نرسید جز چند دلیل ساده که عرض می کنم؛

 

۱- جان دیویی در جمله ای اظهار می کند که یک ساعت کار تربیتی آموزشی و فکری برابر با هشت ساعت کار یدی است. احتمالاً یک نفر از حضرات تصمیم گیرنده مخالف نظر این دانشمند بوده و پیش خودش فکر کرده که برای مخالفت با دانشمندان مغرب زمین بهترین راه حذف سختی کار معلمان است تا همه فکر کنند که کار آموزشی و فکری خیلی سخت نیست!!

۲- طی چند سال اخیر سرانه مدارس به پایین ترین سطح خود رسیده و مدارس علاوه بر اینکه قدرت خرید هیچ گونه وسایل کمک آموزشی را ندارند از خرید گچ و ماژیک برای نوشتن نیز عاجزند! لذا معلمان مجبورند از روشهای قدیمی تر تدریس و به سبک ملا مکتبی های قدیمی و با روش سخنرانی تدریس نمایند و به همین دلیل سختی کار آنها کاهش یافته است!!

۳- در سال ۱۳۹۷ هیچ انتخاباتی پیش رو نیست و معلمان، امسال یکی از سه وظیفه اصلی شان را انجام نمی دهند چون معلمان عزیز سه وظیفه اصلی دارند، تدریس، ضمانت وام و گرم کردن تنور انتخابات؛ اما چون در سال ۱۳۹۷ انتخابات نیست پس به این نتیجه رسیده اند که سختی کار معلمان حذف شود!!

۴- دولت محترم فکر کرده که معلمان در تیرماه به مسافرت می روند فلذا برنامه صدور احکام را عمدا به تاخیر انداخته تا در تیرماه که اکثر معلمان در مسافرت خارجی به سر می برند حکمها را صادر کند و کسی متوجه حذف سختی کار و نیز شندرغاز افزایش حقوق نشود!  غافل از اینکه معلمان به خاطر افزایش قیمت دلار و کمبود منابع ارزی نتوانستند ارز مورد نظر را برای مسافرت به سواحل آنتالیا، هاوایی، مالزی  و تایلند تهیه کنند و همین امر باعث شد که  قضیه حذف و کاهش سختی کار لو برود!! 

 

نکته آخر : تشخیص جدی بودن یا طنز پردازی در این مقاله بر عهده خوانندگان گرامی گذاشته می شود و در ضمن همانند سریالهای صدا وسیما که معلوم نیست چگونه تمام می شوند نتیجه گیری نیز بر عهده شما می باشد!

 

* موسی آروین؛  عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان و شورای مرکزی انجمن معلمان شهرستان باغملک

تیرماه ۱۳۹۷

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2389

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.