تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
20

جلسه تودیع و معارفه مدیریت آموزش و پرورش باغملک برگزار شد

  • کد خبر : 3765
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
جلسه تودیع و معارفه مدیریت آموزش و پرورش باغملک برگزار شد

ناصر منگشتی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش باغملک معارفه شد به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس؛ روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ جلسه تودیع و معارفه مدیریت آموزش و پرورش باغملک با حضور دکتر چلداوی معاون پژوهش و برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و هیئت همراه، در […]

ناصر منگشتی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش باغملک معارفه شد

به گزارش پایگاه خبری مُنگشت پرس؛ روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ جلسه تودیع و معارفه مدیریت آموزش و پرورش باغملک با حضور دکتر چلداوی معاون پژوهش و برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و هیئت همراه، در حالی که سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش باغملک مملوء از جمعی از فرهنگیان و مردم شده بود و جایی برای نشستن نبود و عده ای  بصورت ایستاده در سالن حضور داشتند با ساعاتی تاخیر برگزار شد.

در آغاز این جلسه چلداوی ضمن تاکید بر استفاده از فرصت سه ماهه تابستان در آماده سازی مدارس تصریح کرد: یکی از طلایی‌ترین زمان‌ها در مدیریت آموزش و پرورش فرصت سه ماهه تابستان است که باید به نحو مطلوب نسبت به رفع کمبودهای مدارس و آماده سازی فضاهای آموزشی برای حضور دانش آموزان اقدام کرد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با مهم دانستن نقش معلم در فرایند آموزش اظهار داشت: خوزستان در مهرماه آینده با کمبود ۱۷ هزار معلم مواجه است که این مسئله چالش بزرگی برای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

چلداوی با اشاره به دلایل کمبود نیروی انسانی در خوزستان افزود: از جمله دلایل کمبود معلم در خوزستان می‌توان به مهاجرت نیروی انسانی به دلیل بدی آب و هوا و ریزگردها اشاره کرد و همچنین فزونی بیماری‌های ناشی از این مسئله نگهداشت نیروی انسانی را در استان دشوار کرده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اقدامات صورت گرفته برای رفع کمبود معلم اظهار داشت: مطالعاتی صورت گرفته تا نگهداشت نیروی انسانی در خوزستان تقویت شود و در همین راستا ضرایب ویژه ای در احکام فرهنگیان شاغل در خوزستان اعمال شود و همچنین با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس خبرگان خوزستان به دنبال جذب نیرو و استخدام معلم هستیم.

چلداوی در پایان به تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان و ابلاغ آن در هفته آینده اشاره کرد و گفت: عامل تحول در آموزش و پرورش مدیران آموزشگاه‌ها هستند و بر همین اساس استفاده از افراد شایسته و تشویق مدیران تلاشگر محور اصلی فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و مناطق تابعه خواهد بود.

چلداوی عنوان کرد: از آنجایی که همه خانواده ها با آموزش و پرورش در ارتباط هستند لذا ارتباط مردم و آموزش و پرورش از هم گسستنی نیست و می تواند در آموزش نقش سازنده و مفیدی داشته باشند.

وی از زحمات و تلاش های ۱۳ ماهه نیک مقام مدیر سابق آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و به ناصر منگشتی تبریک  گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.

مختار نیک مقام در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه و با اشاره به سخنان معارفه سال گذشته خود اظهار داشت: در سخنرانی معارفه‌ام  از رسانه ها خواسته بودم تا اجازه دهند آموزش و پرورش در فضایی آرام به وظایف خود بپردازد که متاسفانه این مهم هیچ گاه محقق نشد و همواره اخبار کذب به ما نسبت داده می شد.

وی با اشاره به اهداف آموزش و پرورش تصریح کرد: به خاطر تعالی اهداف آموزش و پرورش هیچ گاه از کمک به مدیر جدید غفلت نمی کنم و در هر زمان همراه و درخدمت مدیر جدید خواهم بود.

نیک مقام با اشاره به مدت ۱۳ ماهه مدیریت خود در آموزش و پرورش باغملک تاکید کرد: ثبات مدیریت نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف هر مجموعه ای خواهد داشت که امیدوارم مدیر جدید فارغ از دخالت دیگران فرصت و مجال پیگیری اهداف خود را داشته باشد.

مدیر سابق آموزش و پرورش باغملک در پایان ضمن تقدیر از تلاش های همه نیروهای آموزش و پرورش باغملک گفت: نقد سازنده موجب تعالی و پیشرفت در آموزش و پرورش می شود و امیدواریم در آینده تنها معلمان باشند که برای خود تصمیم ساز باشند.

ناصر منگشتی جونی در آغاز این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به حاضران و با مهم دانستن نقش زمان در انجام مسئولیت تصریح کرد: زمان یکی از فاکتور هایی است در خدمت رسانی نقش مهمی دارد و امکاناتی که در اختیار مسئول قرار می گیرد و همچنین نوع همکاری در سیکل اداری می تواند نقش مهمی در موفقیت یک مدیر داشته باشد.

وی با اشاره به حدیث امام صادق علیه السلام گفت: عبادت خدمت به مردم است و بنا بر سفارش معصومین (ع) مردم را باید با اعمالمان  به دین دعوت کنیم و صحبت کردن به تنهایی کارساز نیست و من برای خدمت کردن آمده ام و امیدوارم مجال آن حاصل شود.

منگشتی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: خداوند را شاکرم که در زمانی این مسئولیت به من سپرده شده که گفتمان دوم رهبری در انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت نهج البلاغه و فرامین امیرالمومنین علیه السلام تاکید کرد: بعضی علمای‌اهل تسنن و حتی اندیشمندان غیر مسلمان بیش از ۲۰۰ بار نهج البلاغه را خوانده اند و از آن بهره ی فراوان بردند و از همین رو ما فرهنگیان باید بیش از پیش این کتاب ارزشمند را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

منگشتی در ادامه با تاکید بر نقش  همفکری در مدیریت خود بر آموزش و پرورش باغملک گفت: بدون همفکری هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود و امیدوارم فارغ از اختلافات گروهی و صرفا بر اساس شایسته سالاری فرصت خدمت داشته باشم.

وی در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی  نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه مسئولین در پی حل مشکلات مردم هستند و امیدوارم در سایه همدلی و اتحاد موجب تعالی آموزش و پرورش و در نهایت جامعه خود باشیم.

ناصر منگشتی در پایان صحبت های خود به خاطره ای از زمان جنگ تحمیلی پرداخت که بغض سنگینی را بر حاضران در سالن حاکم  کرد

وی عنوان کرد: شب قبل از عملیات شهید سلیمانی که دانش آموزی کلاس دهم و از شهرستان باغملک روستای دم آب بود را ناراحت و غمگین دیدم از او دلیل ناراحتی بودنش را سوال کردم، شهید سلیمانی گفت می دانم الان خانواده ام برای من ناراحت هستند و می دانم که فردا شهید می شوم و مادرم دق می کند.

منگشتی در ادامه گفت: هنگامی که پیکر شهید را به ایذه آوردیم و با خانواده اش صحبت می کردم قبل از اینکه خبر شهادت شهید را به آنان بدهم مادرش گفت می دانم فرزندم شهید شده است وقتی خبر شهادت را به مادرش گفتم از ناراحتی بیهوش شدند و در ظرف کمتر ۶ ماه مادرش نیز به فرزند شهیدش پیوست. می توان گفت که مادرش هم شهید شد.

وی افزود: من از شهدا خجالت می کشم امیدوارم که بتوانم راه آنان را ادامه دهم و آنان را راضی نمایم.

در پایان منگشتی از همه همکاران فرهنگی خواستند تا وی را برای پیشرفت و تعالی آموزش و پرورش باغملک حمایت و همکاری نمایند.

از نکات جالب توجه این مراسم، حضور و اهداء دسته گل مادر سرپرست جدید آموزش و پرورش باغملک بر روی سن بوده است

ناصر منگشتی جونی متولد ۱۳۵۰ دانش آموخته معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث در مقطع دکتری سابقه معاونت عمومی آموزش و پرورش منطقه صیدون و همچنین ریاست اداره فنی و حرفه ای باغملک را در پرونده کاری خود دارد.

عکاس: بهرنگ زنگنه

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=3765

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.