تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
4

پیام تبریک مدیر مسول پایگاه خبری مُنگشت پرس به مناسبت هفته قوه قضائیه 

  • کد خبر : 3789
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
پیام تبریک مدیر مسول پایگاه خبری مُنگشت پرس به مناسبت هفته قوه قضائیه 

پیام تبریک مدیر مسول پایگاه خبری مُنگشت پرس به مناسبت هفته قوه قضائیه    بسمه تعالی و ان حکمت فاحکم بینهم بالقسط ان الله یحب المقسطین “مائده آیه ۴۲“ نامگذاری یکم تا هفتم تیر به نام هفته قوه قضائیه، فرصتی مغتنم برای تکریم خادمان و تلاش گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت گستری […]

پیام تبریک مدیر مسول پایگاه خبری مُنگشت پرس به مناسبت هفته قوه قضائیه 

 

بسمه تعالی

و ان حکمت فاحکم بینهم بالقسط ان الله یحب المقسطین “مائده آیه ۴۲“

نامگذاری یکم تا هفتم تیر به نام هفته قوه قضائیه، فرصتی مغتنم برای تکریم خادمان و تلاش گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت گستری و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام این عرصه و نیز تبیین اهمیت و جایگاه خطیر دستگاه قضایی در جامعه است.

یقینا کار و تلاش در مسیر عدالت گستری و احقاق حق خدمتی ارزشمند و فعالیتی الهی است که نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد چرا که خداوند متعال خود بزرگ دادگر و عادلی است که دادگاه عدلش عالمیان را فرا گرفته است.

دستگاه قضایی چشم بیدار نظام و کشور در عرصه تظلم خواهی، عدالت گستری و ظلم ستیزی است.

اهمیت دستگاه قضا در کشور بر هیچکس پوشیده نیست و در قرآن کریم و احادیث قدسی بر منزلت جایگاه  قضاوت در سایه عدل و اجرای عدالت تأکید فراوان شده است.

بی شک اگر دستگاه قضایی بدرستی در راستای ستاندن حق مظلوم و برخورد با ظالم حرکت کند جامعه را به سمت سعادت و فضیلت سوق میدهد.

واضح است بخش مهمی از امنیت پایدار و همه جانبه استان خوزستان و علی الخصوص شهرستان باغملک مرهون تلاش های بی شائبه و مستمر مسوولان قضایی، قضات، دادیاران، دادرسان و کارکنان خدوم این مجموعه است که تعامل، همکاری و هماهنگی با دیگر بخش ها و ممانعت از تضییع حقوق شهروندان و مبارزه جدی با ناهنجاری های اجتماعی و مفاسد خرد و کلان را سرلوحه کار خود قرار داده است. 

قوه قضائیه ایران براساس ماده ۱۵۶ قانون اساسی مسئولیت خطیر پشتیبانی از حقوق فردی- اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت است و بر اهمیت جایگاه قضات همین بس که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اندیشه‌ها و وصایای خود همواره بر اهمیت و لزوم استقلال مقام قضا تاکید نموده و در پیامی خطاب به قضات فرموده اند: ” به قضات محترم در عصر حاضر و اعصار آینده وصیت مى کنم که با درنظر گرفتن احادیثى که از معصومین- صلوات الله علیهم- در اهمیت قضا و خطر عظیمى که قضاوت دارد و توجه و نظر به آنچه درباره قضاوت به غیر حق وارد شده است، این امر خطیر را تصدى نمایند و نگذارند این مقام به غیر اهلش سپرده شود. “

به همین مناسبت بر خود لازم میدانم هفته قوه قضاییه را به مجموعه خدوم و متعهد و دست اندرکاران امر قضاوت تبریک گفته و از پیشگاه باریتعالی برای آنان صحت و سلامتی مسالت نمایم.

عبدالحسین منگشتی

مدیر مسول پایگاه خبری منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3789

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.