تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3
دهستان منگشت مورد بی مهری مسئولین

جاده‌های دهستان منگشت و ۱۴ روستای آن کماکان در بن بست بدعهدی گیر افتاده اند

  • کد خبر : 5792
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
جاده‌های دهستان منگشت و ۱۴ روستای آن کماکان در بن بست بدعهدی گیر افتاده اند
دهستان منگشت سالهای متمادی است که جز، از قِبَل رایزنی های ساکنین، هیچ گونه خدمات برجسته ای اعم از جاده، برق، آب و‌‌‌... دریافت نکرده است. حوزه‌ی منگشت که یکی از سه قطب گردشگری شهرستان‌های باغملک و صیدون است سالهاست که در آتش بی‌مهری مسئولانِ بخشی‌نگر می‌سوزد. مسئولانی که گاهِ ضرورت از لزوم رسیدگی به وضعیت گردشگری، اسبِ سخن زین کرده و گاهِ عمل، کُمیتشان لنگ است.

جاده‌های دهستان منگشت و ۱۴ روستای آن کماکان در بن بست بدعهدی گیر افتاده اند.

دهستان منگشت سالهای متمادی است که جز، از قِبَل رایزنی های ساکنین، هیچ گونه خدمات برجسته ای اعم از جاده، برق، آب و‌‌‌… دریافت نکرده است. حوزه‌ی منگشت که یکی از سه قطب گردشگری شهرستان‌های باغملک و صیدون است سالهاست که در آتش بی‌مهری مسئولانِ بخشی‌نگر می‌سوزد. مسئولانی که گاهِ ضرورت از لزوم رسیدگی به وضعیت گردشگری، اسبِ سخن زین کرده و گاهِ عمل، کُمیتشان لنگ است

در این مرقومه کاری به تنش آبی ۱۲ روستای این حوزه نداریم، کاری به مدرسه‌های فرسوده و بدون امکانات نداریم، کاری به بیکاری گسترده‌ی جوانان این منطقه نداریم،کاری به عدم ساماندهی سکونتگاه‌های گردشگری نداریم، کاری به عدم لایروبی و تجهیز جوهای آبِ کشاورزی،مشکلات ملکی فراوان، عدم توجه به مهاجرپذیری بیش از ظرفیت، رشدنکردن زیرساختها متناسب با افزایش جمعیت، نبود حتی یک مجموعه‌ی ورزشی، فرهنگی، کتابخانه، بانک، پمپ بنزین، پمپ گاز، سردخانه‌ی محصولات زراعی و… نداریم.

در این یادداشت می‌خواهیم فقط و فقط راجع به جاده‌ای که
* هر که آمد کمی از آن را ساخت رفت و باقی به دیگری انداخت”*
صحبت کنیم. اصلی ترین دلیل ترافیک مرکز شهر باغملک، به ورود و خروج خودروهایی مربوط است که مبدا یا مقصدشان روستاهای دهستان منگشت است.

روستاهایی که اغلب آنها در حاشیه رودخانه بنا شده‌اند و با شروع فصل گرما، مقصد گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف ایران خواهند بود. منطقه‌ی گردشگری دهستان منگشت نیاز مبرم به زیرساختهای جاده‌ای متناسب با بار ترافیکیِ این روزها دارد. در همین رابطه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

۱. لزوم احداث کمربندی از روستای بختگان به قلعه تل و از روستای بختگان به قلعه خمیسی، که مورد دوم را سالهاست که شعارش را می‌دهند اما در عمل اصلا پیش نمی‌رود.( اتصال بهشت زهرای باغملک به رستم آباد)

۲. تمامی جاده‌های این منطقه از عرض بسیار کمی برخوردارند که تقریبا هر هفته یا نهایتا هر ماه شاهد تصادفات مرگبار هستیم. لزوم تعریض این جاده‌ها از فوری‌ترین مطالبات مردم این منطقه است. جاده‌ی باغملک به بختگان، بختگان به لالب،بختگان به ابوالعباس، بختگان به درب و چلچلک،چلچلک به مله، آرزو و دره‌نی، ابوالعباس به چیدن و رباط و کیوپ همگی کم عرض و پر تردد هستند.

۳. با باز شدن جاده‌ی مله به دره‌نی ( که از متولیان این امر در همینجا قدردانی می‌کنیم) مسیر جدیدی برای اتصال صیدون به باغ‌ملک باز شده‌ است که نیازمند بازبینی و تعریض سرتاسر این مسیر است.

۴. وعده‌ی قدیمی ارتباط باغملک به امامزاده عبدالله از مسیر قلعه‌ی سروستان کماکان روی کاغذ مانده است که خود می‌تواند قطب چهارمی در گردشگری شهرستان‌های باغملک و صیدون را به روی گردشگران باز کند.

آنچه اما هدف اصلی این نوشتار است تقاضای عاجل از مسئولین برای ارتباط حوزه‌ی منگشت از طریق اتصال مستقیم روستای بختگان به رستم آباد و اتصال بهشت زهرا به رستم آباد است که انتظار می‌رود هرچه سریعتر تعیین تکلیف و آغاز شود. همچنین تعریض مسیر دانشگاه آزاد که هر از گاهی یک خبری می‌آید که همین روزها کلنگ زنی می شود و هفته‌ی بعد خبر می‌رسد که به مناقصه رفته است و ماه بعد خبر می رسد که نامه نگاری شده است و آخر سر می‌فهمیم که هیچ کاری نشده است.
انتخابات نزدیک است و بازار وعده‌ها گرم، اما این بار با مردمی، سرشار ار تجربه‌های بدعهدی مسئولانی طرفید که نقدشان را به نسیه نمی‌فروشند.

لینک کوتاه : https://mongashtpress.ir/?p=5792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.