تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
19

آیا مسولین ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت باغملک در این آشفته بازار اقتصادی خواب اند؟

  • کد خبر : 2511
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
آیا مسولین ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت باغملک در این آشفته بازار اقتصادی خواب اند؟

آیا مسولین ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت باغملک در این آشفته بازار اقتصادی باغملک خواب اند؟  مردم شهرستان باغملک وقتی وارد مغازه ها می‌شوند با قیمت‌های متفاوت اجناس نسبت به روزها و هفته های گذشته مواجه می‌شوند که این آشفتگی و نوسانات معادله اقتصادی سرانه مصرفی بسیاری از خانوارها را به هم […]

آیا مسولین ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت باغملک در این آشفته بازار اقتصادی باغملک خواب اند؟

 مردم شهرستان باغملک وقتی وارد مغازه ها می‌شوند با قیمت‌های متفاوت اجناس نسبت به روزها و هفته های گذشته مواجه می‌شوند که این آشفتگی و نوسانات معادله اقتصادی سرانه مصرفی بسیاری از خانوارها را به هم ریخته است و بدتر آنکه برخی از کالاها با رشد چشمگیر قیمت در بازار روبه‌رو شد که این امر به غیر از به هم ریختن نظم اقتصادی خانوار باعث فشار بیش از پیش بر اقتصاد می شود.

قبول داریم که این روزها قیمت دلار بیش از اندازه صعود داشته است، اما بیشترین تاثیر را باید روی اجناس خارجی داشته باشد؛ متاسفانه در باغملک شاهد بی نظمی سرسام آوری در قیمت اجناس مختلف هستیم؛ اگر بخواهیم یک جنس را خریداری نماییم هر مغازه ای یک نرخ دارد؛ به عنوان نمونه دیروز  یک کیسه برنج ده کیلوگرمی خارجی در خیابان شهرداری مبلغ ۷۵هزارتومان، در مغازه دیگری در مرکز شهر ۸۰هزار تومان، و در نقطه دیگری از شهر ۷۳ هزار تومان بوده است، آیا این تفاوت قیمت نباید توسط ادارات ذکر شده بررسی و قیمت گذاری گردد.

یکی دیگر از اجناسی که قیمت آن توجه ها را به خود جلب می کند پسته است، در بازار بعضی از مغازه دارها آن را با قیمت ۱۰۰هزار تومان بفروش می رسانند که اگر اشتباه نکنم این جنس از باقی مانده های ایام عید نوروز می باشد. چرا باید قیمت پسته این همه افزایش داشته باشد؟ پسته که دیگر ربطی به دلار و یا تحریم ندارد!

در این روزها که مردم برای خرید سردرگم هستند و اوضاع اقتصادی شان نابسامان گردیده است از مسولئن مربوطه تقاضا مندیم که به مغازه ها سر بزنند حداقل نرخ گذاری کنند. بعضی از مغازه دارها جنس های قدیمی خود را با قیمت جدید، عرضه می دارند چقدر خوب است که به فکر همنوعان خود باشیم  و مقداری انصاف را رعایت کنیم.

البته پای درد دل چند تن از مغازه دارها هم که نشستیم از این اوضاع و احوال بازار نگران و ناراحت هستند.

یک نفر از انان عنوان کرد: جنسی که من امروز می فروشم وقتی تهران زنگ می زنم برای بار، نرخ جدیدی که به من می دهند از قیمتی که امروز به مشتری فروخته م بیشتر هست.

یکی دیگر گفت: اگر در مغازه م بسته باشد بیشتر سود دارم چون فردا گران تر می شوند.

دیگری گفت: نرخ ها ساعتی تغییر می کنند ما هم حیران هستیم.

 

امیدواریم که اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره تعزیرات حکومتی نقش خود را در آشفته بازار به خوبی ایفا کنند و دیگر مسولئن شهرستان که توانایی ورود در این زمینه را دارند ورود نمایند.

 

عبدالحسین منگشتی خبرنگار پایگاه خبری منگشت پرس

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=2511

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.