تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
16

موسی آروین کاندیداتوری شورای اسلامی شهر باغ ملک/پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف

  • کد خبر : 335
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
موسی آروین کاندیداتوری شورای اسلامی شهر باغ ملک/پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف

با سلام خدمت همشهریان عزیز و گرامی: همان طور که قبلا اطلاع رسانی کردیم  از طرف ماهنامه سیب و صدف جهت اطلاع رسانی و شناخت بهتر کاندیداتورهای شورای اسلامی شهر باغملک از طریق فضای مجازی و حضوری از بیشتر کاندیدها خواسته شد تا با ما همکاری داشته باشند و به سوالات مشترکی که از آنان […]

با سلام خدمت همشهریان عزیز و گرامی:

همان طور که قبلا اطلاع رسانی کردیم  از طرف ماهنامه سیب و صدف جهت اطلاع رسانی و شناخت بهتر کاندیداتورهای شورای اسلامی شهر باغملک از طریق فضای مجازی و حضوری از بیشتر کاندیدها خواسته شد تا با ما همکاری داشته باشند و به سوالات مشترکی که از آنان پرسیده می شود پاسخ دهند و در ماهنامه فرهنگی اجتماعی سیب و صدف ویژه انتخابات چاپ و توزیع گردد، ولی متأسفانه از بین ۴۹نفر کاندیدتورها فقط تعداد خیلی کمی توانستند به سؤالات ما جواب دهند و متأسفانه این ماهنامه به دلیل عدم استقبال این بزرگواران بچاپ نرسید لذا ما بر عهد خود پایبند بودیم و از دوستانی که زحمت کشیدند با ما همکاری کردند و به سؤالات ما پاسخ دادند از طریق فضای مجازی مطالب این بزرگواران را بدون هیچ گونه چشم داشتی  فقط و فقط بخاطر اینکه در قول و قرار مان با این بزرگواران پایبند باشیم اقدام به پخش مصاحبه ایشان در فضای مجازی می کنیم.

امروز با آقای موسی آروین آشنا می شویم. ابتدا رزومه کاری ایشان را بیان می کنیم سپس پاسخ به سوالات ماهنامه سیب و صدف توسط ایشان پاسخ داده می شود.

در ابتدا با زومه کاری موسی آروین آشنا می شویم:

📝 دارای ۲۷ سال سابقه در آموزش و پرورش با عناوین آموزگار، دبیر، مشاور، مدیرمدرسه، سرپرست و سرگروه در باغملک و صیدون.

📝 مدرس آموزش خانواده در تمام مناطق شهرستان (۱۱ سال)

📝 مدرس دوره آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش (۴سال )

📝 مدرس دوره های ضمن خدمت  

📝 مشاوره سازشی ، کنکوری و تحصیلی دانش آموزان (۱۰ سال )

📝 مسئول پایگاه انتخاب رشته کنکورسراسری ودانشگاه آزاد (۵سال )

📝 رئیس انجمن اولیاء و مربیان مدارس حوزه های رستم آباد و آلخورشید (۱۰ سال) که شش سال انجمن برتر کشوری و چهارسال انجمن برتر استانی شناخته شدند

📝 مجری برتر کشوری طرح کرامت در اولین دوره اجرای آن

📝 عضو شورای آموزش و پرورش باغملک (۴سال )

📝 معلم نمونه سال ۹۵-۹۶

📝 عضو کمیته پژوهشی آسیب های اجتماعی شهرستان باغملک

📝 منتخب معلمان در هیئت بازرسی تعاونی فرهنگیان

📝 پایه گذار کلاسهای قرآنی در رستم آباد از شش سال پیش تاکنون

📝 هیئت موسس و عضو هیئت مدیره انجمن میراث فرهنگی باغملک (باستان پژوهان )

📝 عضو و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران (سالهای ۸۱تا ۸۵ )

📝 مدیرمسئول و سردبیر نشریات مختلف دانشجویی در سالهای ۸۱ تا ۸۵

📝 هیئت موسس و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان باغملک 

📝 عضو و دبیر کمیته سیاسی اجتماعی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان 

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

آگاه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز

بالاترین افتخار در زندگیم در یک کلام خلاصه می شود : “معلم” هستم.

💐��💐💐💐💐💐

 

سوال اول :به طور کلی جایگاه شورای شهر راچگونه ارزیابی می کنید؟ و به عنوان یک شهروند چه انتظاراتی از آن  دارید؟

شورا، آگاهی یافتن از نظرات گوناگون برای رسیدن به بهترین تصمیم و رأی است.

شورا را از دیرباز در زندگی انسان ها نقش اساسی داشته است. در قرآن کریم در آیات متعدد جایگاه شورا و اهمیت آن آمده است. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصل هفتم«اصول ۱۰۰الی۱۰۶» به اهمیت و جایگاه شورا و نقش آن پرداخته شده است، در کل جایگاه شورا بسیار جایگاه مهم و حساسی است و اگر مطابق با سازوکارهای قانونی خود پیش برود نقش اساسی در توسعه و پیشرفت یک شهر خواهد داشت.

اما خودم به عنوان یک شهروند احساس می کنم که در شهر باغملک شورا جایگاه ویژه خود را پیدا نکرده است، که این مسأله باید آسیب شناسی شود و انتظار دارم که شورا می بایست بعد نظارتی و مشورتی خود را راجع به امور مدیریت شهری و شهرداری و هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادها پر رنگ نماید.

 

سؤال دوم: هدف شما از ورود به انتخابات چیست؟

بنده در بحث کاندیداتوری و ورود به شورا دو هدف را دنبال می کنم: الف) اصلاح روش های غلط تبلیغاتی که صد البته من تنها قادر به انجام این امر نیستم و یک عزم عمومی را می طلبد و از کاندیداتورهای محترم، مردم شریف و عزیز و مسؤلین گرامی اعم از اجرایی ، نظارت و بازرسی تقاضا دارم دست در دست هم دهیم و این روش های غلط را تصحیح نماییم. از جمله این روش های غلط، دیوار نویسی ها، نصب پوستر در جاهایی که قانون منع کرده است- خونه گردی تا جایی که مردم در معذورات قرار بگیرند، برگزاری جلسات طائفه ای و حذف عده ای از افراد توانا قبل از انتخابات، قول و وعده های دروغ و خارج از حیطه اختیارات شورا به ویژه در بحث اشتغالزایی، ترتیب دادن جلسات خارج از شهر و آوردن افراد بصورت سازماندهی شده از بیرون شهر، سوء استفاده از احساسات مردم در مراسمات تشییع و تدفین و فاتحه خوانی و….

ب) در صورت انتخاب هدف اصلی خدمت صادقانه به مردم با استفاده از عنصر تعهد، تجربه، توان مدیریتی، تعامل و تخصص است. که در مورد بحث تخصص با توجه به کمیسیون های مختلف در شورا و مدیریت شهری اینجانب در بعضی از این کمیسیون ها تخصص دارم و اگر در بعضی از کمیسیون ها تخصص نداشته باشم از نیروهای متخصص با تشکیل اتاق فکر و مشاوره گرفتن از آنها استفاده کرده که می تواند به کمک ما بیاید.

 

سؤال سوم: برنامه ها و راهبردهای شما برای حضور در شورا ی شهر چه می باشد؟

با توجه به قوانین موجود و حیطه اختیارات شوراها در قانون، باید برنامه ریزی کرد: استفاده از خرد جمعی در انجام امور محوله* انتخاب شهرداری پزتوان و مدیر* نگهداری از فضای سبز موجود با توسعه شبکه آب خام و تلاش برای فرهنگ سازی توسعه و نگهداری از فضای سبز* توجه به متن شهر و رسیدگی به وضعیت کوچه و خیابان های محلات در کنار توجه به ورودی ها* تلاش برای حل مشکل نقشه جامع و طرح تفصیلی* توجه به آموزش و پرورش با پرداخت سریع ۵%عوارض*تلاش برای نظارت مستمر بر بهداشت شهر با همکاری شبکه بهداشت و درمان و شورای سلامت* تلاش برای ساخت فرهنگ سرا در جهت کمک به هنرمندان عزیز|* تلاش در جهت حل مشکل ترافیک مرکز شهر با هماهنگی نهادهای سایر نهادها به ویژه در روزهایی که تشییع جنازه هست از جمله مطالعه و ساخت خیابانی که بتواند آلترناتیوی مناسب برای دسترسی به بهشت زهرا باشد و در صورت امکان انتقال سردخانه از جنب اورژانش به بهشت زهرا با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان* توجه به ورزش و جوانان با ساختن استخر، پیست دوچرخه سواری و در صورت امکان تأسیس یک باشگاه ورزشی، فرهنگی زیر نظر شهرداری و توجه ویژه به ورزش بانوان* توجه به بافت محلات آل خورشید، رستم آباد، منجنیق و شنگ ابراهیمی* ساماندهی ایستگاه های مسافربری همانند ابوالعباس، میداوود، صیدون و …* توجه به امور مذهبی و تعالیم دینی و الگو قرار دادن سیره معصومین(ع) و علما در کلیه امورات

البته برنامه های دیگری نیز دارم که در ویژه نامه انتخاباتی خواهم آورد.

 

سؤال چهارم: جایگاه و ویژگی های شهرستان را چگونه می بینید؟

با توجه به چهار فصل بودن شهر باغملک و داشتن آب و هوای معتدل، از نظر بنده این شهر، در کل این شهرستان به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

سؤال پنجم: علل یا علت عقب ماندگی ها و نابسامانی های شهرستان خود اگر از نظر شما وجود داشته باشد چه چیز هایی است؟ برای رفع این معظلات و موانع و گرفتاری چه باید کرد؟

 

عقب ماندگی با نابسامانی هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ اجتماعی فرق دارد و من از کلمه عقب ماندگی استفاده می کنم چرا که در مقایسه با شهرهایی که از نظر جغرافیایی و ساختاری همانند هستیم، ما بسیار عقب تر هستیم، هم در بحث مدیریت شهری هم در بحث خدمات رسانی و هم در بحث فرهنگ سازی. و این می تواند علل و عوامل متعددی داشته باشد، از جمله: فقر مادی، ناهمگونی جمعیت، مهاجرت بی رویه، عدم توجه به مسائل و مشکلات حاشیه نشینی، سوء مدیریت در خیلی از زمینه ها و ….اما مطابق با ضرب المثل معروف « کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من » باید همه با هم اعم از مردم و مسئولین ، دست در دست هم داده و زمینه پیشرفت و توسعه شهرمان را فراهم آوریم .

 

سؤال ششم: اگر شما یکی از راه یافتگان به شورای پیش رو باشید، پس از ۴سال شهرستان باید به کجا برسد؟

من با یک حدیث از امام جعفر صادق ( ع ) پاسخ این سؤال را می دهم . ایشان فرمودند که« هر کس دو روز از عمرش مثل هم باشد ، ضرر کرده است » باید تلاش کرد که در چهار سال آینده خیلی بهتر از سالهای گذشته باشیم و تغییرات جدی را در جهت پیشرفت به وجود آوریم.

 

سؤال هفتم: اگر به هر دلیلی در پیشبرد امور و برنامه ها از دیدگاه خود موفق نشدید چه خواهید کرد؟

 

یکی از شعارهای بنده پاسخگویی است و ضمناً پاسخگویی از وظایف شورا و شوراهاست . اگر در کارها موفق شدیم که مردم خودشان بینا و بصیر هستند و اگر موفق نشدیم در حضور مردم ضمن عذر خوواهی ، دلایل عدم موفقیت را بری آنها بیان خواهم کرد تا پاسخگوی اعتماد آنها باشم .

 

سؤال هشتم: نظر شما در باره تشکیل گروها  و ائتلاف هایی که در بدو انتخابات اعلام موجودیت می نمایند چیست؟

 بنده که تا به حال ائتلاف و گروه بندی آشکاری مشاهده نکردم و اگر هم در دوره های قبل بوده نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم ، فقط این را بگویم که اگر ائتلاف ها ، فکری و حتی سیاسی  باشند بهتر از ائتلاف های قومی و طایفه ای است و ائتلاف های قومی در دراز مدت به ضرر شهرستان و حتی خود طوایف هستند . و بنده نیز در این یکی دو سال اخیر تلاش زیادی کردم تا یک ائتلاف فراقومی و فراجناحی شکل بدهم اما توفیقی حاصل نشد. چون خیلی ها می ترسند در ائتلاف رأی طایفه شان را از دست بدهند. اما بنده چون اعتقادم به شایسته گزینی است از حضور در ائتلاف های فراقومی و فراجناحی نمی ترسم و حتی اگر ائتلاف جناحی هم صورت بگیرد باز بسیار بهتر از قومیت گرایی است، چرا که مردم شریف باغملک از بسیاری از شهرهای استان سیاسی تر هستند و ان شاءلله در ۲۹اردیبهشت این امر اثبات خواهد شد.

 

سؤال نهم: شعار یا شعار هایی انتخاباتی شما چیست؟

شعارها: الف) اتحاد با این شعر:

 این من و تو حاصل تفریق ماست       پس تو هم با من بیا تا ما شویم

حاصل جمع تمام قطره ها               می شود دریا، بیا دریا شویم

ب) فرا قومی بودن با شعار

طایفه اندیشه؛ همیشه           اندیشه طایفه ای؛ هرگز

ج) ویژگی ها با شعار

پاکدستی، پیگیری، پاسخگویی← تجربه _ تعهد _ تخصص،توان مدیریتی، تعامل

سؤال دهم: نکات پایانی مورد نظر دارید بفرمایید:

 شورا چون در رأس یک نهاد مالی قرار می گیرد همیشه برای خیلی از مردم شائبه ای ایجاد می کند و بعضی از مردم حرف هایی را در مورد شوراها می زنند که بنده قصد دارم اگر وارد شورا شدم در اولین جلسه که احتمالا همان جلسه تقدیر و تشکر از مردمک می باشد هرچند در قانون نیامده است و اعضای شورا جزء مسؤلین نمی باشند اما در حضور مردم میزان دارایی هایم را اعلام می کنم که البته این امر به نفع بنده خواهد شد و احتمال دارد خیلی ها با دانستن دارایی هایم به بنده کمک مالی نمایند(به صورت طنز)

با تشکر از جناب آقای آروین که از محدود افرادی بودند که به سوالات ما پاسخ دادند.

گزارش: عبدالحسین منگشتی /منگشت پرس

 

 

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=335

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.